וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה העשור של דלק קידוחים"

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 15.8.2021 / 11:20

לוויתן ממשיך לשבור שיאים - ודלק קידוחים הכפילה את הכנסותיה: רווח נקי של 122 מיליון דולר ברבעון השני של 2021, עלייה של 250% ברווח הנקי, בעיקר כתוצאה מהכפלת מכירות הגז ממאגר לוויתן. הציטוט בכותרת אגב, שייך ליוסי אבו - המנכ"ל המאושר

דלק קידוחים את דוחותיה הכספים לרבעון השני של שנת 2021. הרווח הנקי ברבעון השני גדל ב-250% והסתכם בכ-122 מיליון דולר, לעומת כ-35 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנת 2020. העלייה נובעת בעיקר מגידול במכירות הגז הטבעי ממאגר לוויתן, שהסתכמו במהלך הרבעון בלבד לכ-2.8 BCM, לעומת כ- 1.4 BCM ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי מפעילות לוויתן זינק לעומת הרבעון המקביל והוא עומד על כ-85 מיליון דולר, לעומת כ-5 מיליון דולר אשתקד. הרווח הנקי מפעילות תמר ברבעון זה עומד על כ-37 מיליון דולר לעומת כ-30 מיליון דולר ברבעון המקביל.

ההכנסות ברבעון השני הגיעו ל-222 מיליון דולר לעומת כ-114 מיליון דולר ברבעון השני של שנת 2020. עלייה של כ-98%.

הפקת הגז הטבעי ממאגרי לוויתן ותמר הגיעה במהלך החודשים האחרונים לרמת הפקה מקסימלית ולניצול מלא של התשתית הקיימת.

ההפקה מלוויתן, רושמת עליה מתמדת ומשפיעה באופן מהותי על הכנסות דלק קידוחים. חישוב כלל ההכנסות ממכירת גז טבעי וקונדנסט בחציון הראשון של שנת 2021 עומד על כ-438 מיליון דולר, לעומת הכנסות החציון הראשון של שנת 2020 שהסתכמו בכ-256 מיליון דולר, עליה של 71%.

בנוסף, לאור הנזילות הרבה של דלק קידוחים והפירעון הקרוב של אג"ח א', אישר הדירקטוריון תוכנית רכישת אג"ח א' בהיקף של עד 100 מיליון דולר.

מכירות הגז ממאגר לוויתן, 2020-2021. יח"צ,
מכירות גז טבעי ממאגר לוויתן, לפי מיקום הלקוח, במחצית הראשונה של שנת 2021 - ביחס למחצית הראשונה של שנת 2020 ובכל שנת 2020 (יחידת ערך BCM)/יח"צ

תמלוגים ומסים למדינה ולוויתן: 15 מיליארד דולר ב-8 השנים האחרונות

בשמונה השנים האחרונות שולמו לקופת המדינה כ-15 מיליארד שקל תמלוגים ומיסים הודות להפקת הגז מתמר ומלוויתן. מדובר בתשלומי תמלוגים ומיסים שהועברו לקופת המדינה החל משנת 2013 - לא כולל תשלום היטל שישנסקי.

בנוסף, לקראת סוף שנת 2020 החל מאגר תמר לשלם את היטל שישנסקי בהתאם להוראות החוק, והוא מעביר מדי חודש לקרן העושר הייעודית תשלומי מקדמות של עשרות מיליוני שקלים. יצויין כי היקף התשלומים על-פי ההיטל צפוי לגדול משמעותית בתקופה הקרובה.

החל מתחילת השנה ועד תאריך הדוחות הכספיים שילמה דלק קידוחים למדינת ישראל תמלוגים בהיקף של כ-200 מיליון שקל בגין פעילותה.

יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים. .,
יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים/.

יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים: "זהו העשור של דלק קידוחים. התזרימים הצפויים ממאגר לוויתן יאפשרו למשקיעים שלנו להנות הן מתשואת דיבידנד והן מצמיחה כתוצאה מהרחבת הפעילות.

נדירות החברות במשק הישראלי הנהנות מתזרימי מזומנים ריאליים ונזילות כזאת לטווח ארוך. גז טבעי יהיה הדלק המרכזי במשק הישראלי בטווח הנראה לעין.

העלייה המהותית בביקושים לחשמל כתוצאה ממעבר לרכבים חשמליים, הפסקת הייצור בפחם וחשמול הרכבת יגרמו להגדלת הביקושים לגז טבעי גם בהינתן כניסה מאסיבית של אנרגיות מתחדשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully