וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דילמה להייטקיסט: להצטרף לחברה גדולה וממוצבת או לסטארט אפ בתחילת דרכו?

עודכן לאחרונה: 5.8.2021 / 16:12

הדילמה של ההייטקיסט היא: האם להצטרף למאות עובדים בחברה גדולה דוגמת גוגל וליהנות מתנאי שכר מפנקים, או להעדיף חברה בינונית שנמצאת בצמיחה ואולי בדרך לאקזיט או הנפקה שיטיבו עם עובדיה או דווקא להיפגש עם עולם הסטארט-אפים ולחבור למיזם שרוצה להיות הדבר הגדול הבא

השיקולים של ההייטקיסטים יכולים להיות כספיים אז בסטארטאפ גדול ומיוצב סביר להניח שירוויחו יותר, אך יש גם שיקול של השפעה על המוצר ועתיד החברה, בפן זה ההשפעה הגדולה יותר תגיע בסטאראפ קטן יותר. הבאנו את דעתם של שלושה בכירים בהייטק הישראלי, מחברות בגדלים שונות:

שלומית סמל, מנהלת HR בחברת ZoomInfo: "היתרון המשמעותי ביותר של עבודה בחברה גדולה, הוא היציבות שהיא מעניקה לעובד. האפשרות לקריירה ארוכת שנים במקום עבודה אחד היא לא כל כך ריאלית, אך בהחלט קיימת בהשוואה לתפקיד בסטארט אפ. כך גם אפשרויות הקידום לתפקידים ניהולים/בכירים בתוך הארגון ומעבר ממחלקה למחלקה (מפיתוח למוצר ולשיווק לדוגמא)".

"שייכות למותג גדול ומבוסס היא גם פקטור פה, בעיקר כשמגיע הזמן לחפש עבודה חדשה והרזומה הוא כרטיס הביקור שלך. ה"גב" שעבודה במקום כזה נותנת לעובד הוא רחב, וכמובן שהקשרים שניתן לפתח במקום עבודה גדול ומוביל לא יזיקו לקריירה שלך", מוסיפה סמל.

שלומית סמל. יח"צ,
שלומית סמל, מנהלת HR בחברת ZoomInfo/יח"צ

חוד החנית של הפיתוח

רוב החברות הגדולות ישקיעו יותר בהתפתחות וברווחת עובדיהם, גם מבחינת תנאים וגם מבחינת קורסים מקצועיים וסדנאות העשרה למינהם.

האתגר הטכנולוגי הוא בד"כ גדול יותר. בחברות גדולות, עוסקים בטכנולוגיות חדשניות, ועומדים בד"כ בחוד החנית של הפיתוח, לכן, יש לך סיכוי להיות חלק מצוות פורץ דרך ולהוות בו גורם משפיע. לרוב עובדי ההייטק זהו המניע הראשון והחשוב בבחירת עבודה: ענין, אתגר וסיפוק.

יותר אחריות ומעורבות

אור גלעדי, מנהלת HR בסטארטאפ Semperis: "החברה רואה בעובדים כמשאב הכי חשוב שלה ולכן שמה אותם במרכז. אנחנו רואים את העובדים שלנו, מעודדים את האינדיבידואליות שלהם והפיתוח שלהם תוך כדי עבודת צוות. העובדים אצלנו עובדים באופן צמוד ויומיומי עם המנהלים הבכירים של החברה, כך שהם יכולים לבחון רעיונות והתלבטויות ולראות אותם עולים לאוויר - זה פשוט מדהים".

"החברה שלנו צומחת באופן מהיר, בגיוס הלקוחות, העובדים ופיתוח המוצרים שלנו וכך לעובדים יש יותר אפשרות לקבל אחריות ולהיות מעורבים יותר ביחס לארגונים גדולים. הם נחשפים להזדמנות מצוינת לקחת אחריות ולהגדיל את המעורבות בחברה. עובדים חרוצים ובעלי מוטיבציה יוכלו במהרה להגיע לרמת מעורבות ואחריות גבוהה בחברה ולגדול לתפקידים חדשים תוך כדי פיתוח מקצועי וניהולי".

חברות גדולות בדרך כלל שואפות לכך שכל עובד ימלא פונקציה אחת בחברה ויעשה אותה כמו שצריך. לעומת זאת, חברות קטנות יותר רק משוועות לכך שהאנשים שלה יעלו רעיונות חדשים ויעשו מעבר. לכן, בהחלט טבעי לראות בסטארט-אפ מהנדס תוכנה שגם כותב את הבלוג של החברה, וזו הזדמנות נהדרת לאנשים שהם רב-גוניים להביא יותר יכולות שלהם לידי ביטוי בתפקיד.

"מעבר לכל זה, לדעתי אחד הדברים המספקים בעבודה בסטארטאפ כמו שלנו זאת יכולת המהירה לזוז ולהשתנות לפי התנודות בשוק והלקוחות, והעובדים נהנים מסביבה שמשתנה ומתעדכנת. אין רגע משעמם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מנהלת משאבי האנוש אור גלעדי, סמפריס. יח"צ,
אור גלעדי, מנהלת HR בסטארטאפ Semperis/יח"צ

בארגון קטן הבירוקרטיה מתגמדת

אבישי כהן, מייסד ומנכ"ל Anima: "כאשר עובד עומד בצומת וצריך להחליט לאיזה סוג ארגון להצטרף, כמו בכל דבר בחיים, יש יתרונות וחסרונות לשני הצדדים. הכניסה לארגונים גדולים הרבה פעמים יותר נוחה; הכל כבר מושתת ומסודר והעובד נכנס למערכת מתקתקת כאשר הגדרת התפקיד שלו היא מאוד ברורה".

כהן מרחיב: "בסטארט אפ קטן דברים מתנהלים אחרת, אין הגדרות תפקיד מאוד מובנות וכולם עושים הרבה יותר מהגדרת התפקיד המסורתית שלהם. לדעתי זה יתרון כי זה נותן לעובדים, בטח בתחילת דרכם אבל לא רק, הסתכלות יותר רחבה על התפקיד ועל התפקידים המשיקים לו, הבנה יותר טובה של איך פונקציות שונות בארגון עובדות והרבה יותר הזדמנויות להגדיל תחומי אחריות".

"אצלנו באנימה למשל, כותבת התוכן לא רק יושבת וכותבת כתבות על ורטיקל מסוים, אלא מפיקה סרטונים ועובדת עם משפיענים ויוצרת קשרים עם מגזינים וכותבים, דברים שככל הנראה לא היו מזדמנים לה בתפקיד דומה בחברה גדולה. בנוסף לעבודה השוטפת, בכל תחילת שבוע אנחנו מתחילים לעבוד על מספר פרויקטים חדשים, מסביר כהן ומפרט: "זה מכניס אוויר למערכת וזה מאפשר עבודה מגוונת בכל המחלקות, בכל סוגי התפקידים, באופן הזה, רצים הרבה יותר מהר על דברים. אין פרויקטים של חודשים ופגישות על פגישות. בארגון קטן הבירוקרטיה מתגמדת כמעט לאפס, ואפשר להשיג הרבה יותר בפחות זמן".

בסטארטאפ עובדים הם לא רק בורג במערכת, פשוט מעצם העובדה שהם לא יכולים להרשות לעצמם להיות כאלה, הם צריכים לתפוס תחומי אחריות רחבים יותר וכך גם נוצרות להם יותר הזדמנויות - גם צמיחה עם הסטארט אפ הקיים, וגם מאוחר יותר הערך שלהם בחוץ גבוה יותר מכיוון שארסנל הכישורים שלהם כולל הרבה יותר תחומים.

מלבד העבודה השוטפת, כל עובד בחברה זוכה לראות מהשורה הראשונה איך החברה נבנית וכיצד בונים מוצר מהיסוד.

"בסטארט אפים קטנים יש פחות היררכיה. עשינו ב-Anima יום חוף לפני מספר שבועות. ה-CPO מזגה שוטים, וה-CTO היה על המנגל", ומוסיף: "הקשר עם ההנהלה הוא הרבה פחות פורמלי. זהו בהחלט מקום טוב ליצור בו חברויות חדשות".

"לחברה קטנה יש יתרון של אינטימיות ומשפחתיות, מקום שבו כולם מכירים את כולם, עם תרבות ארגונית שונה - מגיעים מתי שרוצים, מביאים כלבים לעבודה, מקבלים החלטה ומבצעים אותה בלי כל מיני דרגים וביורוקרטיה", מסכם כהן.

אבישי כהן. אנימה,
אבישי כהן/אנימה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully