וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנת הקורונה בבנק הפועלים: דיבידנד של 618 מיליון שקל

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 16.8.2021 / 9:01

בנק הפועלים מציג רבעון שני מוצלח, עם רווח נקי של 1.42 מיליארד שקל ושיפור בכל האינדיקטורים בדוחות הכספיים. לאור התוצאות הוחלט על חלוקת דיבידנד על 2020, השנה שעמדה כמעט כולה בצל מגבלות הקורונה: 617 מיליון שקל, 30% מהרווח הנקי שישולמו לבעלי המניות

בנק הפועלים מפרסם את דוחותיו הכספיים לרבעון השני של שנת 2021, אותו סיים עם רווח נקי של 1.42 מיליארד ש"ח ותשואה להון של 14.5%.

עוד עולה מהדוח, שהבנק הגדיל את תיק האשראי ברבעון בשיעור של 5.8% תוך צמיחה בכלל תחומי הפעילות. לצד הצמיחה בפעילות העסקית, הרווח הושפע גם משיפור באינדיקטורים הכלכליים שהוביל להמשך הקטנת יתרת ההפרשה להפסדי אשראי בגין אירועי הקורונה.

לבנק הפועלים עודפי הון משמעותיים עם יחס הון עצמי רובד 1 של 11.61%, על כן הודיע לאחרונה על חלוקת דיבידנד בהיקף של 617 מיליון שקל בגין רווחיו בשנת 2020, השנה שעמדה ברובה בצל הגבלות הקורונה, ששיתקו חלקים מהפעילות המסחרית והכלכלית במשק למשך חודשים ארוכים.

דב קוטלר. גדי דגון,
מנכ"ל בנק הפועלים, דב קוטלר. דוח מצוין, ולא פחות חשוב: דיבידנד לבעלי המניות גם על שנת הקורונה/גדי דגון

רווח נקי של קרוב ל-2.8 מיליארד שקל במחצית הראשונה של 2021

להלן נתונים עיקריים מתוך הדוחות הכספיים לרבעון השני של שנת 2021:

• הבנק מסכם את הרבעון השני של השנה ברווח נקי בסך 1,419 מיליון שקל בהשוואה ל-133 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, שעבר רובו בסימן הסגר הראשון והכמעט-מלא על המשק הישראלי. לצד הצמיחה בפעילות העסקית, הגידול ברווח נבע בין היתר משיפור באינדיקטורים הכלכליים שהוביל להקטנת יתרת ההפרשה להפסדי אשראי בגין אירועי הקורונה.

• שיעור התשואה להון שהשיג הבנק על הרווח הנקי ברבעון עמד על 14.5% בהשוואה ל-1.4% ברבעון המקביל אשתקד.

• תוצאות המחצית הראשונה: הרווח הנקי במחצית הראשונה של 2021 עמד על 2,773 מיליון שקל. שיעור התשואה להון על הרווח הנקי עמד במחצית הראשונה על 14.1%.

• שיפור באינדיקטורים הכלכליים הוביל להקטנת ההפרשה להפסדי אשראי, ולצד ריקברי בהפרשות הפרטניות הוביל לרישום הכנסות בסעיף הפסדי אשראי בסך 647 מיליון שקל ברבעון.

• יחס היעילות (הוצאות תפעוליות מסך ההכנסות) עמד ברבעון השני של 2021 על 56.0%, בהשוואה ל-57.9% ברבעון המקביל אשתקד.

• דירקטוריון הבנק אישר חלוקת דיבידנד לבעלי מניות הבנק בהיקף של 30% מהרווח הנקי לשנת 2020, בסך של 616.8 מיליון שקל. הדיבידנד יחולק ב-18.8.

ראובן קרופיק. ענבל מרמרי,
ראובן קרופיק, יו"ר בנק הפועלים. 2021 נראית בינתיים מוצלחת למדי/ענבל מרמרי

מקורונה לצמיחה

לצד הנתונים המאזניים, מציג בנק הפועלים גם נתוני צמיחה בפעילותו:

• הבנק הגדיל את סך האשראי לציבור שהעמיד ללקוחותיו במהלך הרבעון השני של 2021 - סך האשראי לציבור, נטו, הסתכם ב-323.8 מיליארד שקל, בהשוואה ל-306.1 מיליארד שקל בסוף מרץ 2021 - גידול של 5.8% במהלך הרבעון. בכל השלים הפועלים גידול בשיעור של 7.3% במחצית הראשונה של השנה.

• הצמיחה בתיק האשראי ברבעון מתבטאת בגידול בכלל מגזרי הפעילות:
האשראי העסקי הוביל את הצמיחה וצמח ב-10.4% ברבעון השני. הגידול נבע מהחלטה אסטרטגית של הבנק לעלייה בהיקפי הפעילות של כלל ענפי המשק ובפרט בענפי הנדל"ן. על רקע הביקושים הגבוהים בשוק הדיור, ברבעון השני הבנק העמיד ללקוחותיו אשראי לדיור בהיקף של כ-4.3 מיליארד ש"ח המהווה גידול של 4.3% ברבעון.

האשראי המסחרי צמח ברבעון ב-8.4%.
• הבנק המשיך להגדיל את יתרת מכשירי האשראי החוץ-מאזני (לרבות מסגרות וערבויות) עבור לקוחותיו ב-3.1% במהלך הרבעון.

הדמית הבניין של בנק הפועלים בפרויקט ויתניה, תל אביב. הדמיה ישר אדריכלים,
הדמיית המשכן החדש של בנק הפועלים, בקרבת מחלף לה-גווארדיה בתל אביב. המעבר מתוכנן ב-2025/הדמיה ישר אדריכלים

הון עצמי גבוה מהנדרש ומהיעד

אינדיקטורים לאיתנות פיננסית:

• הבנק ממשיך להציג מדדי איתנות ויציבות גבוהים מאוד: ההון המיוחס לבעלי מניות הבנק הסתכם ב-42.3 מיליארד ש"ח בהשוואה ל-39.9 מיליארד שקל בסוף שנת 2020, גידול בשיעור של 6.1%. יחס כיסוי הנזילות ממשיך להיות גבוה ועמד בסוף הרבעון השני על 140%.

• יחס הון עצמי רובד 1 גבוה - ליום 30 ביוני 2021 הסתכם ב-11.61% שהוא גבוה מיחס ההון עצמי רובד 1 המזערי הנדרש ע"י בנק ישראל וכן מיעד ההון של הדירקטוריון.

• בסיס הנזילות והפיקדונות של הבנק המשיך להתרחב: הפיקדונות הקמעונאיים הסתכמו בסוף הרבעון השני ב-284.1 מיליארד ש"ח, המהווה גידול של 3.4% ביחס לסוף שנת 2020. סך פיקדונות הציבור עלו ב-11.0% מתחילת השנה.


כן סוקר הדוח גם את ההתפתחויות האחרונות המשמעותיות שעבר בנק הפועלים במהלך הרבעון:

הראשון הוא העסקה לרכישת מבנה שישמש את משרדי ההנהלה הראשית: במהלך יוני 2021 דירקטוריון בנק הפועלים אישר את מעבר משרדי ההנהלה הראשית של הבנק וריכוזם במבנה מרכזי מתקדם וחדש בתל אביב שיוקם ע"י ויתניה במסגרת עסקה שנחתמה עם החברה.

הפרויקט ירכז את עשרת מבני ההנהלה הראשית של הבנק, לרבות חברות בנות בקבוצת הבנק וקמפוס הלמידה שלו למבנה אחד, הממוקם בסמוך למחלף לה-גווארדיה, בקרבת צירי תחבורה מרכזיים ותחנות קיימות ועתידיות של רכבת כבדה וקלה.

המבנה יכלול סביבת עבודה ותשתיות חדשניות ומתקדמות ויותאם לתקן ייחודי לבנייה ירוקה, תוך שימת דגש לחיסכון באנרגיה ובמים. המהלך יאפשר התייעלות וחיסכון משמעותי עתידי בהוצאות התפעול הלוגיסטיות של הבנק. המועד המתוכנן למעבר הינו לקראת סוף שנת 2025.

המדליסטים האולימפיים לינוי אשרם, ארטיום דולגופיאט עם ראובן קרופיק, יו"ר בנק הפועלים ודוב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים. .,
הצליחו אפילו עם ההימור על המשלחת הישראלית לטוקיו: קרופיק (מימין) וקוטלר עם המדלסיטים האולימפיים/.

האסטרטגיה העסקית של הבנק:

על פי הבנק, הוא מחויב לצמיחה באמצעות בנקאות מתחדשת והוגנת ללקוחותיו - ביצועי הבנק ברבעון מבטאים, על פי הדוח, את יישום האסטרטגיה של הבנק שאומצה בסוף שנת 2020 ועיקריה הם:

• צמיחה בפעילות הבנקאית - הבנק יפעל לצמיחה בהיקף פעילותו עם לקוחות הבנקאות הקמעונאית, המסחרית והעסקית, תוך שיפור מתמיד בהצעת הערך ללקוח.

• פיתוח הבנקאות החדשה - הבנק יקדם פיתוח של ערוצי הפצה חדשים עבור השירותים והמוצרים הבנקאים, בדגש על ערוצי הפצה דיגיטליים חדשים הנשענים על יכולות ניתוח דאטה מתקדמות והצטיינות בחוויית המשתמש.

• בניית תשתית ארגונית תומכת צמיחה - הבנק יפעל להנעת תהליכים שיעודדו תרבות ארגונית ממוקדת לקוח, תומכת צמיחה ומאפשרת שיפור ה-delivery וה-Time to market. השימוש בדאטה ואנליטיקה ימשיך בתהליך ההרחבה וההעמקה שהחל לפני מספר שנים, לרבות מסעות לקוח הנתמכים בניתוח דאטה מתקדם.

הבנק סוקר גם את התמיכה שהעניק ללקוחותיו בתקופת משבר הקורונה, מהקפאת תשלומים, דרך תמיכה בעסקים באמצעות הקרן להלוואות בערבות המדינה ועד להקמת מוקדי שירות לטובת האוכלוסייה המבוגרת ומעורבות בקהילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully