וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לכם תואר ראשון? הנה הטיפים שיעזרו לכם למצוא עבודה

עודכן לאחרונה: 15.8.2021 / 11:12

שנת הלימודים האקדמית נגמרה ואיתה אלפי צעירים שמסיימים את התואר הראשון וצפויים לחפש את המשרה הראשונה שלהם. למרות היצע המשרות הגדול בשוק, צעירים רבים חסרי ניסיון מתקשים למצוא עבודה שתתאים לציפיותיהם. במיוחד עבורם, ריכזנו כמה עצות מהמומחים

סטודנטים שהשלימו את לימודי התואר הראשון שואפים לא פעם לעבוד בתפקידים שאינם ברמת-הכניסה לארגון, שהרי הם באים לעבודה כאקדמאים. יש להם ציפייה שתהליך הקידום יהיה מהיר, כמו כן גם הטיפוס בדרגות השכר. לא פעם, הציפיות שלהם אינן תואמות את המציאות, שבה הם נבחנים לא רק על פי הפוטנציאל אלא גם על פי הניסיון התעסוקתי בפועל.

במקרים בהם הפער בין הציפיות לניסיון בפועל הוא גדול, נתקלים הסטודנטים שיצאו זה עתה לשוק החופשי ובידם התעודה המיוחלת, בתשובות שליליות, עד שהם נאלצים להתאים את המשרות שהם מגישים אליהן מועמדות לניסיון התעסוקתי.

שגית ביתן, סמנכ"לית גיוס והשמה בקבוצת מעוף, שעוסקת בהון אנושי, גיוס, הכוונה וייעוץ: "לצערנו, חלק גדול מתוכניות הלימודים לא באמת מכשירות לעבודה בפועל, ולכן עם סיום הלימודים הארגונים קולטים את הסטודנטים לתפקידים שאמורים לתת להם את הכלים וההכשרה להתמודד עם התפקיד בפועל, בתחום אותו בחרו"'.

"כדי להתגבר על הפער בין הלימודים לעולם התעסוקה, מוסדות לימוד שונים מציעים תוכניות שמאפשרות התמחויות בארגונים מובילים, כבר בזמן הלימודים, מה שמסייע לסטודנטים להשתלב ולצבור ניסיון מעשי עוד טרם סיום לימודיהם. כך, הסטודנטים יכולים להכווין את עצמם לתחום תעסוקתי כזה או אחר, ולהבין מה הן הדרישות בכל תחום עיסוק, ומהם אפיקי הקידום", מוסיפה ביתן.

אנשים ממתינים לראיון עבודה. ShutterStock
אנשים ממתינים לראיון עבודה/ShutterStock

הכוונה כבר במהלך הלימודים

דורון יצחקי, מנהל מרכז 'כיוון', מרכז הקריירה של המכללה האקדמית נתניה: "במכללה האקדמית נתניה פועל מרכז "כיוון" שהוא מרכז קריירה והשמה הניתן כשירות לסטודנטים שלנו ומטרתו לסייע להם גם בתקופת הלימודים וגם לאחריה בכל הקשור לקריירה ולמציאת עבודה.

מלבד הסיוע בהכנת ושדרוג קורות החיים והכנה למרכזי הערכה ולראיונות עבודה, אנו נמצאים בקשר עם מעסיקים גדולים במשק בתחום הפיננסי והקמעונאי, חברות הייטק, משרדי עו"ד ועוד, מהמגזר הפרטי והציבורי, המבקשים השמה של מועמדים.

מטרתנו לסייע לסטודנטים במציאת התמחות, טרום התמחות ואף במהלך הלימודים עצמם, אנו מלווים את הסטודנטים ומייעצים להם לשלב עבודה - החל מהשנה השנייה ללימודים.

למשל את הסטודנט שלומד מנהל עסקים או בנקאות, נעודד להיכנס לבתי השקעות כדי להתקדם משם בסיום הלימודים. סטודנט למשפטים נעודד לבצע פרקטיקה גם בקליניקות המשפטיות המגוונות הקיימות במכללה וגם טרום התמחות, על מנת לצבור ניסיון נוסף וידע נוסף בתחום שהם מעוניינים לעבוד בו.

אישה בראיון עבודה. ShutterStock
שמרו על ההתלהבות גם בריאיון העשירי, כאילו היה הראשון/ShutterStock

חיבור בין האקדמיה למגזר הציבורי

במכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה מסיימים בכל שנה כ-600 סטודנטים במקצועות ההנדסה השונים את לימודיהם. על מנת לייצא מהנדסים איכותיים לעולם האמיתי הסטודנט חייב לקבל לידיו את ארגז הכלים הנחוץ להובלת השינוי, אולם בפני הסטודנטים להנדסה עומדים לרוב אתגרים שונים בקבלה לעבודה גם בשל מחסור במשרות ג'וניורים ומשרות סטודנט.

על מנת להתמודד עם אתגרים אלו, פועלים במכללה ליצור ממשק וחיבור בין האקדמיה, לתעשייה ולמגזר הציבורי והקימו במכללה את המרכז לפיתוח קריירה שפועל במטרה לסייע לסטודנטים הבוגרים להשתלב בתעשייה ולמצוא עבודה תוך כדי הלימודים: הם דואגים לקיים מפגשי זרקור עם מעסיקים, מפרסמים משרות רלוונטיות בקרב הסטודנטים ובוגרי הנדסה ומקיימים בכל שנה יריד תעסוקה בו משתתפות החברות המובילות במשק, שמהווה פלטפורמה לחשיפה לקהל גדול ומגוון של סטודנטים ובוגרים.

בנוסף הם עורכים סיורים של סטודנטים בתעשיות ומפגש עם אנשי מפתח בחברה, במטרה לאפשר לסטודנטים להיחשף למגוון ארגונים ואפשרויות תעסוקה וכן לשמוע על תהליכי ההשמה בתעשיות ומפעילים מרכז המספק שירותי ייעוץ והדרכה אישיים בנושאי פיתוח, תכנון קריירה והשתלבות בעולם העבודה לצד ייזום הרצאות וסדנאות להקניית מיומנויות וכלים לחיפוש ומציאת עבודה בתחום.

צעירה בריאיון עבודה. ShutterStock
הכירו בסל הנכסים שלכם: מאפיינים אישיותיים ומיומנויות מקצועיות/ShutterStock

הכירו את המשרה והמעסיק, אבל קודם כל את עצמכם

צוות היועצים בדקנט הסטודנטים במכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה, שיתף בטיפים ועצות שיסייעו לסטודנט הבוגר למצוא עבודה:

חיפוש עבודה הוא הרבה מעבר לשליחת קורות חיים. התמצאות ברשת (לינקדאין, פייסבוק, טלגרם ועוד) ביא תנאי הכרחי שיש לתת עליו דגש.

חשובה ההשתתפות בקבוצות מקצועיות ופורומים.

חשוב להכיר את המעסיק ואת התפקיד טרום הריאיון על מנת לצלוח את התהליך.

לצד המעסיק יש להכיר בסל הנכסים האישי שלכם, איתו מגיעים למעסיק כמו: מאפיינים אישיותיים ומיומנויות מקצועיות (כישורים ומיומנויות).

במסמך קורות חיים ובמהלך תהליך המיון הדגישו את הניסיון האקדמי אותו אתם מביאים, ובמידה וקיים ניסיון מעשי (השתתפות בהאקתונים, פרויקטים ועוד) חשוב להדגישו גם כן.

ראיון עבודה בהייטק. shutterstock,
שווקו את עצמכם: מי אתם, מדוע אתם מתאימים לעבודה ומה המוטיבציה שלכם לתפקיד/shutterstock

נטווריקינג ושיווק עצמי

טיפים שנתנה לנו שגית ביתן, סמנכ"לית גיוס והשמה בקבוצת מעוף, שעוסקת בהון אנושי, גיוס, הכוונה וייעוץ:

נטוורקינג: זה הזמן להפעיל קשרים. ידעו את הסובבים אתכם: משפחה, חברים, שכנים ועוד, שאתם מחפשים עבודה. כל אחד הוא כתובת. גם פוסטים ברשתות החברתיות יכולים להיות כלי יעיל בחיפוש עבודה, ויוכלו לקשר אתכם לאנשים עם חברים משותפים שישמחו לעזור. הרבה מעסיקים דוגלים בשיטת "חבר מביא חבר", ואם אתם מגיעים לראיון דרך מישהו שאתם מכירים וממליץ עליכם - הסיכויים שתקבלו את העבודה גדולים יותר.

הפגינו ביטחון: התייחסו לכל ראיון כאילו זה המקום הראשון שאתם מנסים להתקבל אליו. תגיעו רעננים, מלאי ביטחון ועם "רעל בעיניים". תראו שאתם רוצים את המשרה. אפילו אם עשיתם כבר עשרות ראיונות, אל תראו עייפות או ייאוש.

שמרו על ראש פתוח: תנו הזדמנות גם לתחומים שבעבר לא חשבתם עליהם. עולם התעסוקה כיום הרבה פחות מקובע מבעבר, ועל הסטודנטים לגלות גמישות ולהתרחב מתחום העיסוק המרכזי, ולמצוא נקודות השקה במשרות שונות, וכך להגדיל את הסיכויים למצוא עבודה.

שווקו את עצמכם: כשאתם שולחים קורות חיים צרפו במייל מכתב קצר שמסביר מי אתם, מדוע אתם מתאימים לעבודה ומה המוטיבציה שלכם לתפקיד. מבין עשרות קורות החיים שהמעסיקים מקבלים, שלכם יוכל להתבלט ולשכנע יותר מאחרים.

הפגינו ידע: טובים באנגלית? תבליטו את הידע שלכם! בין אם אתם עורכי דין או מתכנתים, ידיעת אנגלית היא תמיד יתרון כשמנסים להתקבל למשרה.

קבוצת מעוף היא שותפות פרטית העוסקת במתן פתרונות בתחומי ההון האנושי.

שגית ביתן, סמנכ"לית גיוס והשמה. יח"צ,
שגית ביתן, סמנכ"לית גיוס והשמה, קבוצת מעוף/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully