וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חניה כפולה: בדקנו את מצלמת הדרך שמצלמת גם כשהרכב דומם

דוד רוזנטל

עודכן לאחרונה: 10.8.2021 / 0:48

מצלמות דרך שמתעדות גם כשהרכב על מצב "שינה" בחניה קיימות, אבל בדרך כלל עולות אלפי שקלים. ה-DS-1050 של דיסקברי עושה את כל זה ב-500 שקל בלבד. שווה את הכסף?

לפני כחצי שנה הגעתי לרכב באחד הבקרים וגיליתי שארבעת הצמיגים נוקבו. אני לא זוכר שעשיתי משהו רע למישהו, אבל הוא היה רגזן דיו כדי לחזור ולגרום לכך שהבוקר שלי ייהרס. אגב, פעולות נקמה לא תמיד אישיות, לפעמים ונדליזם נגרם לשם הוונדליזם. כך הייתי רוצה לחשוב, אלמלא הרכב שלי היה היחיד שטופל בתוך שורה של רכבים.

התחושה הראשונה היא של חוסר אונים, וגם למשטרה לא באמת היה מה לעשות ללא תיעוד. שיטוט ברשת הראה שפתרונות בזמן אמת דלים. אם אין תיעוד ממצלמות הרחוב, ולפעמים גם אם יש, האפשרות היחידה היא מצלמת דרך שמצלמת גם כשהאוטו במצב "שינה". האופציות היו קיימות אבל מעטות - פתרונות יקרים יחסית של 1,500-3,000 שקל. זמן קצר לאחר מכן הושקה ה-Discovery Ds-1050 של ברקום, מצלמת דרך שמצלמת את הרכב מכל צדדיו גם בזמן החניה ועולה בסך הכול 500 שקל.

מצלמת דיסקברי כפולה לרכב. יחצ,
קל, פשוט ויעיל. המצלמה של דיסקברי/יחצ

מדובר במצלמת רכב כפולה מבית המותג הבריטי דיסקברי, החביב מאוד על נהגי מוניות שזקוקים למצלמה כפולה המתעדת גם את פנים הרכב. הייחוד ב-DS-1050 טמון בכל שהיא מתעדת כל תאונה או אירוע חריג גם בעת חניה כשהנהג אינו נמצא והרכב כלל אינו פועל. הסט כולל שתי מצלמות, קדמית ואחורית, שמצלמות ומתעדות בשעות יום ולילה באיכות גבוהה ביותר. עדשות המצלמה בעלות זווית צילום של 140 מעלות באיכות Full HDורזולוציית צילום וידאו חיצונית הניתנת לבחירה בין ארבע רמות איכות, מ- P480X640 ועד P1080X1920, וכן צילום וידאו אחורי באיכות P720.

כמו כן, ניתן לבחור ולהגדיר הקלטת צילום מחזורית בת שלוש, חמש או עשר דקות. למצלמה פונקציה חשובה של מוניטור חנייה, אשר מפעילה את המצלמה לצילום בן 30 שניות בכל תנועה או מכה חשודה גם כשהאוטו כבוי והנהג אינו ברכב. תצוגת המצלמות נראית על מסך חד וברור בגודל 3 אינצ' הנמצא בפנים הרכב ותומכת פונקציית שומר מסך. עוד תומך המכשיר בכרטיס זיכרון מיקרו SD בנפח 32 גיגה וסוללת mAh180. ממשק המצלמה נוח וידידותי לתפעול ותומך בשפות עברית ואנגלית.

Value for Money - זו הבחירה שלכם

אז מה חשבתי על המצלמה? לאורך השנים התרגלתי לטוב. ברכב של אשתי ושלי מותקנת מצלמה של Nextbase, גם הוא מותג בריטי, אולי הטוב ביותר בקטגוריה. עם זאת, ועל אף שלא הייתי מחליף אותה לעולם (יש לי נטייה להיות סנטימנטלי למוצרים טכנולוגיים), מדובר במצלמה קדמית בלבד, בזווית זהה של 140 מעלות, שמתעדת רק את הפעילות משמשת הנהג בזמן נסיעה. לקבל מצלמה עם תיעוד קדמי, אחורי ובחניה ב-500 שקל (הנקסטבייס עלתה לי בזמנו סכום דומה, ברכישה מחו"ל) - כאן מדובר בשבירת שוק רצינית.

לא הרגשתי הבדל מהותי באיכות הצילום, אם כי לעולם אהיה מוטה בעניין הזה לטובת המצלמה שמשרתת אותי כבר יותר מחמש שנים. ועדיין, הטיה בצד, מצלמת דרך שמצלמת מיותר מכיוון אחד תמצאו במחיר גבוה בהרבה, כך שאם הייתי ממליץ היום באובייקטיביות על מצלמה, זו הייתה הדיסקברי.

באופן כללי, אתם צריכים מצלמת דרך, כדי שאם חלילה תיקלעו לסיטואציה של תאונה תוכלו להוכיח בקלות את חפותכם. כיום ניתן למצוא מצלמות דרך גם ב-200 שקל, אם כי סביר להניח שתיתקלו במחירים הללו בדגם פחות איכותי. לקבל בערכה אחת מצלמה שמצלמת מקדימה, מאחור ובשעת חנייה במחיר כזה - זה משהו שקשה למצוא לו תחרות. אחרי שכבר השתמשתי פעמיים במצלמת דרך כדי להוכיח שהנהג השני הוא האשם, התקווה כעת היא שלעולם לא אצטרך לבדוק מה קרה בזמן שהרכב חנה.

  • עוד באותו נושא:
  • מצלמת רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully