וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האוצר נגד משרד הבריאות: מתנגד לסגר רביעי

עודכן לאחרונה: 5.8.2021 / 12:25

ברקע הדיבורים על סגר רביעי, משרד האוצר מביע התנגדות למהלך. בחזית מתייצב המנכ"ל רם בלינקוב, שיורה לכל הכיוונים: לא נערך לפיצויים ולחל"ת, חושב שחברות התעופה ייאלצו להסתדר עם המציאות החדשה, מאשים את הפרסומים בתקשורת ובונה על החיסון השלישי

בעוד האזהרות של שרי הקבינט וראש הממשלה נפתלי בנט מפני סגר רביעי נשמעות מוחשיות יותר ויותר, נדמה כי משרד האוצר מתנגד לרעיון שעלול לפגוע בהישגים שהשיג המשק מאז נפתח כמעט כליל, בחודש מרץ האחרון.

בכירים באוצר אומרים שצריך לחיות בשגרה לצד הקורונה ומוקדם מאוד להתחיל לדבר על הסגר. לדברי מנכ"ל משרד האוצר רם בלינקוב, הצעדים שהממשלה נוקטת יכולים לעצור את ההתפשטות, כשעיקר התקווה היא שכמות המתחסנים תגדל.

"סגר הוא פתרון קל ואנחנו לא רוצים לנקוט בפתרון כי הוא הרסני מבחינת הנזקים הכלכליים שהוא עשה, ולכן צריך לנקוט בכל האמצעים כדי להימנע ממנו. אנו חושבים שאם קצב החיסונים יגדל באופן משמעותי בקרב המבוגרים זה ימנע את הצורך בו".

רם בלינקוב. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
רם בלינקוב: מתנגד לסגר רביעי, מאשים את הממשלה הקודמת בקבלת החלטות תחת לחץ, את התקשורת בגרימת נזק ומייחל להצלחת מבצע החיסון/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

בלינקוב מאשים את התקשורת ואת הממשלה הקודמת

בלינקוב התייחס גם לטענה שפורסמה אמש בוואלה! כי מבחינת ניהול הסיכונים עדיף להטיל סגר במהלך חודש ספטמבר שרובו חגים. "שבוע סגר בזמן החגים עולה מבחינת התוצר פחות מאשר בתקופה רגילה. בתחילת המשבר שבוע הסגר עלה מיליארדים רבים כיוון שהמשק עוד לא ידע להתארגן. המשק הסתגל מאז וידע להתארגן".

מנכ"ל האוצר שב והדגיש כי עדיין מוקדם מדי לדבר על הסגר והפרסומים בתקשורת על הסגר מסבים נזקים כלכליים כבר עכשיו. "כבר הבוקר דווח על המון ביטולים בספטמבר. כואב לי שהאנשים קוראים בעיתונים ומושפעים מהם", אמר.

עוד אמר כי ככל שיהיה צורך משרד האוצר ידע להעמיד לרשות מערכת הבריאות אמצעים נוספים למאבק בקורונה, עם זאת אמר שאין בכוונת המשרד לפעול תחת לחץ, כפי שקרה בשנה שעברה. "חלק מהמקורות שהועמדו למערכת הבריאות הוצאו לא באופן מושכל", אמר.

"הפטנט שעבד לפני שנה ומעלה של נקיטת צעדים נמהרים גרם לכך שרכשנו 15 אלף מכונות הנשמה ששוכבות כיום במחסנים. אנחנו לא נחזור על צעדים פזיזים ונמהרים גם הפעם. כשפועלים תחת לחץ, מגיעים למצס בו ישראל במקום הראשון בעולם מבחינת כמות הכדורים נגד מלאריה וכמות מכונות ההנשמה", הדגיש בלינקוב.

מילוי טפסים לדמי אבטלה עקב חל"ת בביטול הלאומי בחיפה, 18 במרץ 2020. יואב איתיאל
לא נערכים לחידוש מתווה החל"ת או פיצוי לעסקים/יואב איתיאל

לא נערכים לפיצויים או לחידוש מתווה החל"ת

בלינקוב הוסיף כי כרגע אין שום היערכות של משרדו מבחינת הפיצויים, זאת משום שנכון לעתה לא ניכרת האטה כלשהי בפעילות המשק, למעט ענף התעופה והתיירות הנכנסת. " המשק כמעט רותח. הצריכה פרטיה גואה, ההכנסות ממיסים עולים".

בלינקוב המשיך והביע את עמדתו בנוגע למודל החל"ת ואמר כי יש לו חסרונות ויתרונות, ובכל מקרה הוא לא יחזור על עצמו באותו נוסח כפי שהיה.

"מודל החל"ת הקודם לא תימרץ עובדים לחזור לעבודה, ובגלל זה נסגרו עסקים רבים ומוסר העבודה נפגע. אנחנו עדיין דנים כיצד לחזור עליו, אם בכלל".

בנוגע להיעדרותו של שר האוצר ליברמן מקבינט הקורונה, בלינקוב אמר: "מקומם אותי לקרוא על זה בתקשורת. הרי אמרתם שהדרג המקצועי נרמס וזה לא בסדר - אם הוא לא מתבטא.. אז מתי מישהו כן בסדר? יוגב גורדוס, הממונה על התקציבים, מייצג אותנו בקבינט. שר האוצר עוסק במקביל בשאלות חשובות אחרות. כמעט מדי יום יש התייעצויות בנושא הקורונה".

אל על
ישראייר
ארקיע. creative commons, עיבוד תמונה
למנכ"ל האוצר אין בשורה לחברות התעופה: "ייאלצו להתאים את גודלן למצב הנוכחי"/עיבוד תמונה, creative commons

"חברות התעופה ייאלצו להתאים את עצמן למצב"

בלינקוב התייחס גם לנושא המצוקה הכלכלית של חברות התעופה ואמר כי הנושא נמצא על שולחן הדיונים ומתקיימות שיחות עם אל על וחברות אחרות.

"אנו בוחנים את המצב הוא אכן לא מצב פשוט, אני מעריך שחברות התעופה תצטרכנה להתאים את גודלן למצב הנוכחי. זה מצער וכואב, אבל הן צריכות להתאים את עצמן. אנחנו לא נחליט על חשבון הציבור החלטות שלא מתאימות למציאות הכלכלית. שתי חברות התעופה התחייבו גם להנפקה, אבל אצל אחת המועד כבר עבר, ואצל השנייה - המועד מתקרב וזה לא נראה שיקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully