וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וודאפון מנהלת מגעים למכירת חטיבת הקו הנייח היפאנית, ג'פאן טלקום, תמורת כ-2.5 מיליארד דולר

רן דוידוב

5.2.2003 / 10:33

ענקית הסלולר מתכננת להותיר בידה רק את חטיבת הסלולר של החברה, ג'יי-פון, שהיא הספקית השלישית בגודלה ביפאן, ולהתמקד בשוק הסלולר המוקמי בניסיון להציב תחרות למובילת הענף NTT דוקומו



ענקית הסלולר הבריטית וודאפון מנהלת מגעים למכירת חטיבת הקו הנייח, ג'פאן טלקום, הספקית השלישית בגודלה ביפאן, לקרן ההשקעות האמריקאית ריפלווד הולדינגס תמורת כ-2.5 מיליארד דולר.



אנליסטים אמרו כי העסקה מהווה הזדמנות טובה לחברה הבריטית להסתלק משוק הקו הנייח של יפאן, הסובל מנטישת משתמשים לטובת טלפונים סלולריים וטלפונים מבוססי פרוטוקול אינטרנט. וודאפון מתכננת להותיר בידה רק את חטיבת הסלולר של החברה, ג'יי-פון, ולהתמקד בשוק הסלולר בניסיון להציב תחרות למובילת הענף NTT דוקומו.



וודאפון רכשה 66.7% ממניות ג'פאן טלקום ב-2001 בעסקה שהיתה לגדולה ביותר של משקיע חוץ במדינה. אנליסטים צפו שהחברה הבריטית תמכור את חטיבת הקו הנייח כבר מלכתחילה, אך וודאפון ביקשה ראשית לבצע ארגון מחדש בהחזקותיה הנרחבות של החברה ולהשיב אותה לרווח תפעולי.



ג'פאן טלקום רשמה באפריל-ספטמבר מחצית מצויינת. החברה נעזרה בטלפונים מצויידי מצלמות ובקיצוץ הוצאת שהנהיג נשיאה וויליאם מורו, שמונה בידי וודאפון. התפנית בעסקי החברה חבה רבות לחטיבת ג'יי-פון ולשירותי הטלפון מצויד המצלמה שלה, שהציתו את המגמה החמה ביותר בשוק הטלקום היפאני מאז השקת האינטרנט המהיר.



ריפלווד היא אחת הרוכשות הפעילות ביותר של חברת יפאניות, אם כי בדרך כלל מתמקדת הקרן בחברות המצויות במצוקה פיננסית. בין היתר רכשה החברה במדינה בשנים האחרונות, מלון ואתר גולף כושלים, חברת מוסיקה בקשיים ובנק מפסיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully