וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזהב של אשרם, אבל מאיפה הכסף?

עודכן לאחרונה: 8.8.2021 / 12:51

כמה עולה מדליית זהב? ובכן, הרבה יותר ממה שמדינת ישראל משקיעה בה. הכירו את הגורמים העסקיים שנכנסו לרווח שבין התקציב מהמדינה לספורטאי והשקיעו בין מאות אלפי שקלים למיליונים כדי לתמוך בספורט האולימפי הישראלי. וגם: כמה יקבלו האלופים מהספונסרים תמורת המדליה

סרטון תמיכה של בנק הפועלים בלינוי אשרם/יחצ בנק הפועלים

אולימפיאדת טוקיו 2020, שהפכה למוצלחת ביותר בתולדות מדינת ישראל, המחישה יותר מתמיד עד כמה הספורט האולימפי בישראל בכלל והספורטאים האולימפיים בפרט זקוקים לסיוע הכספי של חברות מסחריות על מנת להגיע להישגים משמעותיים במשחקים האולימפיים.

מתן חסויות בספורט מתקיימת בכל העולם, שכן הספורט ההישגי נשען על ספונסרים. יש לכך יתרונות רבים, שהצמרכזי שבהם הוא העובדה שהספורטאים נהנים מתקציבים גדולים יותר, שמשפרים את הסיכויים להצטיין.

הרווח לחברות המסחריות המאמצות גם הוא ברור: הן גם מרגישות חלק מהעשייה וגם נהנות מקידום עסקיהן כתוצאה מתרומה לדבר שנחשב לקונצנזוס לאומי.

כל תקציב בהגדרתו הוא מוגבל, אבל במדינת ישראל נדמה שההקצבה לספורט - ובכלל זה לספורט האולימפי, היא זעומה, בוודאי כשמעמידים אותה ביחס לציפיות העצומות מהספורטאים ולמרבה הצער, גם כאשר משווים אותה למהירות שבה פוליטיקאים ממהרים "לזנק על הפודיום" לאחר הישג ספורטיבי.

כך שאימוץ ספורטאים אולימפיים על ידי חברות מסחריות הוא קריטי להמשך אימוניהם והצלחתם. לא רק בעת קיום תחרויות חשובות אלא דווקא בימים שבהם הספורט אינו בכותרות.

לינוי אשרם מתעמלת אומנותית ישראלית. Jamie Squire, GettyImages
לינוי אשרם. רגע שהגיע אחרי שנים של יזע, דמעות - וגם לא מעט תמיכה מהספונסרים/GettyImages, Jamie Squire

"קורא לחברות נוספות לתמוך בספורטאים"

בנק הפועלים למשל, מהספונסרים הגדולים של הספורט בישראל, בטוח כי "הספורט מהווה מקור להשראה והזדמנות לביטוי של חלקים נרחבים בחברה ובכך מעודד שאיפה להישגיות ולמצוינות בכל תחומי החיים. אלה ערכים מובילים גם בבנק הפועלים".

לפני שלוש שנים בנק הפועלים הכריז על מתן חסות לוועד האולימפי בישראל ולוועד הפארלימפי בישראל ולמשלחות האולימפיות של ישראל בדרך למשחקים האולימפיים בטוקיו בקיץ 2020. בק הפועלים משקיע בכל שנה כמיליון וחצי שקל באימוץ הספורט האולימפי, כ-60% מהסכום מושקע בוועדים והיתר - בגובה עשרות אלפי שקלים לחודש, כתמיכה בספורטאים שמאומצים "אישית" על ידי הבנק.

למה הם עושים זאת? מטעם בנק הפועלים נמסר: "לבנק ולספורט האולימפי ערכים משותפים רבים: קבלות החלטות - ספורטאי עומד בצמתי קבלת החלטות שאם הן נכונות הוא נהיה אלוף - מי המאמנים שלו, מה הענף שהוא בוחר. כמו כן - התמדה, שאיפה למצוינות, לא להישבר בתקופות קשות, הסתכלות לטווח ארוך. כל אלה, על פי הבנק, תקפים גם לעולם העסקי. משתנים כמו הקורונה, ריבית נמוכה ושלל סיבות ששינו תעדופים אצל צרכנים".

מהרגע שבבנק הבינו שאולימפיאדת טוקיו נדחית, התקבלה החלטה שממשיכים עם עוד שנה של מימון ולא עוזבים את הספורטאים.

ביום העצמאות האחרון בנק הפועלים יצא בקמפיין פרסום האולימפיאדה - הקמפיין שהתחיל עם שילוט חוצות שהספורטאים כיכבו בו. מתחילת התחרויות עלו בכל ערוצי התקשורת וברשתות החברתיות קטעי פרשנות של נטע ריבקין וגיא ברנע שמלווים אותנו מטוקיו עם פרשנויות, פוסטים ועדכונים. עלה סרטון מרגש בטלוויזיה ודיגיטל שמבליט את הקשר בין המשפחות לספורטאים כאשר המשפחות הם בעצם אלה שעומדים מאחורה ודוחפים אותם קדימה.

הבנק נתן שתי חסויות באולימפיאדת טוקיו - על הוועדה האולימפית ועל 10 ספורטאים - 8 אולימפיים ו-2 פאראלימפיים. מדובר במענק חודשי. התרומה נועדה לשירות רפואי, פסיכולוגי וכן מתקנים בכדי להעמיד אותנו בקדמת הספורט בעולם.

הבנק החליט להעניק גם חסות אישית לעשרה ספורטאים וספורטאיות אולימפיים ופראלימפיים, ביניהם: לינוי אשרם, ארטיום דולגופיאט, אנסטסיה גורבנקו, יעקב טומרקין, לונה צ'מטאי סלפטר, עינבל פיזרו, יוליה צ'רנוי, יואב כהן, דניס לוקטב וחנה קנייזבה מיננקו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
דב קוטלר מנכ"ל בנק הפועלים עם הספורטאים האולימפיים. יח"צ,
מנכ"ל בנק הפועלים, דב קוטלר (במרכז) עם מנהלי הוועדים האולימפיים והספורטאים לטוקיו 2020/יח"צ

בנק הפועלים: 360 אלף שקל לאשרם ודולגופיאט, ועוד 180 אלף שקל בונוס למאמנים האישיים

בעקבות ההצלחות המדהימות של לינוי אשרם וארטיום דולגופיאט בטוקיו 2020 ומדליות הזהב שהביאו, דב קוטלר מנכ"ל הבנק הכריז כי הם יזכו במענק אישי מיוחד נוסף לתמיכת הבנק של 180 אלף שקל. כמו כן, הבנק הכריז כי המאמנים האולימפיים שלהם יקבלו מענק של 90 אלף ש"ח כל אחד - איילת זוסמן המאמנת של לינוי אשרם וסרגיי וייסבורג המאמן של ארטיום דולגופיאט.

אסף אזולאי, סמנכ"ל שיווק בבנק הפועלים: "אנו מסיימים אולימפיאדה בהתרגשות רבה מההישגים של הספורט הישראלי ואני קורא לחברות נוספות לתמוך בספורטאים - זה מביא ערך לחברה שלנו, לעובדים וכמובן מתחבר מאוד לערכים המותגיים. באולימפיאדת טוקיו, הספורטאים שלנו גילו נחישות ומקצועיות ברמה הגבוהה ביותר. הוכיחו כי רגעי משבר יכולים להפוך למקפצה אדירה בדרך למדליה. הם מהווים עבור כולנו השראה למצוינות ולחיים בכלל.

אנחנו גאים לתת חסות וללוות את הוועד האולימפי והפראלימפי בשנתיים וחצי האחרונות, וכן לתת חסות אישית ל-10 ספורטאים ובהם ארטיום דולגופיאט ולינוי אשרם.
לעולם הספורט ולעולם העסקי יש הרבה מן המשותף - שאיפה למצוינות, הצבת יעדים וחתירה להשגתם, תכנון אסטרטגיה לטווח ארוך והתמדה, וכך הוכיחו גם לינוי וארטיום, המהווים השראה ומודל לחיקוי עבור רבים.

המוטו שלנו - "איתך בכל החלטה" - מתחבר במיוחד לעולם הספורט, החל מהרגע הראשון שבו הספורטאי מחליט לעסוק בתחום במשרה מלאה ועד לרגע האמת שבו הספורטאי שבמגרש מחליט כיצד ובאיזו שנייה לפעול. זו החלטה שעשויה להיות גורלית שיכולה להוביל לניצחון או להפסד, וישנם לא מעט קשיים לאורך הדרך."

אבישג סמברג במדי הנבחרת האולימפית בעיצוב קסטרו. רפי דלויה,
אבישג סמברג במדים שעיצבו קסטרו - ספונסרים של משלחות ישראל לאולימפיאדה מאז 1996/רפי דלויה

ספורטאים במדים

דוגמא נוספת הינה חברת האופנה הישראלית קסטרו, שמעצביה עיצבו את מדי הנבחרת הישראלית למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 בתרומה מלאה זו האולימפיאדה השביעית ברציפות, מאז שנת 1996.

מערכות הלבוש של קסטרו למשלחת ישראל למשחקים האולימפיים בטוקיו שימשו את 170 חברי המשלחת: הספורטאים, הסגל ואנשי ההנהלה, בטקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים וכן, בכל האירועים והטקסים הרשמיים במסגרת אירועי המשחקים האולימפיים.

רון רוטר, מנכ"ל קבוצת קסטרו: "אנו גאים להמשיך במסורת בה חברת האופנה המובילה של ישראל תומכת בעיצוב ובהלבשת חברי המשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים, עם תמיכתנו לוועד האולימפי בישראל בתרומה מלאה. אנו רואים חשיבות רבה בתמיכה בספורטאים המייצגים את המדינה.

טקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים הוא אחד האירועים המסוקרים ביותר בעולם ולוקחים בו חלק מבתי האופנה המובילים של כל מדינה. כבית האופנה המוביל בישראל, אנו גאים לשלב את היכולות שלנו עם הספורטאים הטובים ביותר בישראל, כאשר כולנו יוצרים ופועלים מתוך גאווה ישראלית, הרצון להצטיין ולהצליח."

שמואל דונרשטיין מנכ"ל רב בריח עם לינוי אשרם 2. אייל טואג,
שמואל דונרשטיין, מנכ"ל רב בריח ולינוי אשרם, אלופה אולימפית. רב בריח היו הראשונים לזהות את הפוטנציאל/אייל טואג

"קורא לכל תעשיין לאמץ ספורטאי"

ולא רק בנק הפועלים וקסטרו. רב בריח למשל הייתה הראשונה לחבור ללינוי אשרם לפני כ-5 שנים ונותנת לה חסות מאז.

מה גובה החסות? מדובר בקצבה חודשית של עשרות אלפי שקלים לשנה. נשמע מעט, אך זהו בדיוק האקסטרא שלו זקוקים ספורטאים אולימפיים כדי "לגמור את החודש" ברווחה יחסית, נוסף על המלגה שהם מקבלים מהוועד האולימפי.

נוסף על כך מעניקה רב בריח גם מענקים שנתיים לאשרם ואלה כבר הצטברו לסכום שמוערך ב-70,000 שקל.

יש לציין כי לאשרם גם הכנסות נוספות, למשל מחברת "אולווייז" שהאלופה האולימפית משמשת כפרזנטורית שלה ומשתתפת בפרסומות מטעמה.

שמואל דונרשטיין יו"ר ובעלים קבוצת "רב בריח": "התרגשות גדולה! 5 שנים אחורה פגשנו את לינוי, נערה צנועה וחייכנית עם אליפות בעיניים. מאז כספונסרים (בשנים הראשונות לבד) האמנו ובטחנו בלינוי.

אנחנו ב"רב בריח" מתרגשים היום עם כל עם ישראל וגאים שיש לנו את לינוי. אנחנו ברב בריח מאמינים בנחישות, מקצועיות ובלחימה ללא הפסק כדי להגיע למטרה. כתעשיינים ישראלים מאמינים שתמיכה בספורטאים מהווה בראש ובראשונה חינוך למצוינות לנוער ולילדים בישראל , דוגמה לעבודה קשה ובניית דור צעיר ששואף לאליפות בכל תחום.

תודה לך לינוי שהיית אתנו ותודה לך על ההישג שהבאת לכולנו. אני קורא בהזדמנות זאת לכל תעשיין לאמץ ספורטאי צעיר מכל ספורט שהוא כתמיכה ועזרה ובניית ההזדמנות של הספורט הישראלי להצלחה ומדליות. להתראות בפריז!"

שמואל דונרשטיין מנכ"ל רב בריח עם לינוי אשרם 1. אייל טואג,
דונרשטיין ואשרם - הצפי הוא שתזכה למענק גדול עם חזרתה לישראל/אייל טואג

המענק בדרך

באשר לגובה המענק שרב בריח תיתן ללינוי, בחברה לא נוקבים בסכום כרגע אבל דונרשטיין הסכים בכל זאת לשפוך מעט אור על הסכומים:

"רב בריח העניקה עשרות מענקי הצלחה ללינוי כל השנים ובגאווה תעשה את זה גם הפעם, עם חזרתה של לינוי לישראל, נקיים קבלת פנים ללינוי לחגוג את המדליה ואז נעניק לה ולמאמנות מענק מיוחד בשם החברה והעובדים.

המאמץ, התוצאה ומדלית הזהב - לאחר שנים של תמיכה כספית וחיבור של לינוי עם רב בריח - שווים
מענק הצלחה וככה יהיה בטקס"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully