וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בישראל: MAN משיקה משאיות חשמל ידידותיות לסביבה

עודכן לאחרונה: 12.8.2021 / 14:43

היצרנית הגרמנית משיקה סדרת משאיות המונעות בחשמל. משאיות ה e-Trucks מגיעות במשקלים של 8 עד 44 טון. המשאיות שומרות על איכות הסביבה ואידיאליות להפצת סחורה במרכזי ערים, טיפול באשפה וגזם

חברת MAN, בשיתוף חברת Framo הגרמנית, משיקה סדרת משאיות חשמל ידידותיות לסביבה מ 8 טון ועד 44 טון, שיוכלו בתלות בגודל הבטרייה לנסוע עד 340 ק"מ בין טעינה לטעינה.

לראשונה משיקה מכשירי תנועה, נציגת MAN בישראל, שני סוגי משאיות חשמליות. הסוג הראשון הוא משאית MAN בקטגוריה של 26 טון e-TGM שהושקה באירופה כבר לפני שנתיים ונוסעת במרכזי הערים הגדולות אירופה. המשאית בעלת טווח נסיעה של 180 ק"מ, עם זמן טעינה מהיר של שעה וחצי או טעינת לילה מלאה של 6 שעות. היא בעלת מצברי 185 Kwhומצוידת במערכות בטיחות מתקדמות, כגון שמירה על נתיב, מניעת התנגשות בעת בלימת חירום ועוד.

מדובר בעלות רכישה של כ 330,000 יורו למשאית, אך תחזוקת המשאית החשמלית זולה משמעותית בהשוואה למשאיות הדיזל. עלות החשמל לתפעול המשאית החשמלית זולה פי 7 בהשוואה להוצאות הדלק של משאית הדיזל. למעבר למשאיות החשמליות של MAN יתרונות נוספים: עלויות התפעול והתחזוקה השוטפת של משאית חשמלית נמוכים משמעותית בהשוואה למנוע דלק. המשאית אמינה, בעלת מנוע שקט שהופכים את הנסיעה לחוויה מיוחדת, בעלת האצה מהירה ומומנט מקסימאלי החל ממהירות 0, מנוע ירוק ששומר על הסביבה ללא פליטת NOx, CO2. זו משאית שקטה ואידיאלית לעבודה בתוך מרכזי ערים.

מאן. יחצ,
המשאית החשמלית של מאן/יחצ

המוצר השני אותו מציעה מכשירי תנועה הוא סדרת משאיות MAN בשילוב עם חברת Framo הגרמנית, המתמחה בהסבת מנועי בעירת דיזל למערכות חשמל. במסגרת ההסבה, החברה מחליפה את המנוע, תיה"ל, מערכת פליטה ויניקה כל אלה ב במצברים חשמליים מתח גבוה, מנוע חשמלי, מערכות קירור ובקרה. יחד עם חברת Framo תציג מכשירי תנועה סדרת משאיות בטווח של 8 עד 44 טון כאשר הצפייה היא שחברות מזון, הפצה, לוגיסטיקה ואף חברות איסוף אשפה וגזם שנוסעות במרכזי ערים יאמצו במהרה תקן ירוק ויעברו לנסיעה ברכבים מונעים חשמל.

המנועים בסדרה זו נעים החל מ 80kW (108 כ"ס) ועד 400kW (536 כ"ס) והם יגיעו עם אחריות של 4-6 שנים. המצברים בטווח 115 kWh עד 231 kWh אשר מקנה מרחק נסיעה של עד 340 ק"מ בתלות במשקל המשאית הנדרש ובבחירת המצברים. טעינת המשאית נעה משעה וחצי טעינה מהירה ועד 6 שעות לטעינה לילית מלאה.

צבי נטע, יו"ר מכשירי תנועה, ויוגב גברי, מנכ"ל MAN בישראל, מסרו: "מדובר במהפכה של ממש בתחום הרכב הכבד. כבר עכשיו ניתן לעבור לנהיגה במשאיות ידידותיות לסביבה, שקטות ויעילות. טעינה מהירה, גמישות תפעולית, נסיעה שקטה ובעיקר השמירה על איכות הסביבה היוו את השיקולים שלנו בגיבוש החיבור שבין משאית MAN וחברת Framo. אנו כמובן נמשיך לתת שירות בפריסה ארצית לכלל לקוחותינו בין אם יבחרו להישאר בהנעת דיזל או יעברו לחשמל".

  • עוד באותו נושא:
  • מאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully