וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינטגרה משלימה גיוס שלישי בהיקף של 12 מיליון דולר

עודד חרמוני

5.2.2003 / 7:50

את הגיוס, לפי שווי חברה של כ-50 מיליון דולר, מובילה קרן ההון סיכון סטאר, אשר על פי הערכות תשקיע בחברה כ-5 מיליון דולר



חברת הסטארט-אפ וינטגרה (Wintegra), המפתחת פתרונות בתחום המוליכים למחצה לרשתות תקשורת, עומדת להשלים גיוס הון שלישי בהיקף של כ-12 מיליון דולר, לפי שווי חברה של כ-50 מיליון דולר. את הגיוס מובילה קרן ההון סיכון סטאר, אשר על פי הערכות תשקיע בחברה כ-5 מיליון דולר, ובנוסף ישתתפו בו משקיעים קיימים בחברה. בגיוס ההון האחרון שערכה וינטגרה במהלך 2001, שבוצע בשני שלבים, גייסה החברה 21 מיליון דולר, לפי שווי של 70 מיליון דולר אחרי הכסף. עד כה גייסה כ-30 מיליון דולר.



בגיוסי ההון הקודמים של החברה השתתפו הקרנות ג'נסיס, מגנום וקונקורד, החברות טקסס אינסטרומנטס ומרוול והבנק הטייוואני CDIB. ב-2002 קיבלה החברה קו אשראי בהיקף של 5 מיליון דולר מקרן ההלוואות פלנוס, והיא אמורה להחזיר חלק מסכום זה עם השלמת הגיוס הנוכחי. מקורבים לחברה אמרו כי הגיוס נערך כדי לאפשר לה להרחיב את יכולות השיווק ולהציג גב פיננסי איתן מול לקוחות פוטנציאליים. לא ניתן היה להשיג את תגובת מנכ"ל החברה.



וינטגרה הוקמה בינואר 2000 בידי קובי בן צבי המשמש מנכ"ל החברה ורוברט אודל, שניהם מנהלים בכירים לשעבר בחברת מוטורולה. יחד מחזיקים השניים בכ-20% ממניות החברה. וינטגרה פיתחה שבב תקשורת המאפשר לספקי תקשורת לעבור מרשתות קוויות לרשתות המבוססות על פרוטוקול האינטרנט, ללא שינוי מהותי בטכנולוגיית ההפעלה.



במשך השנה האחרונה מסרה החברה כ-50 דגמים ראשוניים שונים של מוצריה ללקוחות פוטנציאליים, ובתום הבדיקות שערכו, חתמה וינטגרה עם כמה מהם על הסכמים למכירות של שבבי התקשורת ממשפחת WinpATH, שאותם החלה לייצר ביוני 2002.



לווינטגרה שיתוף פעולה הדוק עם חברת טקסס אינסטרומנטס, משקיעה אסטרטגית שהשקיעה בה לצורך פיתוח פתרונות לאיחוד בין רשתות בתחום תשתיות הגישה. מקורבים לחברה טוענים כי בחודשים האחרונים העלתה טקסס אינסטרומנטס הצעה לרכישת וינטגרה בכ-100 מיליון דולר, ואולם בעלי המניות בחברה ומנהליה רואים בשלב זה פוטנציאל גדול יותר בפיתוח החברה באופן עצמאי. להערכתם, שווי החברה יגיע בתוך כשנתיים לכמה מאות מיליוני דולרים.



וינטגרה מעסיקה כ-70 עובדים במרכזי פיתוח בישראל ובארה"ב, וכן במרכזי המכירות בבריטניה, בארה"ב ובקוריאה.



Wintegra



* שנת הקמה: 2000



* תחום פעילות: פיתוח שבבים לרשתות תקשורת



* מייסדים: קובי בן צבי ורוברט אודל



* משקיעים: החברות טקסס אינסטרומנטס ומרוול, בנק CDIB והקרנות מגנום, ג'נסיס קונקורד ופלנוס



* סך כל ההון שגויס: כ-30 מיליון דולר



* משרדים: ארה"ב, בריטניה, קוריאה וישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully