וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוברים לגביה מרחוק: אפליקציות תשלומי הורים

עודכן לאחרונה: 12.8.2021 / 12:37

הורים נהגו במשך שנים להעביר תשלומים לוועד בעזרת פנקסי צ'קים או כסף מזומן. הקורונה שכפתה ריחוק חברתי, הכניסו לתחום את אפליקציות התשלומים (PayBox, Bit, Pay) אך מי מהן היא הטובה ביותר? בדקנו

תחילת שנת הלימודים בצל התפשטות זן הדלתא, מחזירה את החששות שגם השנה, לפחות בחלקה, ייאלצו התלמידים ללמוד מרחוק.

בשנת הלימודים הקודמת, נוכח מציאות של ריחוק חברתי, עברו חלק גדול מוועדי ההורים, שבעבר התנהלו בעזרת צ'קים או כסף מזומן, לשימוש באפליקציות התשלומים (PayBox, Bit, Pay) כדי לגבות את כספי הוועד.

יצאנו לבדוק את ההבדלים בין אפליקציות התשלום השונות בתחום התשלום הקבוצתי על כלל יתרונותיהן, חסרונותיהן, ומה הן נותנות לצרכן שמנהל באמצעותן מערך תשלומים בין משתמשים מרובים.

אפליקציית תשלומים שתהייה נוחה ויעילה לוועדי הורים, אמורה לאפשר את הפתרונות המדויקים ביותר לקהל היעד הספציפי הזה. על אף שנראה כי ישנו דמיון בין הצרכים של קבוצות ועדי ההורים, מסתבר כי קיימים לא מעט הבדלים בין האפליקציות והן לא מעניקות את אותם הכלים.

לכאורה מדובר במוצר פשוט אשר אמור לרכז את כספי הקבוצה בלחיצת כפתור, אך עם התפתחות הטכנולוגיות וריבוי התחרות על ליבו של הצרכן, גדלו התכונות שמעניקות האפליקציות וישנה למידה של הצרכים הספציפיים במטרה להקל על הניהול היומיומי של הכספים ולשפר את חווית המשתמש.

תשלום והעברה לקבוצות. יחסי ציבור,
לעיונכם, טבלת ההשוואה המלאה/יחסי ציבור

בדיקה השוואתית

מצאנו כי באפליקציות Bit ו-Pay יש הכרח לשייך את האפליקציה לחשבון בנק, מה שעשוי להקשות על ההתחברות לאפליקציה או לחילופין לשייך חשבון בנק אישי שעשוי לבלבל את הגובים והמשלמים.

עוד מצאנו כי באותן פלטפורמות, Bit ו-Pay, אין הבדלה בין הכספים שנכנסים לחשבון המשויך לבין הכספים שנכנסים לטובת ועד ההורים. אפליקציית bit, להבדיל משתי האחרות, לא ניתן להבחין מי שילם ומי עדיין לא.

תזכורת יוצאת למי שטרם שילם תצא אוטומטית מהאפליקציות Bit ו-PayBox. אפליקציית pay לא מאפשרת שליחת הודעות אוטומטית.

דוחות אקסל - באפליציות Bit ו-Pay, לא ניתן להוציא טבלת אקסל על התשלומים שהועברו.

רק באפליקציית PayBox, ניתן לשנות את הסכום לאחר שהקבוצה כבר נפתחה וניתן לקיים סבב גבייה נוסף, מה שלא מתאפשר אצל האחרות.

לא חייבים להוריד את האפליקציה - מבין השלוש, רק באפליקציית PayBox ניתן להעביר תשלום באמצעות לינק מבלי להוריד את האפליקציה, מה שהופך את הגבייה לפשוטה יותר ולא מאפשרת תירוצים לחייבים.

שקיפות - הנתון החשוב ביותר שעליו שמנו את הדגש היה השקיפות. גם לגובה וגם למשלמים נוח יותר כאשר הכל שקוף לכולם. כך לא יהיו טעויות, חשדות או חלילה גניבות או לחשושים והאשמות. בקטגוריה הזו, היחידה שמאפשרת שקיפות מלאה לכולם היא PayBox.

יועץ פיננסי עובר על דוחות, מאזנים, נתונים, חשבונות. ShutterStock
דוחות חיוניים: מי עוד לא שילם, כמה הורים שילמו ומה הסכום העומד לרשות הועד/ShutterStock

שקיפות לכל המשתתפים

לילך וינטר-טחן, ראש ועד הורים בגן דנאית: "היום כל הפעילות של הועד בגן מתבצעת דרך הפייבוקס. היתרון המרכזי הוא הפשטות והשקיפות. לדוגמא בעקבות הקורנה אחד הילדים נכנס לגן רק לאחר חופשת הפסח ולכן הוריו נדרשו להעביר סכום נמוך מהסכום אותו גבינו משאר ההורים. כל משתתפי הקבוצה יכלו לראות את גובה ההפקדה, כאשר עלתה שאלה מאחד ההורים שראה את ההבדל בסכומים, היה לי פשוט להסביר את מהות ההבדל".


אז נכון שהתרגלנו גם לאחרות והן אולי אפילו טובות יותר בניהול תשלומים כשהמטרה היא אחרת, אבל בניהול כספי ועד הורים, כלומר לשימוש ספציפי למטרת ניהול תשלומים קבוצתיים, מצאנו את PayBox מתאימה יותר מהאחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully