וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הקורונה: הוצאות עודפות של אלפי שקלים על חופשה בחו"ל

עודכן לאחרונה: 14.8.2021 / 8:34

הקורונה לא רק מסרבלת את היציאה לחופשה משפחתית, אלא בעיקר מייקרת אותה. אפילו ההוצאות הבסיסיות של בדיקות קורונה, ביטוח נסיעות ועוד, יכולות להסתכם באלפי שקלים למשפחה. מי שמעדיף לשמור על "מרחק-ביטחון" מיתר הנופשים, ישלם מחיר יקר הרבה יותר

אין עוררין על כך שענפי התיירות והתעופה הם אלה שנפגעו באופן הקשה ביותר מהקורונה. מה שעבור רוב בתי העסק הסתכם ב"סגר פה סגר שם" עם כל הקושי ואי-הוודאות, הפך עבור עסקים רבים בתחומי התיירות והתעופה למציאות אסונית.

אם אצל בעלי המסעדות מפצים חודשים בלי סגר אבל גם בלי טיסות לחו"ל כבעבר, על שנה רעה מאוד, הרי שבענפי התעופה והתיירות הפך מה שאצל רובנו נתפס כחזרה כמעט מלאה לשגרה, לסיוט מתמשך.

ובכל זאת, לצד סכנת קריסה של כמה עסקים ותיקים בתחום, יש כמה עסקים נלווים לתנועה האווירית המצומצמת או לתיירות בחו"ל שפרחו בתקופת הקורונה והפכו את החופשות בחו"ל למסובכות פחות, גם אם ליקרות יותר. בין אלה ניתן למנות:

בדיקות קורונה פרטיות - יש חברות תיירות שבהן הפכו חלק מסוכני הנסיעות לדוגמים שעברו הכשרה מהירה באחד מבתי החולים (ש גם הם, מצידם,גילו מרכזי רווח משמעותיים...).

היום פועלות בארץ קרוב ל-30 חברות שמציעות בדיקות קורונה פרטיות ועוד קרוב ל-100 עסקים שהיו מהירים מספיק בכדי להפוך את הצורך למכרה זהב.

שירותי "הנדלינג" בנמלי התעופה בעולם - טרום טיסה או לאחר הנחיתה. אלה הגיעו אל סף יכולת הטיפול שלהם ורושמים הכנסות שיא, למרות מיעוט נוסעים מאז פרצה המגיפה.

טיסות פרטיות - קפיצה של יותר מ-150% בשימוש במטוסים פרטיים ועלייה של יותר מ-40% בהזמנות שלהם, למרות שהדבר כרוך בהמתנה שעשויה להסתיים לאחר הקורונה.

וילות אירוח - לא כל מה שנגרע מבתי המלון הוא בגלל תיירים שנשארו בבית מאימת הקורונה. חלק פשוט המירו חופשה בבית מלון מפנק, במקומות פחות הומים או בווילות מפנקות לא פחות. גם כאן, הדבר לא מתבטא רק בביקוש הקיים עתה, אלא גם בבנייה מואצת של וילות ביעדי נופש (כמו למשל איי יוון) מתוך אמונה שגם החזרה לשגרה, לצד הקורונה או אחריה, תתאפיין ברצון הנופשים שלא להסתופף בחללים מרכזיים כחדרי אוכל של בתי מלון...

מסיכות ותכשירי הגנה ומפני הנגיף - על מסכות, ג'ל אלכוהולי ועוד, נדמה שאין צורך להוסיף מילים. אמנם אלה כמובן אינם ייחודיים לענפי התעופה והתיירות, ועדיין - סביב שדות תעופה ואתרי נופש, הם נמכרים ביתר שאת.

בדיקת קורונה. ShutterStock
בדיקות קורונה פרטיות: למעלה מ-100 עוסקים כבר גילו את הזהב החדש/ShutterStock

מחירון הוצאות נלוות לחופשה בימי קורונה

בדיקת קורונה ציבורית בארץ שמותאמת לטיסה יעלו 80-150 שקל לאדם.

בדיקת קורונה פרטית בבית הלקוח (בארץ) תעלה 450-1500 שקל לאדם (תלוי בספק השירות ובמיקום).

בדיקת קורונה ממשלתית (נחיתה בארץ) תעלה 80-120 שקל לאדם (תלוי אם הזמנתם את הבדיקה מראש באינטרנט או לא).

בדיקת קורונה בקליניקה ציבורית או פרטית ביוון תעלה 50-70 אירו לאדם.

בדיקת קורונה פרטית במלון, ריזורט או וילה ביוון תעלה 75-250 אירו לאדם.

שירות VIP בהמראה מנתב"ג, שכולל מעבר מהיר מהטרמינל לשער היציאה יעלה כ- 250-350 דולר עבור משפחה בת 5 נפשות, כך תירשם עלות דומה גם לשירות הנחיתה בארץ.

שירות VIP מלא שכולל טיפול מלא בטרמינל פרטי (ביקורת דרכונים, בידוק בטחוני, העברה פרטית למטוס, כיבוד ועוד) - 410 דולר לאדם, כאשר הנוסעים הבאים בקבוצה ישלמו מעט פחות. גם כאן תירשם עלות זהה בשירות דומה לנחיתה בארץ.

שירות VIP המראה ונחיתה ביוון - מחיר ממוצע של 600 אירו למשפחה בת 5 נפשות לכל כיוון.

בדיקות קורונה בנתב"ג לשבים מחו"ל, 21 במרץ 2021. ראובן קסטרו
ממתינים לבדיקת קורונה ממשלתית עם הנחיתה בנתב"ג/ראובן קסטרו

גם משפחה "לא מפונקת" תשלם כ-3,000 שקל יותר

לצורך הבדיקה, חילקנו את הנופשים לשלוש קטגוריות ובדקנו כיצד מייקרת הקורונה חופשה משפחתי של 5 נפשות. הקטיגוריות הן: משפחה "לא מפונקת", משפחה "קצת מפונקת" ומשפחה "מפונקת מאוד".

ובכן, גם משפחה לא מפונקת, תאלץ לשלם בכל מקרה על בדיקות קורונה בארץ ובחו"ל. אותה המשפחה תבחר ככל הנראה בשירותי בריאות ציבוריים בארץ ובקליניקה פרטית באזור הנופש. כמה זה יעלה לה?

80-140 שקל לבדיקה PCR לפני המראה ליעד (תלוי בקופת החולים ובסוג הבדיקה) + 80-120 שקל עבור הבדיקה בנתב"ג עם הנחיתה (תלוי אם הזמנתם את הבדיקה מראש או לא) + 50-70 אירו לאדם בקליניקה ציבורית או פרטית בחו"ל לקראת החזרה ארצה (חשוב לציין שיש מדינות שמתוך רצון לעודד תיירות נכנסת בתקופת הקורונה, מציעות בדיקות לקראת טיסה בחינם לתיירים השוהים בתחומן) וכמובן ביטוח מורחב לקורונה, שלרוב יסתכם בעשרות דולרים נוספים על המחיר שאותו התרגלנו לשלם בעבר.

חישוב קצר מעלה כי חופשה משפחתית של "משפחה לא מפונקת" עשויה להתייקר בקרוב ל-2,800 שקל, אם לא למעלה מכך. הרבה? מעט? תלוי את מי שאולים. בכל מקרה, במקרה של נסיעה קצרה, למשל לסופ"ש, מדובר בהתייקרות משמעותית ביחס למחיר הבסיסי של החופשה.

נתב"ג 28 ביויל 2021. ראובן קסטרו
משפחה "לא מפונקת" תעמוד בתור בנתב"ג/ראובן קסטרו

משפחה "קצת מפונקת" תשלם כ-4,500 שקל

משפחה "קצת מפונקת" (למשל, בעת חופשה ביוון) תוותר על תלאות הנסיעה לקליניקה ותבחר ככל הנראה בבדיקה פרטית במלון ביוון, בעלות שנעה בין 75-150 אירו לאדם (תלוי ברמת המלון ובמיקומו). היא גם תעדיף לצמצם את החיכוך ביתר הנוסעים בנתב"ג ותשכור לטובת העניין שירותי המראה ונחיתה VIP בכדי לחסוך את תורי הענק ולהימנע מהגעה של 4 שעות מראש לשדה - כלומר: תוספת של 270 דולר בממוצע לכיוון.

במילים אחרות, משפחה "קצת מפונקת" בת 5 נפשות, תשלם "תוספת קורונה" שתנוע בין 4,100-4,700 שקל.

קאוה גרופ - שירותי VIP בשדה התעופה. יח"צ,
משפחה "קצת מפונקת" תשמש בשירותי VIP בהמראה ובנחיתה/יח"צ

משפחה "מפונקת מאוד" תשלם כ-13,000 שקל

משפחה "מפונקת מאד" תבחר בבדיקות פרטיות ביתיות בארץ, בבדיקה פרטית בריזורט, בשירותי VIP מלאים בארץ וביוון, שכוללים: טרקלין, העברות פרטיות וכל אלמנט אחר שיאפשר לה להרגיש מועדפת ועל הדרך גם להתרחק מנשאים פוטנציאליים במקומות הומים.

החישוב מעלה שמשפחה "מפונקת מאד" תיאלץ לשלם תוספת לחופשה עבור 5 נפשות, כ-13,000 שקל.

מטוס פרטי. Shutterstock, ShutterStock
טיסה פרטית: עלייה של 150% בשימוש במטוסים פרטיים/ShutterStock, Shutterstock

מתאימים את החופשה למציאות

מי שנהנה מגידול בביקוש לשירותים אותם הוא מספק, הוא שרון כהן מנכ"ל CAVA GROUP, חברה ספרדית-ישראלית בתחום Private concierge services והאירוח: "כפי שאומרים רופאים ומדענים, סביר שנחיה לצד הקורונה עוד שנים רבות. להערכתי גם הסבלנות של השמרנים ביותר תפקע בשלב מסוים וכל שנותר לעשות הוא להתאים את החופשה למציאות".

"תנאים שנראו לנו הזויים לפני שנה הופכים אט אט לחלק מהשגרה וחברות רבות שמספקות מעטפת לעולם הנסיעות והתיירות מביאות בשורות חדשות על בסיס יומי - הן בתחום השירות והן בתחום הטכנולוגי.

חשוב לומר שגם הנופשים עצמם "משתכללים" ולומדים להכיר את האותיות הקטנות והיכן ניתן לחסוך ולשלם פחות. הביקוש הרב יוצר גם היצע נרחב ונגישות למגוון מוצרי קורונה. דבר אחד בטוח - המציאות החדשה תעלה לכולנו יותר וכדאי לקחת את הנתונים הללו כשמתכננים יציאה לחו"ל, לכל מטרה".

"במקום 4-5 חופשות בשנה, ישקיעו ב-2 חופשות יקרות יותר"

לכהן ברורה גם המגמה אליה מתפתח הענף: "אנו עדים לגידול משמעותי בשימוש במטוסים פרטיים, בעיקר בשכבות הגיל המתקדמות והאמידות. לדוגמא - משפחות שהיו מורגלות לצאת 4-5 פעמים בשנה לחו"ל ולהוציא בממוצע 20,000 דולר על חופשה שכוללת טיסות במחלקות עסקים, ייצאו פעם או פעמיים ואת החלק 'שנחסך' ישקיעו בטיסה פרטית באותן החופשות".

כרתים, יוון. slava296, ShutterStock
ביקוש שיא לווילות אירוח בחו"ל/ShutterStock, slava296

מטוסים פרטיים, וילות ויאכטות

כהן מסכם: "כל סגמנט שמאפשר ריחוק חברתי בעת חופשה הפך לאטרקטיבי מאוד מאז מאי 2020. הביקוש הרב למטוסים פרטיים, וילות ויאכטות הוא בלתי נתפס. בספרד וצרפת למשל לא ניתן להשיג ולו וילה אחת לאורך כל עונת הקיץ הקרובה (באזורי הנופש המבוקשים כמובן. ל.ס).

הדבר בא לידי ביטוי גם בטרקלינים פרטיים ובשוק ההעברות, שכן אנשים מוותרים על טיסות פנימיות, על רכבות וכיוצא בזה ומעדיפים לבלות עוד מספר שעות על הכביש ולהימנע מנסיעה עם אנשים נוספים.

להערכתי צפוי גידול משמעותי בכל אלה גם בתקופת החגים ואף סביר שישראלים רבים, שיכולים לאפשר לעצמם, ייצאו כבר בשבועות הקרובים לשהיות ארוכות ללא מועד חזרה מוגדר וזאת מתוך רצון להימנע מחגים שעלולים להסתיים בסגר" מסכם כהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully