וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההשקעה משתלמת: חשיבות ה-Wellness והאושר הארגוני במקום העבודה

עודכן לאחרונה: 3.10.2021 / 12:21

לפי דוח שפורסם בארגון הבריאות העולמי, סביבה בריאה ובטוחה במקומות עבודה מיטיבה עם בריאות העובדים באופן משמעותי. חברות אשר דואגות לאושרם ורווחתם של עובדיהן יכולות להביא לגידול של כ-37% במכירות החברה, לגידול של כ-31% ביעילות ופי 10 פחות ביקוש לימי מחלה

מחקרים רבים מציגים את העובדים ככוח המניע והחשוב ביותר בארגון.

העובדים נמצאים במקום העבודה רוב שעות היום וכתוצאה מכך, הדרך שבה אנו מנהלים את אורח החיים בעבודה ומחוצה לה, משפיע באופן ישיר ומידי על שביעות רצונם ותפקודם במקום העבודה, ובכך, על תפוקת הארגון.

לפי דוח שפורסם בארגון הבריאות העולמי, סביבה בריאה ובטוחה במקומות עבודה מיטיבה עם בריאות העובדים באופן משמעותי. 50% מכוח העבודה נמצאים רוב הזמן פיזית במקומות העבודה, ולכן סביבת העבודה היא מקום טוב להעלאת מודעות העובדים לאימוץ התנהגות בריאה.

תכנון ויישום תוכנית קידום בריאות איכותית במקום העבודה ישפיעו על ניהול אורח החיים של העובד, יחזקו את תחושת השייכות של העובד לארגון, וישפרו את רווחתו.

חוקר האושר שון אקור, מצא כי חברות אשר דואגות לאושרם ורווחתם של עובדיהן וביניהם גם קידום בריאותם, יכולות להביא לגידול של כ-37% במכירות החברה, לגידול של כ-31% ביעילות העובדים ופער עצום של פי 10 פחות בביקוש לימי מחלה.

עובדים בחברה. ShutterStock
החברה הדואגת לאושר ארגוני, העובדים מאושרים, פרודוקטיביים, יעילים ומרוצים יותר/ShutterStock

שאיפה למנהלים: הטמעת אורח חיים בריא בסביבת העבודה

שני פיין, סמנכ"לית B2B ,BUYME מסבירה כי "אם בעבר קידום העובד בחברה היה נמדד בצמצום שעות העבודה והעלאות שכר, הרי שהיום מנהלי משאבי אנוש מעידים כי קידום אושרו של העובד על ידי יצירת חוויות חיוביות במקום העבודה אפקטיבי יותר לתחושת שביעות רצון העובדים".

"ישנן המון נקודות מפגש בין העובד לארגון, בהן ניתן לייצר חוויות חיוביות מותאמות אישית למען רווחת העובד. תכנון וקידום אסטרטגיית בריאות, למשל, בין אם בתוך החברה או מחוצה לה, היא אחת מהנקודות המשמעותיות ביותר, אומרת פיין ומוסיפה, "הכשרות, חוגים מגוונים לסוגי פעילות גופנית, סדנאות והענקת כלים פרקטיים לשמירה על אורח חיים בריא, הם מהדברים המועילים ביותר שהארגון יכול לעשות לטובת בריאותם ואושרם של עובדיו"

"ההשקעה של המעסיקים להטמעת אורח חיים בריא והפיכת סביבת העבודה למאושרת, צריכה להיות השאיפה של כל מנהל באשר הוא. הענקת ערך מוסף ושימת דגש על העולם המנטלי, הרגשי והפיזי של העובדים, הופך אותם לשמחים הרבה יותר ומכאן גם ליעילים, יצירתיים וטובים יותר מכל בחינה".

שני פיין. Art Spot,
שני פיין, סמנכ"לית B2B ,BUYME/Art Spot

לא רק אוכל בריא בחדר האוכל

מעבר להגשת אוכל בריא ומזין באירועי חברה, חדר האוכל או האפי האוור והנגשת חוגי ספורט במהלך יום העבודה, תוכניות קידום בריאות ורווחת העובד כוללות בתוכן גם סקטור שלם של מתנות וחוויות שמעסיקים מעניקים לעובדים במגוון הזדמנויות.

השי לחג המסורתי לו עובדים מייחלים ומצפים במועדים קבועים בשנה, הפך לחלק אינטגרלי מכל ארגון וכבר מזמן לא מהווה את ההזדמנות היחידה לקבל מתנה מהמעסיק. כך, מתנות לימי הולדת, ציון ותק, אירוע משפחתי כגון חתונה או לידה, תמריצים קבועים ואפילו מתנות הצטרפות הפכו להיות חלק מהותי בתוכניות האושר של החברות והארגונים בישראל.

מתנות אלו, כוללות לרוב קטגוריות לבחירת העובדים בו יוכלו להתפנק גם במתנה בריאה ומתגמלת ממגוון עסקים ומותגים מעולם הספורט והבריאות: ביגוד ספורטיבי, אימונים, ציוד ספורט, שייקים, אוכל בריא ועוד.

מיץ גזר. ShutterStock
הגשת אוכל בריא באירועי חברה ובחדר האוכל/ShutterStock

רבע מהמעסיקים מעניקים מתנות מתחום הבריאות

עוד מציינת פיין כי בשנים האחרונות חלה עלייה בהענקת מתנות מתחום ה-WELLNESS לעובדים.

מתוך מחקרים אחרונים שערכה מחלקת דאטה ואנליזה של פלטפורמת המתנות BUYME בקרב מתנות הניתנות על ידי מעסיקים, עולה כי 1 מכל 4 חברות היום מעניקות לעובדים תמריצים ומתנות מתחום ה-WELLNESS: ממנויים לחדר כושר, ציוד ספורט וחוויות לאיזון הגוף והנפש.

עוד נמצא בסקר שנערך על ידי הענקית הבריטית Virgin, כי תוכניות בריאות אפקטיביות ותמרוץ עובדים עם מתנות מתחום הבריאות נמצאו כיעילות מאוד בשימור העובדים הקיימים כאשר אלו אף ממליצים לחבריהם להגיש מועמדות בעצמם לתפקיד בחברה.

צעירים בחדר כושר. ShutterStock
מתנות לעובד מתחום הבריאות: מנויים לחדר כושר, ציוד ספורט וחוויות לאיזון הגוף והנפש/ShutterStock

ההדדיות מועילה לשני הצדדים

תוכנית בריאות ארגונית, כאמור, לא חייבת להיות הטבה או בונוס של הארגון כלפי עובדיו, אלא, השקעה משתלמת של החברה בעובד. מעבר לאחריות המוטלת על המעסיק לדאוג לרווחתו הבסיסית של עובדיו, נוצרת כאן הדדיות שמועילה לשני הצדדים. העובדים מאושרים, פרודוקטיביים, יעילים ומרוצים יותר, והארגון מרוויח סביבת עבודה מפרה ומשגשגת שהופכת את העבודה בו ליצירתית ונחשקת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully