וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקות קורונה: מבולבלים? בואו נעשה סדר בבלגן

עודכן לאחרונה: 18.8.2021 / 13:38

מבולבלים לגבי היכן, מתי וכמה עולה לעשות בדיקת קורונה? תוך כמה זמן תקבלו תשובה, לאן היא תגיע ומה היא תאפשר? אילו בדיקות מחויבים הלא מחוסנים לבצע בכדי להיכנס למקום ציבורי ומהי רמת הדיוק של הבדיקות המהירות? שוק בדיקות הקורונה רותח, ניסינו לעשות קצת סדר

בעיצומו של הגל הרביעי והחשש מפני וריאנטים חדשים, החליטה הממשלה להטיל כמה הגבלות, בתקווה שהן - לצד מבצע החיסונים - ימנעו את הצורך להכריז על סגר. בהתחלה דובר על התו השמח, אחר כך על התו הירוק ולבסוף על החזרת התו הסגול.

חלק מההגבלות מלוות בהנחיות לגבי בדיקות קורונה תקפות, בעיקר למי שמנועים מחיסון או שבחרו לא להתחסן. עבורם בדיקות קורונה אמינות, מהירות ולא יקרות הן צו השעה. ואכן, לא חלפו אלא שעות מהודעת הממשלה - וכבר מתהדרות חברות ורשתות רבות באפשרותן לבצע בדיקות תקפות, המזכות את הנבדקים בתו ירוק לזמן קצוב.

אז מי מהבדיקות אמינה יותר? בתוך כמה זמן מקבלים תשובה? מי זכאי לבדיקות בחינם - וכמה ישלם מי שאינו זכאי? יצאנו לבדוק.

עדכון מהלילה האחרון - 18.8.21:
בעקבות החלטת הממשלה להרחיב את התו הירוק לכל ענפי המשק לילדים מגיל 3 מגן דוד אדום מעבה את מערך הבדיקות המהירות והחל מהיום יפעילו במד"א כ-150 נקודות בדיקה מהירה (אנטיגן) ברחבי הארץ. החידוש הוא כי את בדיקות לילדים בגילאי 3 עד 12 יעשו ע"י צוותי מד"א ללא תשלום.

באזור מרכז הארץ בדיקות חינם לילדים יבוצעו ע"י חברות נוספות ביניהם בי"ח איכילוב שזכו במכרז, בעוד שבמתחמי מד"א באזורים אלו, הבדיקות יעשו בתשלום.

לבדיקה היכן מבצעים את הבדיקה בחינם לגילאי 3-12 היכנסו ללינק הבא: https://www.mdais.org/101/location-speed-tests-children
 

איך מקבלים תו ירוק ל-24 שעות?

בכניסה לאירועים ולמתחמים מרובי משתתפים, נדרשת הצגת תעודה מטעם משרד הבריאות המאשרת השתתפות, כלומר הצגת "תו ירוק" או "תעודת מחלים".

לאנשים שטרם חוסנו או החלימו, אין "תו ירוק" להציג ועל פי החלטת הממשלה האחרונה, כל מי שלא חוסן או החלים (מעל גיל 12), וירצה להשתתף באירועים הנ"ל, יחויב לעבור בדיקה מהירה הכרוכה עבורו בתשלום.

לצורך כך, הוקמו עשרות מתחמי בדיקות מהירות ברחבי הארץ. הבדיקות מבוצעות ע"י דוגם והתוצאות שמגיעות בתוך כ-15-30 דקות, משוגרות הן לטלפון הנייד של הנבדק והן למשרד הבריאות לתיעוד רשמי והמשך מעקב.

לנבדקים שיקבלו תוצאה שלילית בבדיקה המהירה, ישלח "תו ירוק" זמני התקף ל-24 שעות ברגע ביצוע הבדיקה, אותו יוכלו הנבדקים להציג בכניסה לאירועים ומתחמים הדורשים זאת.

בדיקת קורונה בראשון לציון, 5 ביולי 2021. ראובן קסטרו
עליה של כ-50% בבדיקות המהירות לגילוי קורונה/ראובן קסטרו

עלייה של 50% בבדיקות

רשת המרפאות "ביקורופא" מדווחת על גידול של 50% בפניות לביצוע בדיקות מהירות לגילוי קורונה בסופ"ש האחרון וגידול של כ-15% בתוצאות החיוביות.

שגיא יניב מנהל שיווק ומכירות בסופיה ישראל מקבוצת רימיפארם אומר כי: "בעקבות שובו של התו הירוק במתכונת מורחבת, אנחנו רואים עליה של כ-350% בביקוש בכל רחבי הארץ. אין צורך להזמין תור מראש. עושים בדיקת מטוש קלילה, מחכים מקסימום 15 דקות ומקבלים תוצאה מיידית.

מדובר בבדיקת אנטיגן ותיקה ואמינה בארץ עם דיוק ואמינות של 96.7% רגישות, 100% ספציפיות לנגיף והיא מזהה בנוסף את כל הווריאנטים שהתפתחו כולל את זן הדלתא המדאיג. הבדיקה מאושרת FDA ומתבצעת על פי הנחיות משרד הבריאות".

בדיקת קורונה בראשון לציון, 5 ביולי 2021. ראובן קסטרו
ילדים מתחת לגיל 12, מחוסנים ומחלימים, לא ישלמו על הבדיקה/ראובן קסטרו

רגע לפני שנפרוס את האפשרויות העומדות בפני הלא מחוסנים לביצוע הבדיקה המהירה, נציין כי למחוסנים, מחלימים וילדים עד גיל 12, ניתנת האפשרות להיבדק בכל זמן וללא תשלום במתחמים המיועדים לכך.

בדיקות חינם למחוסנים ומחלימים

בדיקות קורונה ללא עלות תתאפשר למחוסנים, למחלימים ולילדים מתחת לגיל 12 במתחמים הפתוחים לקהל הרחב. המפעילים של מתחמי הבדיקות הנ"ל הם פיקוד העורף (בשיתוף הרשויות המקומיות) וקופות החולים השונות.

פיקוד העורף:
פיקוד העורף, בשיתוף עם חברות פרטיות והרשויות המקומיות, מפעילים מתחמי בדיקות לציבור הרחב ברחבי הארץ ללא צורך בהפניה, קביעת תור וללא תשלום, אך יש להצטייד בתעודה מזהה. שימו לב: מיקום המתחמים והמועדים ניתנים לשינוי, ולכן מומלץ להתעדכן בפורטל החירום הלאומי טרם היציאה למתחם הבדיקות.

מתחמי פיקוד העורף פרוסים ברחבי הארץ. מיקום המתחמים והמועדים יכולים להשתנות, ולכן מומלץ להתעדכן בטרם היציאה למתחם הבדיקות. חלק מהמתחמים פועלים במתכונת "היבדק וסע" (דרייב אין) וניתן להגיע אליהם עם רכב לביצוע הבדיקה.

קטינים מתחת לגיל 18 יכולים לבצע את הבדיקה במתחמי הבדיקות הפתוחים לקהל הרחב, אך ורק בליווי הורה או אפוטרופוס, עם תעודת זהות וספח שבו מופיע פרטי הקטין. או בהצגת מסמך הסכמה של ההורה לביצוע הבדיקה.

חיילי צה"ל ואנשי קבע מבצעים כיום בדיקות רק במתחמי פיקוד העורף בהצגת תעודה מזהה וללא תיאום מראש. התוצאות מתקבלות בהודעה שנשלחת לטלפון הנייד ובמרפאת היחידה.

תוצאות הבדיקה ימסרו לנבדקים במסרון למכשיר הנייד ובהודעה לתיק האישי בקופת החולים (ולחיילים - למרפאת היחידה). התוצאות מתקבלות לרוב בתוך 48 שעות.

במתחמים אלו לא מבצעים בדיקות למטרת יציאה מישראל (PCR)

לפרטים נוספים: https://www.oref.org.il/12610-17882-he/Pakar.aspx

מתחמי דרייב אין לבדיקות קורונה בשיתוף פיקוד העורף. דובר צה"ל
מתחמי פיקוד העורף - בדיקה ללא תשלום, תוצאה בתוך 48 שעות/דובר צה"ל

קופות החולים:
ניתן לבצע בדיקה לגילוי קורונה גם בקופות החולים, ללא תשלום, בקביעת תור מראש בלבד ורק עם קבלת הפנייה. במקרים מסוימים תתקיים הבדיקה בבית הנבדק.

על מנת לקבוע תור, יש ליצור קשר עם קופת החולים אליה אתם שייכים:
כללית - בטלפון 2700* או באתר.
מכבי - בטלפון 3555* או באתר.
לאומית - בטלפון 1-700-507-507 או באתר.
מאוחדת - בטלפון 3833* או באתר.

קטינים מתחת לגיל 18 יכולים לבצע את הבדיקה רק בליווי הורה או אפוטרופוס או בהצגת מסמך הסכמה של ההורה לביצוע הבדיקה.

תוצאות הבדיקה ימסרו לנבדקים במסרון למכשיר הנייד ובהודעה לתיק האישי בקופת החולים (ולחיילים - למרפאת היחידה). התוצאות מתקבלות לרוב בתוך 48 שעות.

מתחסן בקופת חולים מכבי ברמת השרון, 30 יולי 2021. ראובן קסטרו
חיסון בקופות החולים: בדיקת קורונה בחינם למחוסים, מחלימים וילדים מתחת לגיל 12/ראובן קסטרו

לא מחוסנים? בצעו בדיקה מהירה

כאמור, לפי הודעת משרד הבריאות, החל מהשבוע, אדם שלא התחסן או החלים יורשה להיכנס למתחמים בתו ירוק רק באמצעות הצגת בדיקה מהירה שבוצעה 24 שעות לפני מועד הכניסה. בדיקות הקורונה המהירות שיוכרו לטובת התו הירוק לא יבוצעו בקופות החולים אלא במתחמי בידוק ייעודיים, ומימון הבדיקה יהיה על חשבון הנבדק.

הבדיקה המהירה מסוג אנטיגן, מאפשרת תוצאה בתוך עד 30 דקות שכן, היא אינה מצריכה העברת הדגימה למעבדה. הבדיקה מיועדת לאנשים שטרם התחסנו ואין בה צורך למחוסנים או מחלימים. הנבדקים שיקבלו תוצאה שלילית, יקבלו "תו ירוק" זמני שתוקפו ל-24 שעות מרגע ביצוע הבדיקה.

כיום, יותר ויותר מקומות בילוי פועלים על פי מתווה "התו הירוק" ו-"התו השמח" ומתנים את הכניסה או ההשתתפות בהצגת "תו ירוק" מטעם משרד הבריאות. הבדיקה המהירה, מאפשרת לאותם אנשים לא מחוסנים (מעל גיל 12) לבצע בדיקה לגילוי נגיף הקורונה לטובת קבלת אישור זמני שיאפשר להם להיכנס להשתתף באירועים.

אין צורך בהפניה. לגבי קביעת תור, חלק מהגופים המבצעים, כמו מד"א למשל, מבקשים תיאום מראש וחלקם לא. מומלץ להתעדכן מול הגוף המבצע.

כיום פועלים עשרות מוקדים ייעודים בפריסה ארצית לביצוע בדיקה מהירה ע"י דוגם. פירוט המקומות מורשי משרד הבריאות לביצוע הבדיקה מופיעים במסמך זה: https://www.gov.il/BlobFolder/generalpage/corona-fast-check/he/subjects_corona_fast-check_corona-fast-checkers-list.pdf

בדיקה זו נעשית באופן פרטי ודורשת תשלום, העלות הרשמית הינה 69 שקל אך חלק מהגופים המבצעים יצרו מחירים מיוחדים בשל התחרות הקיימת בשוק הבדיקות ותוכלו למצוא את הבדיקה גם ב- 49 שקל, בהתאם לתנאי הגוף המבצע.

לבדיקה המהירה יש צורך להגיע עם תעודה מזהה. ילדים מתחת לגיל 12, יוכלו לבצע בדיקה מהירה ללא תשלום, נדרשת הסכמה של ההורה אך לא בהכרח נוכחותו.

אמינות הבדיקה: משרד הבריאות קבע כי רגישותן של הבדיקות המהירות מאפשרות זיהוי טוב מספיק, כדי לאפשר "התו הירוק" למשך 24 שעות מרגע ביצוע הבדיקה. אחוזי הדיוק נעים בין 85-96.7.

בדיקת סופיה מהירה לקורונה במרפאות ביקורופא. באדיבות ביקורופא וסופיה,
ביקורופא - מרפאות לביצוע בדיקת סופיה מהירה לגילוי קורונה, 69 שקל/באדיבות ביקורופא וסופיה

אפשרויות נוספות לבדיקה מהירה

בימים האחרונים צצו גורמים מסחריים נוספים המפעילים בדיקות מהירות לקורונה, התחרות על קהל "הלא מחוסנים" עולה מדרגה ובאה לידי ביטוי גם במחירים.

כאמור, מחירה הרשמי של הבדיקה המהירה עומד על 69 שקל. אך הנה הצעות נוספות לביצוע הבדיקה במחירים מוזלים יותר:

סופר פארם בשיתוף עם איכילוב WELL: מציעים בדיקות מהירות בעלות 59.90 ולחברי מועדון האשראי לייף סטייל מחיר של 51.90 שקל. השירות החדש ייכנס בימים הקרובים באופן מדורג לעשרות סניפים של רשת סופר-פארם מנהריה שבצפון ועד אילת שבדרום. את השירות ניתן יהיה לקבל ללא צורך בקביעת תור מראש.

שעות פעילות העמדות לבדיקת אנטיגן מהירה באמצעות דוגם: בימים א'-ה' בשעות 9:00-21:00, ביום ו' בשעות 9:00-15:00, וביום שבת בשעות 10:00-18:00.

רשימת הסניפים הראשונים בהם יבוצעו בדיקות קורונה: סינמול חיפה, קניון רננים ברעננה, קניון הזהב בראשון לציון, קניון עזריאלי ת"א, קניון רחובות, קניון מלחה בירושלים, קניון עזריאלי רמלה, לב העיר קריית גת, קניון הנגב בבאר שבע, קניון גירון אשקלון

בדיקות קורונה מהירות בסניפי סופר פארם בשיתוף איכילוב WELL. חן גלילי,
בדיקות קורונה מהירות בסניפי סופר פארם בשיתוף איכילוב WELL, המחיר לבדיקה: 52-60 שקל/חן גלילי

קנה ב-100 שקל, קבל בדיקה ב-49 שקל

גם שופרסל ו-Be בשיתוף עם שיבא-טרגט יבצעו בדיקות מהירות בעשרות סניפי שופרסל ברחבי הארץ.
מחיר הבדיקה המהירה על ידי דוגם היא 69 שקל אך בקנייה מעל 100 שקל בסניף שופרסל, הבדיקה תינתן במחיר מוזל של 49 שקל, המחיר הזול בישראל.

מירי סיני, מנכ"לית חברת טרגט מרקט: "השירות החדש של הבדיקות המהירות נועד לאפשר לילדים להשתתף בחיי התרבות והפנאי ולהמשיך בפעילות שגרתית. היתרון הגדול של שופרסל הוא הפריסה הארצית ונוחות ההגעה וכמובן המחיר האטרקטיבי שהם מציעים ללקוחות. תשובת הנבדק מתעדכנת באופן אוטומטי במערכות משרד הבריאות ובתכנית הרמזור ומקנה תו ירוק למשך 24 שעות".

שיבא-טרגט יבצעו בדיקות קורונה מהירות בסניפי שופרסל ו-BE. יח"צ,
שיבא-טרגט יבצעו בדיקות קורונה מהירות בסניפי שופרסל ו-BE, המחיר לבדיקה 49-69 שקל/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully