וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ותודה לאונליין: דוח מצוין לאייס, עלייה במכירות וברווחים

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 17.8.2021 / 10:57

החברה צמחה בחציון הראשון ב- 25% במכירות לעומת החציון המקביל אשתקד וב- 46% ברווח הנקי, הפדיון באונליין צמח בחציון בכ-16% והסינרגיה בין האונליין לסניפים ממשיכה להתרחב. המנכ"ל איציק אוזנה: "אנו קוצרים את פירות המהפכה הלוגיסטית שביצענו"

ככל שנערמים הדוחות הרבעוניים שמפרסמות החברות הציבוריות בישראל, מסתבר כי הרבעון השני של 2021, שעמד בסימן פתיחת המשק והשחרור מהגבלות הקורונה, היה אחד הטובים כמעט לכל סגמנט. גם ברשת אייס מסכמים רבעון מוצלח שמשלים חציון טוב מאוד, בוודאי כאשר משווים אותו לנתוני השנה שעברה, שנת הקורונה.

יחד עם זאת, כפי שיפורט להלן, לאייס יש גם מאפיינים ייחודיים שסייעו להשגת המספרים היפים, לצד השיפור בביצועי המשק בכללותו.

ראשית, הנתונים:

הכנסות החברה בחציון הסתכמו בכ-345 מיליון שקל, גידול של 25% לעומת אשתקד.
הרווח הגולמי בחציון הסתכם בכ- 158 מיליון שקל, בהשוואה לכ- 148 שקל בחציון המקביל אשתקד ומהווה 45.7% ממחזור המכירות.
הרווח התפעולי מפעילות שוטפת לפני הוצאות אחרות (ללא יישום תקן IFRS16) הסתכם בכ- 23 מיליון שקל, בהשוואה ל15 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי מפעילות שוטפת מהווה 6.5% ממחזור המכירות, בהשוואה ל-5.5% בחציון המקביל אשתקד.
ה- EBITDA בחציון הסתכם בכ- 27 מיליון שקל והיווה כ 7.8% ממחזור המכירות לעומת כ- 20 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד, שהיוו כ- 7% ממחזור המכירות.
הרווח הנקי של החברה בחציון הסתכם לכ- 15.2 מיליון שקל והיווה כ 4.4% ממחזור המכירות לעומת כ- 10.5 מיליון שקל אשתקד אשר היוו כ 3.8% ממחזור המכירות. הרווח הנקי צמח בכ 46% לעומת החציון המקביל אשתקד.
פדיון אתרי הסחר של החברה הסתכם בכ- 69 מיליון שקל לעומת כ- 60 מיליון אשתקד, צמיחה של כ 15.7%, זאת על אף הסגר בחנויות הרשת אשר התרחש אשתקד בתאריכים 25/3/20-19/4/20 (זמן בו החברה מכרה באמצעות אתרי הסחר בלבד). בשנת 2020 כולה, הסתכם פדיון אתרי הסחר בכ- 140 מיליון שקל.
• החברה דיווחה כי נערכה היטב למשבר ההובלה הימית והצטיידה בשיעור חסר תקדים של מלאים שמהווה כ 39% יותר מיתרות המלאי הרגיל בתקופה זו. היקף מלאי שכזה, מהווה יתרון תחרותי לחברה בחודשים הקרובים בעקבות המשבר
הפדיון מסניפים זהים זינק בכ 28% כמו גם הפדיון למ"ר בסניפים זהים שצמח בשיעור של 24% לעומת חציון מקביל אשתקד

איציק אוזנה. נמרוד גניש,
איציק אוזנה, מנכ"ל ACE: ממשיכים להצליח, בעיקר בזכות התחזקות הפעילות באונליין/נמרוד גניש

קופת מזומנים נאה למרות פירעון הלוואות והצטיידות במלאים

איציק אוזנה, מנכ"ל קבוצת ACE: "תוצאות אייס בחציון הראשון משקפות את פירות מימוש האסטרטגיה עליה הצהרנו בעבר, הכוללת שיפור יכולות לוגיסטיות, צמיחה במכירות האונליין וחיזוק הסינרגיה עם הסניפים. תהליכים אלה יוצרים מגמה ממושכת של צמיחה והצעת ערך מיטבית לצרכי הלקוחות תוך קידום חדשנות בשירותים ובמוצרים.

במהלך החציון המשכנו במגמת ההרחבה של פעילות אתר הסחר המקוון, כולל כניסה לקטגוריות נוספות בהן מוצרי פארם, ספורט, ילדים ופנאי. כמו כן, כזכור, השקנו באתר הסחר שלנו, זירת מארקט פלייס (Market Place) בתחילת 2020 , ובחציון הראשון זירת המארקט פלייס מהווה כ-31% מסך פדיון אתר הסחר לעומת 6% בחציון אשתקד.

המשכנו להעצים את הסינרגיה בין אתר הסחר לחנויות הפיזיות, וכיום כ 43% מהרוכשים באתר בוחרים לאסוף את המוצרים באופן עצמאי, מהחנויות הפיזיות. פעילות זו מייצרת טראפיק בחנויות הפיזיות המביא עמו רכישות נוספות על ידי 36% מהקונים במעמד האיסוף העצמי (לעומת 12% בחציון המקביל אשתקד).

כמו כן, אנו קוצרים את פירות המהפכה הלוגיסטית שביצענו החל מסוף שנת 2019 עם המעבר לניהול עצמי של המרלו"ג הראשי, ובמהלך 2020 חתמנו על הסכמי שכירות והתחלנו הפעלה של 2 מרלו"גים נוספים לפעילות האונליין, באשדוד ובצפון הארץ.

מהלכים אלה מאפשרים זמינות ללקוח ויעילות תפעולית של שרשרת האספקה, וכך נערכנו מבעוד מועד, למשבר ההובלה הימית והצטיידנו במלאי בהיקף גבוה מהרגיל (כ 40% מעבר לרמות המלאי הרגילות), במטרה להמשיך ולהציע לצרכן מגוון רחב של מוצרים אשר מהווה יתרון תחרותי בחודשים הקרובים.

בתוך כך, אנו מביטים קדימה ובונים תשתיות איתנות לעתיד ובוחנים רכישה סינרגטית לתחומי הפעילות שלנו. אנו פועלים כל העת לשיפור חוויית הלקוח ושיפור ערוצי המכירה שלנו".

דוד מור, סמנכ"ל הכספים של קבוצת Ace אמר היום: "לחברה מזומן נטו בסוף החציון בסך של כ- 50 מיליון שקל, זאת לאחר שהחברה פרעה את רוב ההלוואות הבנקאיות שלה במהלך החציון, פעלה לרכישת מלאים בהיקף גבוה מהרגיל כהיערכות מוקדמת למשבר ההובלה הימית וחילקה דיבידנד בסך מצטבר של כ 29 מיליון שקל. כזכור, החברה השלימה בינואר השנה את ההנפקה, בין היתר בכדי לצמוח גם באמצעות רכישות סינרגטיות ולא רק באמצעות צמיחה אורגנית כפי שבוצעה בשנים האחרונות".

החברה מציינת כי אסטרטגית, היא פועלת להמשיך להרחיב את אתרי הסחר, הסינרגיה עם החנויות והמשך פיתוח המערך הלוגיסטי כמו גם לרכישה סינרגטית שתהווה צמיחה נוספת לחברה.

אייס קמעונאות מפעילה 3 רשתות של חנויות המציעות מוצרים לשדרוג ותחזוקת הבית (Home Improvement), החצר והרכב, תחת המותגים אייס, אוטו דיפו ואייס אלקטריק. כיום מונה קבוצת ACE 34 חנויות הפרוסות ברחבי המדינה ושלושה אתרי סחר מקוון, והיא מעסיקה כ-1,000 עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully