וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש צורך בפישוט הביורוקרטיה סביב הרגולציה"

עודכן לאחרונה: 16.8.2021 / 16:12

יו"ר קליל צורי דבוש אמר את הדברים בפורום הכלכלי והחברתי ,Business Roundtable, שהתקיים בהשתתפות שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי: "הביורוקרטיה מוסיפה משקולת כבדה"

בפורום הכלכלי וחברתי Business Roundtable שהתקיים בהשתתפות שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי, ציין צורי דבוש, יו"ר חברת קליל, שיש צורך בפישוט הבירוקרטיה סביב הרגולציה.

הפורום נערך במשרדי חברת ווסטרן דיגיטל בכפר סבא, בנוכחות מנהלים ממגוון חברות כמו פייסבוק, גוגל, ד"ר פישר, מאסיבית, קראסו מוטור, סודה סטרים, החברה המרכזית ועוד. מנהלים מחברות ההייטק דיברו על חוסר ופערים בתשתיות טכנולוגיות פריסת כבלי אינטרנט, השתתפות חסרה של נשים, חרדים וערבים. הציגו פרויקט ניסיוני להטמעת דיגיטציה לעסקים קטנים שהצליח ובקשו מהשרה לשכפל את המודל לכל הארץ.

צורי דבוש עם אורנה ברביבאי. יחצ,
צורי דבוש עם אורנה ברביבאי/יחצ

דבוש סיפר על המעבר הייחודי שעשה מהייטק לתעשיה המסורתית. איך הפריון עלה בקליל מ-5 ל-57 דולר יותר מהממוצע של ה-OECD. "כדי להעלות את הפריון צריך לעשות הבחנה בין רגולציה לביורוקרטיה", אמר, "הרגולציה היא דרישה שלטונית שלרוב מנסה להשיג תועלת לטובת הציבור והביורוקרטיה, בכל המקרים, מוסיפה משקולת כבדה על הרגולציה והופכת את התהליך למכביד מה שבסופו של דבר מקטין את הפיריון במשק".

כדוגמה נתן דבוש רישיון עסק שניתן במקומות אחרים בעולם תוך מספר ימים. בארץ לוקח לקבלת הרישיון חודשים ושנים (חלק מהעסקים פועלים ללא רשיון עסק בכלל). "יש חוסר אחידות בין רשויות ובין בעלי תפקיד. מה שדורש א' שונה ממה שדורש ב', אין מדרג רגולטורי. רגולציה להעסקת עובד אחד שקולה לרגולציה של העסקת אלפי עובדים".

ליבנת פורן ציינה שחייבים להחזיר את האיזון בין הזכויות לעובד לזכויות של המעסיק.

הנוכחים קראו להחיל את כל התקנות שחלות על המגזר העסקי על המגזר הציבורי ממשלתי, או לחילופין להוריד את התקנות שחלות על המגזר העיסקי שאינם חלות על המגזר הציבורי. השרה האזינה ברוב קשב והחליטה לקיים קשר רציף ועקבי עם "הפורום כלכלי חברתי" באמצעות הקמת קבוצות עבודה, כדי למצוא פתרונות ישימים לקידום הפריון של העסקים בישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • קליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully