וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה? עידו חג'ג' רכש בניין משרדים בלונדון

עודכן לאחרונה: 8.8.2021 / 10:45

חברת חג'ג' גאיה הולדינג שבבעלותו רכשה בניין משרדים נוסף במרכז לונדון תמורת כ-52 מיליון ליש"ט (כ-233 מיליון שקל), ומעלה את שווי הנדל"ן המסחרי הפרטי שלו לכ-700 מיליון שקל. חג'ג': "הקורונה פתחה הזדמנויות נוספות להשקעה בלונדון"

הקורונה והעבודה מהבית שבעקבותיה, שחקה מעט את הצורך בבנייני המשרדים ואת ערכם, אך יזמי הנדל"ן הישראלים מוצאים זאת דווקא כעיתוי הנכון ביותר לרכישתם;

כלי התקשורת הבריטים דיווחו לאחרונה, כי חברת 'חג'ג' גאיה הולדינג', הנמצאת בבעלות מלאה (100%) של יזם הנדל"ן הישראלי עידו חג'ג', רכשה בניין משרדים שני במרכז לונדון שבאנגליה תמורת 52 מיליון לירות שטרלינג (כ-233 מיליון שקל).

מדובר בבניין משרדים בשם 'הולבורן סנטרל', הנבנה מעל תחנת הרכבת התחתית של הולבורן באזור ניו אוקספורד שבמרכז לונדון אנגליה, וכולל קומת מסחר תחתונה ו-7 קומות משרדים.

סך שטח המבנה עומד על כ-67.7 אלף רגל רבוע (כ-7,000 מ"ר) ונקנה מידי חברת השקעות הנדל"ן הבריטית אפרירוס (Aprirose), שרכשה אותו במרץ 2019 תמורת כ-40 מיליון לירות שטרלינג, והשקיעה בו מיליוני ליש"ט נוספים לטובת שיפוץ.

המימון לעיסקה הגיע מבנק דיסקונט, ובשמאות שנעשתה לבניין המשרדים האנגלי לטובת כך עומד שוויו על כ-94 מיליון לירות שטרלינג לאחר ביצוע שיפוץ נוסף. יזם הנדל"ן עידו חג'ג' מסר, כי "אכן, היה דיווח בלונדון על מכירת נכס של אפרירוס לידי חג'ג' גאיה הולדינג. כל מה שאוכל למסור הוא שהקורונה פתחה הזדמנויות נוספות להשקעה בלונדון".

על פי הדיווחים, בכוונת חג'ג' לאתר שוכרים פוטנציאליים לטווח ארוך, ולשפץ את המבנה על פי צרכיהם. מחירי שכירות המשרדים באזור ניו אוקספורד בלונדון נעים בין 65-72 לירות שטרלינג לרגל רבוע, המקנים להם תשואה ממוצעת של כ-8% לשנה.

אנדרגראונד. ShutterStock
מפת הרכבת התחתית בלונדון. בניין המשרדים שוכן ממש מעל לתחנת הולבורן/ShutterStock

אחזקות חג'ג' באירופה

זהו הנכס השני שחברתו הפרטית של חג'ג' רוכשת בלונדון, לאחר שבתחילת הרבעון השלישי של 2019 רכשה בניין משרדים ב-Covent Garden, הממוקם בפינת הרחובות FLEET ו־FETTER LANE במרכז לונדון, ומכיל כ־2230 מ"ר, עם זכויות בנייה נוספות של כ־316 מ"ר, תמורת כ-22.8 מיליון לירות שטרלינג (כ-103 מיליון שקל).

העסקאות האנגליות מצטרפות לפורטפוליו אחזקות חברת הנדל"ן הפרטית של חג'ג', כאשר העסקה הקודמת להן הייתה בחודש יולי 2019, אז רכשה את מניות השליטה של חברה גרמנית המחזיקה בבניינים ברחבי גרמניה תמורת כ-7 מיליון אירו. אותם נכסים מושכרים ברובם לממשלת סקסוניה (אחת מ־16 המדינות המרכיבות את גרמניה) בחוזים ארוכי טווח, ובתשואה שנתית של כ־8%.

חברת 'חג'ג' גאיה הולדינג' ממוקמת בהולנד ומחזיקה בה, בגרמניה, ובאנגליה נכסים מסחריים בשטח כולל של כ־70 אלף מ"ר, ובשווי כולל המוערך על ידי גורמים הפועלים בשוק הנדל"ן האירופי בכ־700 מיליון שקל (כ־189 מיליון יורו).

כ־240 מיליון שקל מתוכם הם שווי נכסי החברה בגרמניה (כ־65 מיליון יורו), כ־129 מיליון שקל הם שווי נכסי החברה בהולנד (כ־35 מיליון יורו), וכ־336 מיליון שקל הם נכסי החברה בלונדון אנגליה (כ-75 מיליון לירות שטרלינג) - מה שמציב את שווי הנדל"ן הפרטי של עידו חג'ג' באירופה בשווי מוערך של כ-705 מיליון שקל.

עידו חג'ג'. טל צ'יקורל,
עידו חג'ג', שווי הנדל"ן המסחרי שברשותו מוערך ב-700 מיליון שקל/טל צ'יקורל

עוד רכישות גדולות של הקבוצה

עידו חג'ג' הוא גם אחד מבעלי השליטה (28.98%) והמנכ"ל של קבוצת הנדל"ן הציבורית חג'ג' ייזום נדל"ן, הנסחרת בבורסה בתל אביב בשווי 927 מיליון שקל.

קבוצת חג'ג' נוהגת לאתר ולרכוש נכסי נדל"ן מחברות במצוקה, כך, לדוגמא, רכשה בספטמבר 2020 מגרשים בגודל של כ-6.5 דונם לבניית מגדל של עד 44 קומות בשכונת בבלי בתל אביב מידי יצחק תשובה תמורת 190 מיליון שקל, ובפברואר השנה רכשה מגרש נוסף בשכונה מידי עיריית תל אביב תמורת כ-118 מיליון שקל.

הקבוצה גם ניצלה את המשבר הכלכלי של שנת 2008 ורכשו במהלך אפריל 2009, יחד עם האחים כהן (ממייסדי חברת יד פז, שהתמזגה עם פקר פלדה), כ-50% מחברת אחזקות הנדל"ן ברגרואין רזידנשיאל, תמורת כ-60 מיליון שקל.

ברגרואין רזידנשיאל הוקמה בשנת 2006 ופועלת בשוק נדל"ן היוקרה בתל אביב, ומהווה חלק מקבוצת ההשקעות הבינלאומיות 'ברגרואין', שהוקמה ב-1984 ונמצאת בבעלות המיליארדר האמריקאי ניקולס ברגרואין.

הנכס שרכשה קבוצת חג'ג' בלונדון. יח"צ,
הנכס שנרכש בלונדון/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully