וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 אסטרטגיות פרישה חכמות עבור נשים

לי-נוי גרין, האקדמית רמת גן*

עודכן לאחרונה: 15.8.2021 / 17:01

לכאורה לא אמור להיות הבדל בין נשים לגברים כשמדובר על חיסכון לקראת גיל פרישה. אבל השוני בשכר, בהשתתפות בשוק העבודה ובתוחלת החיים, מכריח נשים לחשוב אחרת ולדאוג לעצמן לקראת השנים הארוכות של הגמלאות

לנשים ולגברים יש לכאורה את אותן הזדמנויות לחיסכון, השקעה והלוואות. הם יכולים לעשות את אותן השקעות, והם כפופים לאותם כללים. אולם נסיבותיהם ובחירותיהם יכולים להיות שונים מאוד. הפער הזה בולט במיוחד בכל הנוגע להיערכות בנוגע לפנסיה.

מכיוון שלנשים יש תוחלת חיים ארוכה יותר, סביר להניח שהן יצטרכו לפרנס את עצמן בפנסיה זמן רב יותר מגברים. עם זאת, נשים לרוב מרוויחות פחות מגברים ומשתתפות בכוח העבודה באופן פחות רציף, בדרך כלל בעיקר בשל הטיפול בילדים. כתוצאה מכך, הן נוטות לצבור פחות בחיסכון הפנסיוני.

יחד עם כך, זה לא אומר שנשים מיועדות להיאבק כלכלית בשנותיהן המאוחרות. ישנן כמה אסטרטגיות שנשים יכולות ליישם כבר בגיל צעיר, כדי להגדיל את הסיכוי שלהן לפרישה בטוחה, ואפילו לפרישה ברווחה כלכלית.

להלן 7 אסטרגיות כאלה:

אסטרטגיה 1: התחילי לחסוך בהקדם האפשרי

סכומים קטנים שחוסכים בגיל צעיר, גדלים לסכום גדול בגיל מבוגר. לדוגמה: שתי נשים, החוסכות 10,000 ₪ בשנה עד הפרישה בגיל 65 (הגיל העומד להתעדכן כגיל הפרישה של נשים). הראשונה החלה לחסוך בגיל 20 וחסכה במשך 45 שנה, והשנייה החלה בגיל 35 וחסכה במשך 30 שנה. בהנחה תשואה שנתית של 8%, שנחשבת התשואה הממוצעת בהשקעה במניות בשוק ההון, הראשונה תצבור כ-1,1133,000 שקל, והשנייה תצבור כ- 3,865,000, שמשמעם שלשנייה תהיה פנסיה בגובה שהינו יותר מפי שלוש מהפנסיה של הראשונה.

אסטרטגיה 2: אל תפחדי מהבורסה
לפי מחקרים, נשים נרתעות מהשקעה בסיכון ולכן לפעמים משקיעות באופן שמרני יותר. על ידי התרחקות ממניות, העשויות להניב תשואת השקעה גבוהה יותר לאורך זמן, ישנו סיכון לצבירת חסכון נמוך מידי לקראת הפרישה.

אסטרטגיה 3: התייעצי עם כמה שיותר אנשים מתאימים
מצאי אנשים מתאימים להתייעצות בנושאים הכלכליים, שמעי רעיונות, הסברים ודוגמאות. אלו יעשירו את הידע שלך, יגדילו את ההבנה ויספקו רעיונות להשקעה מתאימה עבורך, של הכספים הנחסכים לפנסיה. השווי בין העצות השונות כדי לוודא כי ההחלטה מיטבית עבורך ולא מושפעת מאינטרסים או דעות שאינן מתאימות עבורך.

אסטרטגיה 4: אל תמשכי כספי פיצויים
על אף שלפעמים אנו רוצות למשוך כספים מכספי הפיצויים, למען נתינתם לילדים או למטרות אחרות, רצוי ככל האפשר להימנע ממשיכת כספי הפיצויים. משיכת כספי הפיצויים תקטין באופן ניכר את כספי הפנסיה שלך.

אסטרטגיה 5: שקלי להגדיל את ההפרשות לקרן הפנסיה
ניתן להגדיל את ההפרשות לקרן הפנסיה מהמשכורת באחוז אחד. הגדלה כזו תיצור הבדל קטן יחסית בהכנסה החודשית, אבל עד לפרישה, אחוז נוסף זה יצטבר לסכום גדול שיוכל לעשות הבדל משמעותי בסכום הפנסיה שלך.

אסטרטגיה 6: התייעצי שוב לפני הפרישה
לפני היציאה לפרישה, חשוב להתייעץ באופן ממוקד לקראתה, כדי לתכנן באופן מיטבי את המוצרים והתנאים הפנסיוניים שיחולו בפרישה, באופן שלוקח בחשבון את הצרכים שלך, צרכי המשפחה שלך, והיבטי המיסוי של הפנסיה.

אסטרטגיה 7 (והחשובה ביותר): רכשי ידע באופן מתמיד
מחקרים מראים כי נשים פחות מתעניינות בנושאי הפנסיה והפיננסים, ולעיתים נמנעות מעיסוק בנושאים אלו. מצב זה עשוי למנוע מהן קבלת החלטות מיטבית בנוגע לחסכונות לפנסיה, ולהשאיר אותן תלויות בהחלטות של אחרים. התחילי לרכוש ידע, שילך ויתעצם עם הזמן, ויאפשר לך לקבל בעצמך את ההחלטות הכלכליות הטובות ביותר בעבורך, בנוגע לחסכון לפנסיה.

אישה מבוגרת עובדת בגינה. ShutterStock
כמה טיפים לניהול החיסכון לקראת גיל פרישה, כדי שהשנים הארוכות שאחרי הקריירה תהיינה יפות ומכובדות/ShutterStock

* הכותבת, לי-נוי גרין היא ראשת תחום ומרצה בתכניות התואר הראשון במכללה האקדמית רמת-גן. לי-נוי הינה חוקרת בתחום הכלכלה ההתנהגותית, ועוסקת בשאלות הנוגעות לכוחות החברתיים-תרבותיים המשפיעים על אופן קבלת החלטות הכלכליות האישיות שלנו.

*התוכן המובא בכתבה זאת אינו ייעוץ השקעות ואינו מיועד להוות תחליף לייעוץ פיננסי אישי, ובכלל זה ייעוץ פנסיוני ו/או ייעוץ מס ו/או ייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אחת, וכל העושה בהם שימוש, עושה זאת על דעת עצמה ועל אחריותה בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully