וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת המתגייסות: איפור וטיפוח שמותרים בצה"ל וכמה זה יעלה?

עודכן לאחרונה: 23.8.2021 / 14:47

מיוחד למתגייסות מחזור אוגוסט: מה מתיר הצבא מבחינת איפור, טיפוח והופעה. אילו מוצרי טיפוח כדאי להביא לטירונות בחודש הכי חם בשנה - וכמה יעלה לך להיראות טוב במדים, בלי חשש להפר את התקנות?

תמונת גיוס ראשונה: מנהג ותיק שאף חיילת לא תעז לפספס הוא צילום התמונה המסורתית בלשכת הגיוס או הבקו"ם והפצתה ברשתות החברתיות. על מנת שכל חיילת תצא מרוצה מהתמונות, רגע לפני שעולות על המדים, מומלץ להתאפר בסגנון חופ, בדיוק כמו שאת אוהבת.

לצד זאת, חשוב לזכור שבצילום תמונת החוגר שידועה בתור "פוטו-רצח-צבאי" שלא מחמיא לאף אחת, ייתכן שתתבקשו להסיר איפור אם יהיה מודגש מידי.

לגבי טיפוח בשאר ימי השירות, אם בטירונות או בשירות הסדיר, ריכזנו את הטיפים לאיפור טיפוח תקניים על פי צה"ל:

נועה קירל בפרסומת ליס. צילום מסך מהפרסומת ליס, צילום מסך
נועה קירל בצה"ל: האיפור עומד בתקן/צילום מסך, צילום מסך מהפרסומת ליס

מה מותר ומה אסור?

איפור: באופן מפתיע, מבחינת הפקודות "היבשות", אין שום מגבלה על איפור בצבא. עם זאת, סביר להניח שאם חיילת תופיע לבסיס עם איפור עיניים בצבע ניאון, או אודם בגוון צעקני יורו לה לשטוף פנים מייד. לכן, אי אפשר לטעות במראה עדין ומטופח עם מייק-אפ טבעי, מסקרה עדינה, מעט סומק וליפגלוס שקוף.

מגבונים להסרת איפור WOW London. יחסי ציבור,
מגבונים להסרת איפור WOW London/יחסי ציבור

לק: מנעד גווני הלק התקניים בצבא ידועים לכל: הצבעים המותרים הם לבן פנינה, ורוד בהיר, שקוף ופרנץ'. ישנם מספר תתי-גוונים דומים אשר נחשבים תקניים, אך חשוב שלא יהיו בולטים מדי, מבריקים, מנצנצים או אטומים ובטח שלא עם אבנים מנצנצות ושאר אלמנטים בולטים.

חיילות אשר משרתות בקבע רשאיות לצבוע את ציפורניהן בצבע אדום קלאסי. למרות שהכללים הצה"ליים נשמעים מגבילים, קשת הגוונים שאפשר למצוא ללקים היא דווקא מרשימה למדי, כמו גם טווח המחירים.

כפות ידיים עם ציפורניים מטופחות. ShutterStock
הצבעים המותרים הם: לבן פנינה, ורוד בהיר, שקוף ופרנץ'/ShutterStock

שיער: כל עוד השיער לא קצר מגובה הצווארון (קארה, למשל), הופעת חיילות במדים מתאפשרת בשיער אסוף בלבד. השיער נאסף ב'קוקו' או צמה על ידי גומיות בצבעי שחור או חום בלבד ומבחינת סיכות וקליפסים, מותר סיכת בננה בלבד.

מי שעוד מטפחת ראסטה מאיזה פסטיבל קיץ תיאלץ להיפטר ממנה, אז כדאי להקדים ולפרום את הקשרים בהקדם ולתת לשיער להתאושש עד הגיוס.

גומיות שחורות תקניות לאיסוף השיער. יחסי ציבור,
גומיות שחורות תקניות לאיסוף השיער/יחסי ציבור

ההנחיות הצה"ליות מכסות לא רק את צבעי האקססוריז בהם רשאיות החיילות להשתמש, אלא גם בצבע השיער עצמו. כך, מי שחפצה נפשה בהחלפת צבע השיער ופינטזה בטעות שהיא אלה-לי, הרי שהחלומות האלו יצטרכו לחכות לאחרי השחרור. בצה"ל חיילות רשאיות לצבוע את שיערן לצבעים טבעיים ואחידים בלבד.

על מנת לשמור על שיער בריא גם בתקופת השירות חשוב להקפיד לאכול את כל אבות המזון. בנוסף, כדי לשמור על השמנים הטבעיים שבשיער ולמנוע קצוות מפוצלים, מומלץ לחפוף 'יום כן יום לא' ולהתחיל לסרק את השיער מלמטה.

אישה מסתרקת מול המראה. ShutterStock
על השיער להיות אסוף ובגוונים טבעיים/ShutterStock

טיפוח וניקוי העור בשעת טרום-השינה - תקופת הטירונות מאופיינת בהרבה חוויות חדשות וחד-פעמיות וכן, גם הרבה אבק ולכלוך, ולכן חשוב להקפיד על רחיצת הפנים בתרחיץ עדין מדי יום.

כדי לשמור על העור מומלץ להקדיש זמן בלו"ז הצפוף כדי למרוח קרם פנים בעל מרקם עדין שנספג מהר, רצוי כזה שיתאים לשימוש גם ליום וגם ללילה כך שלא צריך להיסחב עם שני קרמים לבסיס. כמו כן, בימים החמים של הטירונות מומלץ להקפיד ולמרוח קרם הגנה בכל בוקר ולהשתמש באיפור וקרם לחות קליל אשר מבוסס על מים.

קרם פנים ליום ולילה. יחסי ציבור,
פנו כ-10 דקות מהשעה החופשיית טרום השינה לניקוי יסודי של הפנים ומריחת קרם לילה/יחסי ציבור
אקו פדים לניקוי פנים אקולוגי שיחסוך בצמר גפן. שי פרנקו,
ניקוי וטיפוח הפנים בשעת טרום שינה, הידועה בכינויה הצה"לי שעת ט"ש/שי פרנקו

באופן כללי, הצבא אמנם מספק ציוד ומשתדל לדאוג לכל מחסור של חייליו, אבל יש תחומים שבהם לא כדאי להסתמך רק עליו.

מומלץ לארוז כמה גלילי נייר טואלט, מוצרי היגיינה נשית, מגבונים לחים, ג'ל אלכוהולי לידיים, קרם הגנה מהשמש וכמובן כפכפים למקלחת. שימו לב שיש לכן תיק רחצה מדוגם וחשוב שיהיה לתיק וו תלייה, כשתגיעו למקלחות בבסיס תבינו למה.

כמה יעלה לחיילת להצטייד בתיק רחצה מאובזר?

לכל חיילת מומלץ להצטייד בתיק רחצה מאובזר שיכיל בנוסף לתמרוקי הרחצה, גם: תחתוניות, תחבושות או טמפונים, מברשת לשיער, סבון ניקוי לפנים, פדים לניקוי, קרם יום ולילה, גומיות לישער, מגבוני ניקוי להסרת איפור, ואת כלי האיפור והלקים המורשים לשימוש איתם היא מעוניינת להתשמש.

תיק רחצה לחיילת עשוי לעלות על כל תכולתו: 100-200 שקל

ברשת WOW London ניתן למצוא את כל המוצרים להן המתגייסת הטרייה תזדקק: מסיר איפור, לקים בצבעים עדינים, מוצרי איפור תקניים, מוצרים לטיפוח העור והשיער, מוצרי היגיינה ועוד. חנויות הרשת נותנות מענה כולל לעולם הטיפוח במקום, ומספקות גישה לצורכי ביוטי במחירים נוחים. ניתן לקנות את כל מוצרי ה"מאסט" לחיילת: מסיר איפור, לקים בצבעים עדינים, מוצרי איפור תקניים, מוצרים לטיפוח העור והשיער, מוצרי היגיינה וכו' בעלות של כ-90 שקל. https://wowlondon.com/

תיק איפור מנוקד בוורוד-שחור. ShutterStock
תיק רחצה וטיפוח לחיילת, על תכולתו, יעלה בין 100-200 שקל/ShutterStock

מותג הטיפוח לצעירות BALOONS (בלונס), מנסה לענות על צורך זה ומשיק לראשונה, מארז טיפוח מפנק לחיילות, במהדורה מוגבלת. המארז מתאים גם כמתנה למתגייסות לצה"ל או כמתנה לראש השנה.

מחיר מארז מומלץ לצרכן : 100 שקל בלבד (במקום 150 שקל). ניתן להשיג באתר האון ליין סטור: https://theonlinestore.co.il/

המארז מכיל מגוון מוצרי טיפוח שימושיים לכל חיילת: ג'ל ניקוי לפנים, מסכת אשכוליות, קרם גוף שקדים, ספוג סבון, קרם לחות לפנים, מגבת לייבוש השיער ופצצת אמבט.

כל מוצרי הטיפוח במארז משלבים פורמולות ורכיבים טבעיים. המוצרים פותחו מחומרי גלם איכותיים, תמציות של פירות וירקות וניחוחות המותאמים במיוחד לטעמה של הצרכנית הישראלית. כל מוצרי המארז ללא פראבנים, ללא סיליקונים ללא SLS וללא אלכוהול. מוצרי המותג פונים לצעירות בגילאי 15-30 ומוצעים במחיר הוגן.

מארז חיילות, בלונס. יחסי ציבור,
מארז חיילות, בלונס/יחסי ציבור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully