וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הסלולר לא צריכים לגבות דמי מנוי עבור שירותים מבוססי מיקום

ערן גבאי

5.2.2003 / 11:18

יאנקי גרופ: ההחזר על ההשקעה יושג באמצעות נאמנות לקוחות וגידול בשימוש

שוק השירותים מבוססי המיקום (LBS) באירופה יסתכם ב-4.14 מיליארד דולר ב-2007 - כך מעריכים בחברת המחקר הבינלאומית Yankee Group. זאת, לעומת היקף שוק של 35.7 מיליון דולר ב-2002. בין 2002 ל-2007 קצב הצמיחה השנתית הממוצעת של השוק יהיה כ-159%. בסוף 2007 שירותים מבוססי מיקום יהוו 10.3% מסך הכנסות שירותי הנתונים.

הקטגוריה המובילה בין השירותים מבוססי המיקום תהיה העברת הודעות אישיות, שתהווה 45% מסך שוק השירותים מבוססי המיקום ב-2007. הקטגוריה השנייה בחשיבותה תהיה של אפליקציות בידור דוגמת משחקים סלולריים, שיהוו 39% מהשוק.

ביאנקי גרופ מעריכים כי ההכנסות משירותי המידע יהיו נמוכות, ושוק זה יהווה בסך הכל 4.9% משוק המידע הסלולרי. עוד מציינת יאנקי בסקירתה כי לשירותים מבוססי המיקום לא תהיה השפעה ממשית על אפליקציות לשימוש עסקי ועל מסחר נייד (m-commerce). ההכנסות עבור שימושים עסקיים יעמדו על 3.1% מסך ההכנסות ועבור מסחר נייד על 0.5% בלבד.

בחברת המחקר מציינים כי טכנולוגיות מיקום חייבות לשפר אפליקציות המבוססות על קהילה, כמו העברת מסרים ומשחקים סלולריים, על מנת להגיע למלוא פוטנציאל השוק. ההצלחה תתאפשר רק אם מפעילי הרשתות הסלולריות יפרשו במהירות שירותים מבוססי מיקום וישלבו אותם יחד עם שירותים ומאפיינים מבוססי רשת אחרים.

עוד מציינת חברת המחקר כי המפעילים אינם אמורים לגבות דמי מנוי חודשיים עבור שירותים מבוססי מיקום. ההחזר על ההשקעה יושג באמצעות נאמנות לקוחות וגידול בשימוש.

Yankee Group היא חברה בת של רויטרס, ומספקת מחקר טכנולוגי וייעוץ אסטרטגי בתחומי תקשורת נייחת ואלחוטית, אינטרנט וטכנולוגיית מידע בכיסוי עולמי. החברה מיוצגת בארץ על ידי חברת פורסייט, ופתחה בישראל נציגות ב-1999.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully