וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי מיליון שקל למטבח: הצצה למטבחי העשירון העליון

עודכן לאחרונה: 15.8.2021 / 8:26

עבור רבים מאתנו המטבח הוא הבית. בעידן שבו גובר הדגש על קולינאריה, הוא גם סמל ססטוס. אצל מי שיכול להרשות לעצמו, המטבח הוא גדול, נוצץ, יוקרתי, מפואר ומשוכלל, עד שגם תקציב של חצי מיליון שקל למטבח הוא לא בשמיים. הנה הצצה למטבחים של עשירים

אצל רבים מאתנו המבטח הוא זיכרון ילדות של בית ובמקרים רבים גם לב הבית שהקמנו. אלא שאצל מי שיכול להרשות לעצמו, המטבח הוא לא רק החדר בבית שמיועד לבישול, אלא גם סמל סטטוס.

הילה ישראלביץ, מבעלי המשרד ישראלביץ אדריכלים: "מטבחי העשירון העליון ישדרו יוקרתיות ובנוסף גם טעם משובח והבנה מעמיקה באסתטיקה ובגימורים. הארונות במטבחים הללו משמשים כקירות אדריכליים לכל דבר ולרוב הם וקירות המעטפת יחופו באותו החומר כך שהעין תתפוס אותם כמקשה אחת נקייה ליצירת אפקט מרשים במיוחד".

"בבתים כאלה נראה מטבחים מרווחים מאד שמגיעים גם ל-60 מ"ר ויותר, איים עצומים בגודלם שמשלבים פינות ישיבה לעשרות אורחים, תנורים ב-70,000 שקל, מקררים ב-120,000 שקל ומערכות אוכל מיוחדות של מותגי עילית שיוצגו לראווה מאחורי ארונות זכוכית עצומים".

"בחזיתות המטבח נראה שימוש בעצי שורש בעלי נוכחות ומשטחים חזקים, עמידים במראה דרמטי שמעצימים את תפיסת העיצוב המושתתת על איכות ויחודיות, השקעה במטבחים כאלו תגיע גם לחצי מיליון שקלים".

ישראלביץ אדריכלים באדיבות בירמן דיזיין. אסף פינצ'וק,
מטבחים מרווחים מאד: ישראלביץ אדריכלים (באדיבות בירמן דיזיין)/אסף פינצ'וק

מטבחי העשירון גם מאובזרים במוצרי החשמל המתקדמים בעולם: "לתחום הקולינרי יש משקל רב בבתים הללו בפנים הבית וגם מחוצה לו. ברבים מהם משולבים מוצרים בעלי יכולות שלעיתים עולות על אלה שמטבחי השף של מסעדות הגורמה היוקרתיות בעולם. בניגוד למטבחים התעשייתיים אלה שמיוצרים למרחב הביתי הם אלגנטיים ומעוצבים בפרופורציות שמתאימות לחלל" מסבירה יעל מוסקוביץ, מבעלי חברת ניגא שף FOR HOME המייבאת מוצרי חשמל של מותגי יוקרה.

"בבתים הללו בולטים תנורי combi steamer בעלות של כ-40,000 שקל שמצוידים במערכת חכמה שיודעת להתאים על פי סוג המזון את טכניקת הבישול ולשמור על הערכים התזונתיים של המנה. בנוסף הם מתאימים את הטמפרטורה ואחוזי לחות הנדרשים.

ניגא שף - for home. איתי אבירן,
תנורים גם ב-40,000 שקל. ניגא שף - for home/איתי אבירן

מדיחי כלים עשויים נירוסטה בעלות של החל כ-25,000 שקל שפעולתם קצרה במיוחד כ-4 דקות למחזור הדחה והם חסכוניים במים, המדיחים כוללים פונקציות מיוחדות לניקוי וחיטוי שמאפשרות להם להגיע לתוצאות טובות בהרבה מאלה של מדיח הכלים הביתי הסטנדרטי.

ניגא שף for home - מדיח כלים בשלוש דקות ובשליש מכמות המים. איתי אבירן,
מדיח כלים ב-4 דקות וחסכוני במים, החל מ- 25,000 שקל, ניגא שף/איתי אבירן

קולקציית פרמיום 5 CLASS של מותג מקררי היוקרה האמריקאי U-LINE מורסיות שונות של מקררים, מקררי יין ומקררי משקאות הניתנים להתאמה מושלם לנראות החלל הנתון", מסבירה מוסקוביץ.

"הדגמים שמתוכננים כארונות ומגרות קירור, משולבים מתחת למשטחי העבודה ומאפשרים לסדר את המוצרים על פי קטגוריות, בעשירון העליון הם אהובים במיוחד תודות לחזית אינטגרלית מלאה כך שלא ניתן לזהות שמאחורי המגירה התמימה מסתתר בעצם מקפיא או מקרר. מקררים כאלו עלותם החל מ- 23,000 שקל"

המקררים הנמוכים של המותג u line. u line,
מגירות קירור: המקררים הנמוכים של המותג u line/u line

"בבתים של העשירון העליון אנחנו נראה שימוש במסות גדולות של חומר ובהשקעה גדולה" מסביר אייל שימן, המנכ"ל והבעלים של חברת LAMINAM ישראל "משטחי העבודה יחופו בגרנית פורצלן וימשיכו על הקיר כחלק אינטגרלי מהמשטח עצמו וגם כציפוי על ארונות המטבח בעזרת משטחים מיוחדים דקים במיוחד של כמה מלימטרים בלבד, כך שיחד נוצרת יחידה יוקרתית ביותר שכולה מצופה בגרנית פורצלן.

עלות של חיפוי כזה יכולה מתחילה ב-100,000 שקל תלוי בגדול המטבח. בבתים כאלו ימשיכו את החיפוי ויוסיפו מענה בדקורציה מסביב לאח, או בקיר כוח מאחורי הטלוויזיה, כך שיתכתב עם המטבח וייתן לו מענה נוסף ברחבי הבית. מגמה נוספת שניתן לדבר עליה היא המשך של הריצוף של כל הקומה בלוחות למינם בצבע המטבח, כך שריצוף של הקומה הממוצע בבתי העשירון היא כ100 מ"ר תעלה החל מ-200,000 שקל.

למינם ישראל. שי אדם,
חיפויים למראה יוקרתי: למינם ישראל/שי אדם

אם בעבר הייתה המגמה להשתמש בחומרים כמה שיותר טבעיים, טכנולוגיות הייצור שהתפתחו מאוד בשנים האחרונות והאפשרות ליצור חומרים תעשייתיים במראה טבעי מאפשרים לשמור על מראה טבעי וייחודי ובד בבד להישמר פרקטיים ועמידים גם במטבחי העשירון העליון: "המטבח הישראלי הוא לב הבית, גם בבתי העשירון העליון ולכן גם שם שמים דגש על פרקטיקה ושימוש".

בשנים האחרונות אנו רואים גם בבתים אלו שילוב של חומרים תעשייתיים שתפקידם להתגבר על עניין השחיקה של משטחים מחומרים טבעיים ושימוש במשטחי גרניט פורצלן עמידים לחלוטין בפני שריטות, כתמים ונוזלים, אינם סופחים ואפשר להניח עליהם סיר רותח וחומרים חמים אחרים. בזכות הטכנולוגיה החדשנית נוצרות טקסטורות מגוונות, שנראות ממש כמו שיש או משטחי בוצ'ר בלוק כך שגם משתלבים בעיצוב ונותנים מראה יוקרתי שלא נופל במראהו מחומר טבעי".

ישראלביץ אדריכלים. עודד סמדר,
שילוב של חומרים תעשייתיים שתפקידם להתגבר על עניין השחיקה, ישראלביץ אדריכלים/עודד סמדר

"חומרי המטבח נקבעים על פי האסתטיקה של הבית וכשמדובר בכאלה שמושקע בהם הרבה מאוד כסף השמיים הם לגמרי הגבול. במטבחים המודרניים אנחנו רואים היום הרבה שימוש בנירוסטה ברמות גימור שונות- החל מגימור משי ועד נירוסטה מוברשת", אומר גיא נתן סמנכ"ל השיווק של מטבחי זיו "בבתים הללו גם בולט השימוש במתכות כמו פליז, שילוב של חומרים מיוחדים, פורנירים של עץ טבעי ומבוקע ופורמייקות מיוחדות שמיוצרות ברמת טכנולוגיה גבוהה שלעיתים יקרות יותר מעץ טבעי. בסגנון הכפרי הבסיס הוא עץ טבעי ושילובים של פרופילים מסוגננים ומדוייקים".

באדיבות מטבחי זיו - עיצוב סאהר חמיאסי. ליאור טייטלר,
באדיבות מטבחי זיו - עיצוב סאהר חמיאסי/ליאור טייטלר

אז בהחלטו ניתן לראות מגמה הולכת וגוברת בישראל של מטבחים שמשדרים יוקרה, גם כאלה שתג המחיר שלהם נמוך משמעותית מזה של מטבחי היוקרה המיובאים. רבים מבקשים לתעל את התקציב ולצקת במטבח ערכים מוספים רבים, לשדרג את מוצרי החשמל, המוצרים הנלווים ועוד.

"ניתן לומר כי הקורונה הביאה לשינויים רבים בתחום, המטבח הוא כבר אינו חלק זניח בבית, אלא מקום לאירוח ומקום שהישראלים רוצים להשקיע בו, אנו רואים עליה של 25% אחוזים במחיר המטבח הממוצע, הלקוח בוחר לעשות מטבח יותר גדול, לעיתים "על חשבון" חדרים אחרים בבית, הדרישה מהשטח לחומרים יותר יוקרתיים ומפותחים טכנולוגית כמו ננו פורמייקה ובנוסף, ניתן לראות עליה גדולה מאוד בדרישה לאי במטבח כאלמנט עיצובי", מרחיב נתן.

"אם החשיבה לגבי מטבחים הייתה פעם פרקטי או עיצובי, היום הלקוח הישראלי דורש שהמטבח שלו ימלא את שתי הפונקציות - מטבח מעוצב שהוא גם פרקטי לבישול ולאירוח" מסכם נתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully