וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי הסוד של ליברמן: הקבינט הכלכלי החדש

עודכן לאחרונה: 9.8.2021 / 12:40

שר האוצר, אביגדור ליברמן הקים קבינט מומחים כלכלי בראשות נגיד בנק ישראל לשעבר, פרופ' יעקב פרנקל. קבינט המומחים כבר קיים לפני מספר ימים מפגש ראשון בהשתתפות שר האוצר, שמצידו מבהיר כי לא מדובר בגוף בעל סמכויות אלא "גוף חיצוני שיחזק את גורמי המקצוע"

שר האוצר, אביגדור ליברמן החליט להקים קבינט מומחים כלכלי בראשות נגיד בנק ישראל לשעבר וחתן פרס ישראל לכלכלה, פרופ' יעקב פרנקל. קבינט המומחים כבר קיים לפני מספר ימים מפגש ראשון בהשתתפות שר האוצר.

הקמת הקבינט היא חסרת משמעות חוקית-מעשית, אבל נדמה שמעבר לרוב הצפוי שהבטיח מראש שר האוצר בוועדת הכספים, הרי שהוא מנסה לשמור את הדיונים הכלכליים בפורומים מצומצמים יותר, כאלה שמושכים פחות תקשורת - ומטבע הדברים גם פחות ביקורת.

בסביבתו של ליברמן מדגישים כי המומחים שנבחרו מגיעים עם ניסיון רב בתחומי הכלכלה השונים, עשיית המדיניות והניסיון הרגולטורי, וכן כי המומחים חברים בקבינט בהתנדבות.

בתמונה מימין למשאל: פרופ' אפרים צדקה, ענת לוין, יעקב פרנקל, שר האוצר אביגדור ליברמן, עו"ד ורו"ח אודי ברזילי, דוד בועז. דוברות משרד האוצר,
הקבינט הכלכלי (מימין): פרופ' אפרים צדקה, ענת לוין, פרופ' יעקב פרנקל, שר האוצר אביגדור ליברמן, עוד ורו"ח אודי ברזילי, דוד בועז/דוברות משרד האוצר

החבורה המייעצת של ליברמן

חברי הקבינט הם כולם שמות מוכרים מתחומי הכלכלה והעסקים בישראל:

פרופ' יעקב פרנקל - לשעבר נגיד בנק ישראל, יו"ר J.P Morgan International, סגן יו"ר AIG. כיום יו"ר פלוס 500, יו"ר חבר הנאמנים של ה-G30 ויו"ר חבר הנאמנים של אוניברסיטת תל אביב. חתן פרס ישראל לכלכלה.

דוד בועז - לשעבר הממונה על התקציבים. שימש כיו"ר של ועדות ציבוריות וכדירקטור בחברות פרטיות וממשלתיות.

עו"ד ורו"ח אודי ברזילי - לשעבר סגן נציב למיסוי מקרקעין. כיום חבר בוועדות ציבוריות בתחום המיסוי, יו" ר ועדה ציבורית לבחינת הארנונה.

אלי יונס - לשעבר החשב הכללי, מנכ"ל בנק הפועלים, מנכ"ל בנק מזרחי ומנכ"ל בנק כללי. כיום יועץ לקרנות השקעה זרות.

ענת לוין - לשעבר משנה למנכ"ל מגדל, משנה למנכ"ל בנק הפועלים, משנה למנכ"ל כלל ויו"ר כלל ביטוח אשראי. כיום מנכ"ל בלקרוק ישראל (Blackrock).

פרופ' אפרים (אפי) צדקה - לשעבר יו"ר שיכון ובינוי. כיום דירקטור בחברות ציבוריות מהגדולות במשק. פרופ' אמירטוס לכלכלה, אוני' ת"א.

יעקב פרנקל בכנס הרצליה 21 ביוני 2017. ניב אהרונסון
פרופ' יעקב פרנקל, לשעבר נגיד בנק ישראל. יעמוד בראש הקבינט/ניב אהרונסון

"אנחנו תחת זכוכית מגדלת"

שר האוצר, אביגדור ליברמן אמר בפתח המפגש: "הצוות הוקם על מנת לבחון את הצעדים שאנו נוקטים בראייה רוחבית וארוכת טווח. הצוות ינתח את המדיניות הכלכלית ויבחן את השלכות הרוחב והעומק של צעדי המדיניות המוצעים.

בעת זו, אנו נמצאים תחת זכוכית מגדלת של השווקים והגופים הבינלאומיים, כאשר כולם צופים במשק הישראלי, במיוחד לאחר תקופה ארוכה של היעדר תקציב. העברת התקציב מאפשרת את מיקוד הזרקור במדיניות הכלכלית של ישראל תוך יישום נכון של הרפורמות הכלולות בתוכה.

הקבינט יהווה גוף חיצוני שיחזק את גורמי המקצוע ואת התשתית האנליטית והביצועית שעומדת מאחורי ההחלטות השונות. המפתח להצלחה הוא השגת צמיחה בת קיימא תוך שמירה על היציבות הפיננסית ועליית הפריון במשק על חלקיו השונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully