וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה עולמית: השווקים מנסים לחשוב חיובי

כריסטיאן נולטינג, דויטשה בנק

עודכן לאחרונה: 9.8.2021 / 17:45

מספר הנדבקים מקורונה ימשיך להוות דאגה, אבל למרות החשש גם מאינפלציה השווקים עדיין עולים. כריסטיאן נולטינג, הכלכלן הראשי של דויטשה בנק, עם הסקירה

מספר הנדבקים בנגיף הקורונה ימשיך להוות מקור לדאגה במיוחד ביבשת אסיה וארצות הברית, כאשר גם נתוני האינפלציה בארצות הברית ימשכו תשומת לב מצד המשקיעים. מדדי המחירים לצרכן וליצרן בסין פורסמו הבוקר (עלייה של 1% ו9% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה בהתאמה) כאשר ביום רביעי נקבל את מדד המחירים לצרכן בארצות הברית ובהמשך ביום חמישי את מדד המחירים לצרכן בהודו ומדד המחירים ליצרן ביפן. בנוסף, גם מדינות שונות בגוש היורו יפרסמו הערכות שלהם למדד המחירים לצרכן במדינותיהם. המשקיעים יסתכלו גם על נתונים פיננסיים בסין (הלוואת חדשות, אשראי סוציאלי, היצע הכסף M2) שצפויים להתפרסם מחר. בהמשך לנתוני התעסוקה בארצות הברית מיום שישי האחרון, נקבל נתונים לגבי פתיחת הכלכלה מחדש ומספר המשרות הפתוחות היום כאשר מחר נקבל את מדד האופטימיות של העסקים הקטנים-NFIB וביום שישי את מדד ביטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן. עונת הדוחות לרבעון ה-2 מתחילה להתפוגג לאט לאט אך התחזיות קדימה של החברות ממשיכות להיות מעניינות לגבי רמזים בנוגע לבעיות בעתיד(כמו מחסור בשבבים).

יומן אירועים כלכליים

  • שני: גוש היורו: מדד ביטחון המשקיעים של Sentix (אוגוסט). ארצות הברית: לוח משרות פתוחות JOLTS (יוני).
  • שלישי: סין- השקעות זרות ישירות, הלוואות חדשות, היצע הכסף M2 (יולי). גרמניה, גוש היורו-סקר ZEW (אוגוסט). ארצות הברית- מדד האופטימיות של העסקים הקטנים NFIB (יולי).
  • רביעי: ארצות הברית-מדד המחירים לצרכן (יולי). חמישי: יפן- מדד המחירים ליצרן (יולי). הודו-מדד המחירים לצרכן (יולי), ייצור תעשייתי (יוני). בריטניה- תוצר לרבעון ה-2, מאזן סחר חוץ, ייצור תעשייתי (יוני). ארצות הברית-מדד המחירים ליצרן (יולי).
  • שישי: ארצות הברית - מדד ביטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן (אוגוסט).
פחית נפט. ShutterStock
מחירי הנפט ממשיכים לתקן למטה/ShutterStock

עדכון שווקים: צמצום הרכישות? איזה צמצום בדיוק?

עם העובדה כי החששות בנוגע לצמצום הרכישות על ידי הפד עדיין יושבות במושב האחורי אצל המשקיעים, תשואת האגח של ממשלת ארצות הברית ל-10 שנים עדיין נסחרת ברמה נמוכה מאוד (ברמה של 1.3% כאשר אגרת החוב של גרמניה ל-10 שנים נסחרת סביב מינוס 0.46%). שווקי המניות ממשיכים ליהנות מעונת דוחות חיובית לרבעון ה-2 וציפיות להמשך מדיניות כלכלית תומכת צמיחה כאשר מדד האס אנד פי 500 רשם שיא כל הזמנים נוסף בשבוע שעבר וסיים בעלייה של 0.9% בשבוע המסחר הקודם לרמה של 4437. יחד עם זאת חברות אינדיבידואליות רושמות תגובה מינימלית בתגובה להכאת התחזיות שלהם ומניות צמיחה ואיכות מתנהגות טוב יותר מאשר מניות ערך או מחזוריות. מחירי הנפט ממשיכים לתקן כלפי מטה כאשר מחיר חבית מסוג WTI נסחר מתחת לרמה של 70 דולר אבל מחירי האלומיניום ממשיכים לעלות עקב ציפיות לעלייה בביקוש. מחיר הזהב פתח את השבוע בירידה חדה לרמה של 1739 דולר לאונקיה הבוקר למרות המשך החששות מפני אינפלציה.

שורה תחתונה: השווקים ממשיכים לנער את החששות מפני אינפלציה והמדיניות העתידית אך התחזיות לגבי הצמיחה הגלובלית עדיין שבריריות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

ארצות הברית: תעסוקה ואינפלציה

דוח התעסוקה לחודש יולי בארצות הברית הפתיע כלפי מעלה, כאשר 934 אלף משרות חדשות נוצרו וירידה בשיעור האבטלה לטווח הארוך. חששות השווקים בנוגע לצמצום תוכנית הרכישות של הפד עשויים לצוף מחדש עקב הצמיחה החזקה. פרוטוקולים מישיבת הפד האחרונה שיישפכו יותר אור על המתרחש בתוך הוועדה לא צפויים להתפרסם עד אמצע אוגוסט ולכן השווקים עשויים לא להתרגש ממדד המחירים לצרכן ויצרן (רביעי וחמישי). השווקים חזו קריאה גבוהה מאוד של מדד המחירים לצרכן PCE עבור חודש יוני (עלייה של 3.5% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, הנתון הגבוה ביותר ב-30 השנה האחרונות) ועשויים להירגע בעובדה שעליות המחירים עדיין מרוכזות בסעיפים שקשורים להתאוששות מנגיף הקורונה. נתונים חשובים נוספים השבוע כוללים את מדד אופטימיות העסקים הקטנים של NFIB(שלישי) ומדד ביטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ביום שישי.

שורה תחתונה: ההתאוששות הכלכלית בארצות הברית עדיין חזקה למרות בעיות שצצות עקב הקורונה. השווקים עדיין מניחים כי האינפלציה ניתנת לשליטה.

הודו: הבנק המרכזי ממשיך בשלו כשברקע השווקים משגשגים

בפגישה של הבנק המרכזי ההודי ביום שישי האחרון הוא ביצע רק שינויים מזעריים במדיניות שלו כאשר תשומת הלב הייתה על ספיגת נזילות יתר על ידי הגדלת הנפקות ריבית ריפו הפוכה (VRRR) כאשר מושל הבנק - Shaktikanta Das מדגיש כי יש לפרש צעד זה כצעד של צמצום המדיניות המוניטרית. למרות עלייה במספר מקרי ההדברה באזורים מסוימים, השווקים נראים בטוחים כי ניתן להימנע מגל שלישי. מדד ה-NIFTY 50 רשם מספר שיאים חדשים בשבוע שעבר ונסחר סביב רמה של 16,304 הבוקר. יחד עם זאת מספר בעיות פונדמנטליות נותרו. מדד המחירים לצרכן עבור חודש יולי צפוי להתפרסם ביום חמישי הקרוב: הטרנדים האחרונים במחירי המזון מצביעים על כך שקצב העלייה השנתי עשוי ליפול מתחת ל-6% אך הבנק המרכזי ההודי העלה את תחזית האינפלציה לשנת 2022 לרמה של 5.7% והאינפלציה תישאר מקור לדאגה עבור משקי בית רבים לאור העובדה כי מחירי הסיטונאות רושמים עלייה של סביב 12% וההשפעה של נגיף הקורונה על ההכנסה. נתונים נוספים שצפויים להתפרסם השבוע כוללים את נתון הייצור התעשייתי לחודש יוני (חמישי) והנתון הסופי של מאזן סחר חוץ (שישי).

שורה תחתונה: הבנק המרכזי ההודי ממשיך במדיניות המוניטרית המרחיבה שלו אך הטון שלו עובר כעת לספוג את נזילות היתר. האינפלציה תישאר מקור לפוקוס עבור השווקים.

ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי בכינוס בעיר אחמדאבאד, 12 במרץ 2021. רויטרס
ממשיכים במדיניות המוניטרית המרחיבה. נרנדרה מודי, ראש ממשלת הודו/רויטרס

גוש היורו: מסתכלים קדימה אל המחצית השנייה של 2021

רוב המדינות בגוש היורו עוברות כעת אל מצב רוח של חופש והמדיניות המוניטרית בהמתנה עד הפגישה הבאה של הבנק המרכזי האירופאי ב-9 לספטמבר. יחד עם זאת מספר שאלות נותרו לגבי אופן הניהול של ההתאוששות הכלכלית הצפויה במחצית השנייה של 2021. ברמה הפדרלית, התמיכה הפיסקלית תיוותר גבוהה כאשר קרן הסיוע לדור הבא של גוש היורו צוברת מומנטום אך עשויים להיות רעשים סותרים לגבי המדיניות הלאומית יחד עם תיאום מוצלח לטווח הארוך שנדרש. תשואות אגח ממשלתיות שליליות לרוחב המדינות בגוש היורו יחד עם עלייה באינפלציה מרמזת על הדחקה כלכלית עמוקה. מדד המחירים לצרכן בגוש היורו עמד על 2.2% בחודש יולי לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה לפי הנתון הראשוני שפורסם(נקבל נתונים עבור מדינות בודדות השבוע). מדד המחירים ליצרן בגוש היורו רשם עלייה של מעל 10% בחודש יוני והפרעות בשרשראות האספקה ימשיכו להוות בעיה. התפשטות וריאנט הדלתא ביבשת לא צפוי להפריע להתאוששות במחצית השנייה של 2021 לאור המשך התקדמות מבצע החיסונים אך עשוי לדחות את ההחלטה של הבנק המרכזי האירופאי על יציאה מתוכנית רכישות החירום -PEPP למרות שאנו עדיין מצפים כי היא תגיע לסיומה במרץ 2022.

שורה תחתונה: ההתאוששות הכלכלית בגוש היורו במחצית השנייה של 2021 צפויה להישאר על המסלול אך המדיניות המוניטרית והפיסקלית תישאר תחת תשומת לב מצד המשקיעים.

בריטניה: מובילה מבחינת מדיניות והתאוששות?

ההחלטה של הבנק המרכזי הבריטי ביום חמישי שעבר להשאיר את קצב הרכישות והריבית ללא שינוי לא התקבלה בהפתעה. יחד עם זאת מרבית חברי הוועדה המוניטרית של הבנק חושבים כעת שהגיע הזמן להתחיל לדבר על העלאת ריבית וצמצום מדוד של המדיניות המוניטרית על פני השנתיים הקרובות. המשמעות היא שהבנק המרכזי הבריטי עשוי לבצע נורמליזציה של המדיניות מהר יותר מאשר הבנק המרכזי האירופאי והפד אך העליות של הפאונד אל מול היורו והדולר נמחקו לאחרונה. לאור העובדה כי מספר הנדבקים והמאושפזים במדינה נותר תחת שליטה למרות הסרת רוב המגבלות ניתן להניח כי בריטניה תוביל את הדרך בהתאוששות הכלכלית אך עדיין ישנם מכשולים בהסתכלות קדימה. הנתונים בנוגע לצריכה שהם מפתח לכל התאוששות ממשיכים להיות מעורבים. נתוני המכירות הקמעונאיות עלו רק בשיעור שולי בחודש יוני(נתונים עבור חודש יולי יתפרסמו מחר) ומדדי מנהלי הרכש עבור סקטור הייצור והשירותים עבור חודש יולי רשמו ירידה קלה למרות שהם עדיין מצויים ברמות גבוהות מאוד. הצמיחה במספר נתוני זמן אמת שוטפים (נתונים בנוגע למוביליות, העברות בבנקים) התמתנה והשתטחה ושיעור החיסכון של משקי הבית נמצא בעלייה.

שורה תחתונה: הבנק המרכזי הבריטי התחיל לדבר על צמצום המדיניות המוניטרית המרחיבה אך ההתאוששות הכלכלית עדיין נמצאת בימיה המוקדמים.

כריסטיאן נולטינג הוא כלכלן ראשי בדויטשה בנק

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully