וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 טיפים להקמת עסק דיגיטלי

עודכן לאחרונה: 15.8.2021 / 8:48

רובנו נמצאים ברשתות החברתיות, וסביר להניח שגם הלקוחות שלכם. אי אפשר לוותר על ההשקעה בתחום הזה, וטל נברו מספקת את הטיפים לבניית נוכחות דיגיטלית

98% מאתנו נמצאים ברשתות החברתיות וכנראה שגם הלקוח שלך נמצא שם. והעסק שלך? כבר נמצא ברשתות החברתיות? הלקוחות משוטטים באינטרנט ללא הרף. ה-כ-ל נמכר היום אונליין (גם מוצרים וגם שירותים), כל לקוח פוטנציאלי בכל תחום שהוא - נמצא בערוצי המדיה החברתית. הקמת עסק דיגיטלי היא הצעד הנבון ביותר בעידן הנוכחי שלנו, בין אם הקהל שלך הוא ילדים בני 17 ובין אם הלקוחות שלך יצאו לפנסיה כבר לפני שנים. אני מבטיחה לך שברגע שהעסק יצלול עמוק לתוך קהילת לקוחות, עמוק לתוך הרשתות והאינטרנט - יימצאו הלקוחות המתאימים לרעיון ולעסק.

מוכן לקחת את העסק שלך לשלב הבא? ריכזתי לך כאן את הטיפים המובילים שלי לבניית הנוכחות
הדיגיטלית.

זהו את קהל היעד שלכם

אנליטיקס אינסטגרם. ShutterStock
אם אתה לא שם, אתה בהחלט לא קיים/ShutterStock

השאלה הראשונה שחשוב לשאול - באילו מהרשתות, באיזה מערוצי המדיה החברתית העסק שלך נמצא או רצוי שיימצא? הערוצים הם רבים: פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, טיקטוק, יוטיוב, טוויטר, קלאבהאוס ועוד (הרשימה הזו רק מתפתחת משנה לשנה, היא לא תיפסק לעולם ככל הנראה). העסק שלך לא חייב להיכנס לסחרחרה ולשלוט בכל הערוצים הללו, הוא צריך להיכנס אך ורק לערוצים הרלוונטיים לעסק, לערוצים בהם יש סיכוי שנמצאים שם הלקוחות הפוטנציאליים של העסק.

לכל ערוץ יש typecast שונה של קהל, ולכן חשוב לנתח ולמקד את הקהל של העסק לפני שיורים חצים לכל עבר. להתמקד במטרה ככל האפשר, להבין מי הלקוח השיווקי של העסק, עם מי ליצור קשרים, מי יכול להיות רלוונטי לשיתוף פעולה, למי לפנות בתוכן והמסר של העסק?

ברגע שיש תכנית אסטרטגית לעסק, או אפילו בסיס של לקוחות שיווקיים פוטנציאליים - אפשר כבר לצלול למים! הרוח של העסק נושבת בזכות הלקוחות הללו, לפני הכול. גם כשיש רעיון מבריק לעסק, אם אין לך תומכים או קהל נאמן שמעוניין להקשיב לך - הרעיון המבריק ייגנז בין רגע.

השקיעו בקהילה של העסק שלכם

בדיוק כמו שאנחנו רוכשים לעצמנו חברים לאורך החיים, כך גם העסק רוכש חברים, לקוחות, קהילה שמביעה עניין בעסק. כשאנו רוצים לבנות מערכת יחסים בחיים הפרטיים, אנחנו משתפים, מספרים על עצמנו, אנחנו מי-שאנחנו, הכי אותנטי שיש. כך בדיוק גם בחיי העסק! גם בעסק אנחנו מספרים את הסיפור של העסק (שהוא פחות או יותר מקביל לסיפור האישי שלנו, כי אנחנו = עסק), אנחנו משתפים רעיונות, חולקים התלבטויות, רוכשים אמון מצד הלקוחות שלנו, יוצרים מערכות יחסים עם קולגות לטובת מינוף והתפתחות.

יוצרים רשת חברתית שבזכותה העסק שלנו מקבל גם תמיכה, גם פירגון, גם הפצה אותנטית מפה לאוזן. בדיוק כמו שאנחנו יוצרים רשת של חברים, שכולם שזורים יחד ביריעה אחת, כך אנחנו יוצרים יריעה שלמה של לקוחות שמתחברים לסיפור שלנו - לקוחות נאמנים, לקוחות חוזרים, והדובדבן שבקצפת - לקוחות ממליצים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מתגו את הנוכחות הדיגיטלית שלכם

שם לעסק - יש? חשוב שהשם יהיה ייחודי, וכמובן - שלא קיים כבר (בחיפוש google פשוט ניתן להבין אם קיים כבר עסק בשם הזה או לא).

לוגו - יש לא מעט עסקים שמתעכבים עם הלוגו עד שיהיה מושלם, מדויק ומתאים להם בול לרעיון העיקרי של העסק. אני ממליצה לא להתמהמה עם הלוגו - זהו הסמל של העסק, דרך שבה העסק יכול לשמור על מיתוג ונוכחות בכל מקום. כמו שאמרתי - פשוט לקפוץ למים ולצלול! תוך כדי תנועה תוכלו לדייק הכי טוב שאפשר את הלוגו, המסר והעיצוב.

עוד בפן הטכני - להקים אתר, מיניסייט או כל פלטפורמה דיגיטלית אחרת שתוכל לאפשר לך נגישות אל מול הלקוחות שלך. לפלטפורמה הזו יש לשייך כמובן את כל שאר העזרים הטכניים: כתובת מייל של העסק, מערכת דיוור, מערכת הנהלת-חשבונות ועוד.

ניהול הרצאה. ShutterStock
פשוט תקשיבו לאחרים/ShutterStock

לימדו את השוק שלכם

מעבר להעשרה באמצעות קורסים וקולגות למיניהם, ניתן לקבל העשרה והשראה רבה מתוך צפייה במתחרים שלנו. מדובר על ניתוח נתונים מתוך התבוננות, על למידה של המשפך השיווקי שלהם וההבנה אלו פעולות שלהם מקדמות אותם.

אין זה אומר שהעסק של המתחרה מוצלח יותר, הוא רק מסייע לנו בהבנה וניתוח של השוק הכללי, וממנו אנחנו יוצאים לדיוק וזיקוק קהל הלקוחות שלנו, עם המוצר או השירות הייחודיים לנו, עם הטאצ' האישי של העסק שלנו (זה שחשבנו עליו כבר בשלב התכנית האסטרטגית של העסק J).

ההתנהלות שונה משוק לשוק, ממדינה למדינה, מתרבות לתרבות. רק עבודת חקר מקדימה ומחושבת תביא אותך לדיוק של קהל הלקוחות והבנה איפה הקהל המתאים לך נמצא. אם העסק שלך עובד מול חו"ל - אני ממליצה אפילו להיעזר בשירותיו של אדם מקומי שמכיר את התרבות וההתנהלות.

גייסו לכם עזרה

עסק בתחילת דרכו מבוסס על כוח עזר אחד בלבד - אנחנו. אנחנו היזמים, המשווקים, בעלי הממון, הכותבים, ההוגים, ההנה"ח. הכול.

אני רוצה לחסוך לך ולעסק שלך התעסקות והתלבטות מתמשכת, וממליצה כמה שיותר מהר להתחיל להאציל סמכויות. ברגע שכל התפקידים שהתנקזו אליך יוצאים תחת ידיך ל-outsource, מתפנה לך המון זמן לפיתוח העסק, לטיוב התכנית האסטרטגית ולדיוק כל התכנון השנתי של העסק.

טל נברו. יחצ,
תאצילו סמכויות. טל נברו/יחצ

כל היתרונות של עסק דיגיטלי

היתרון בעסק דיגיטלי, מקוון, שניתן להציע את השירותים והמוצרים שלו לכל העולם! הניסיון האישי לי מעיד כמה זה יעיל. עוד לפני שהמסחר המקוון היה נפוץ, לא הבנתי מה היתרון בלהקים חנות פיזית ברחוב ראשי עם עלויות שכירות מטורפות, כשניתן להקים חנות בינלאומית מקוונת שהסחורה שלה יכולה להגיע לכל העולם ולא רק לתושבי הרחוב/העיר.

נכון להיום אני חיה בלוס אנג'לס, יש לי צוות בישראל, ניו-יורק, לונדון... אנחנו עובדים ממספר מדינות ומגיעים ללקוחות מכל רחבי העולם, ללא מגבלה גיאוגרפית ועדיין - עם מיקוד מיטבי של קהל לקוחות איכותי ומדויק לעסק שלי. עם זאת - כל אלו לא יהיו רלוונטיים כל עוד אין לעסק תכנית אסטרטגית מסודרת הכוללת תכנון שיווקי, תוכן לרשתות החברתיות, תקציב שיווקי וכלים לקידום הפלטפורמה הדיגיטלית והעסק כולו.

ההצלחה בשורה התחתונה היא פלטפורמה דיגיטלית שתפעל ותעניק מענה ללקוחות שלך גם כשאינך בעסק, או אפילו בחופשה.

  • עוד באותו נושא:
  • פרסום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully