וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכלכלה אישרה תיקון לסליקה אלקטרונית של שיקים

עודכן לאחרונה: 4.8.2021 / 15:22

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה את בקשת בנק ישראל לתקן את כללי הסליקה האלקטרונית של שיקים, ולהתאימם לרפורמת ניידות חשבונות הבנק שצפויה להיכנס לתוקף בספטמבר הקרוב. התיקון נועד להקל על המעבר בין בנקים, ללא צורך להחליף המחאות שניתנו

ועדת הכלכלה של הכנסת העבירה היום עוד תיקון - שאמור להיות אחרון - בכללי הסליקה של המחאות. מדובר למשעה בהשלמת תהליך שהחל כבר ב-2018.

המטרה היא להקל על לקוחות שרוצים לעבור בין בנקים - ועתה יוכלו לעשות כן גם אם נתנו מראש צ'קים בפרישת תשלומים (למשל כנהוג בתשלומי שכר דירה מראש או בגני ילדים).

"זו מהפכה משמעותית"

ראש מטה המפקח על הבנקים בבנק ישראל, טל הראל, הזכירה כי מדובר בחקיקה שיצאה לדרך לפני שלוש שנים וחצי, בחוק ההסדרים ב-2018, שנועדה להגביר תחרות, לשפר את השירות של הבנקים ולחזק את יכולת המיקוח של הלקוחות. "המטרה היא להקל על המעבר בין הבנקים, בצורה קלה ובטוחה, כך שהוא יתבצע תוך 7 ימי עסקים וללא עלות ללקוח".

"במסגרת זאת הבשורה החשובה היא שירות 'עקוב אחרי' של החיובים והשיקים. השירות יעלה לאוויר ב-22 בספטמבר, אמנם זה נופל על חול המועד סוכות וזה קצת מאתגר, אך אנחנו מוודאים שהתהליך מתנהל כמו שצריך והבנקים ערוכים לכך, וזו מהפכה משמעותית", הוסיפה הראל.

ועדת הכלכלה אישרה תיקון אחרון לכללי סריקת שיקים. יחסי ציבור,
ח"כ מיכאל ביטון, ועדת הכלכלה אישרה תיקון אחרון לכללי סריקת שיקים/יחסי ציבור

יו"ר ועדת הכלכלה: "האם הבנקים מתנהלים כמו קרטל?"

היו"ר ח"כ מיכאל ביטון (כחול-לבן) ביקש לדעת מה נתח השוק של כל בנק וכיצד תימדד השפעת הרפורמה, האם הגדילה את המעברים והוזילה מחירים.

הראל השיבה כי המערכת יובאה מאנגליה, ושם לא השתנה אחוז המעבר, אך השירות ללקוחות השתפר, ואמרה כי הפיקוח על הבנקים יבחן זאת.

היו"ר ביטון תהה האם זה שאחוז המעבר לא השתנה זה בגלל שללקוחות אין סיבה לעבור, כי הבנקים מתנהלים אותו דבר, באופן שדומה לקרטל. "זה טוב שתהייה ללקוחות אפשרות לעבור בין בנקים תוך שבוע, אבל השאלה האם יש תחרות אמיתית. הוועדה תמשיך לעקוב ותוודא שהתכלית של הרפורמה, שהצרכן ישלם פחות ויקבל תמורה יותר טובה לכספו, אכן מתממשת", אמר.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
ועדת הכלכלה שהתכנסה הבוקר לאישור תיקון אחרון לכללי סריקת שיקים. ועדת הכלכלה,
ועדת הכלכלה שהתכנסה הבוקר, אישרה תיקון לסריקת שיקים/ועדת הכלכלה

יותר גירושים מעזיבה של בנקים?

ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), שעמד בראש ועדת הכלכלה בעת שזו אישרה את התיקון לחוק שנועד למנוע מלקוחות שעוברים בין בנקים להחליף שיקים שנתנו ובכך להקל על המעבר, בירך על השלמת המהלך. היו"ר ביטון תהה האם יש יותר גירושים מעזיבה של בנקים, וח"כ מרגי הוסיף כי מדובר בנדבך נוסף להנגשת התחרות, ואמר: "נמשיך לעקוב ונוודא שזה לא יהיה הצעד האחרון". כאמור, בתום הדיון אושר התיקון פה אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully