וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפה ושונה תהא המתנה: שי לחג עם ערך חברתי

עודכן לאחרונה: 30.8.2021 / 12:02

מתנות לחג כבר קניתם? אם לא, כדאי מאוד לזכור שיש מתנות שמזכות לא רק את מי שמקבל אותן אלא גם את מי שרוכש אותן, מתנות עם ערך חברתי חשוב, שמזכות את הרוכשים לא רק בזכות להעניק מתנה לבן משפחה או מכר, אלא גם בסיוע למטרה נעלה

הנה הזדמנות לפתוח שנה חדשה עם מצווה: מתנות עם ערך מוסף. כי הגיע הזמן להודות שמתנות החג הפכו עם השנים לטקסיות: מביאים איזה כלי לאירוח, כזה שמתקבל בברכה המסורתית: "אוי, באמת שלא הייתם צריכים..." ואחר כך מוחלף, או אם אין פתק החלפה, מאופסן עד שתהיה הזדמנות להיפטר ממנו בנסיבות דומות.

אבל יש סוג אחר של מתנות, כאלה שמצליחות כבר ברגע הרכישה, מאחר שהן יוצרו על ידי אנשים עם צרכים מיוחדים, שעצם העשייה מעניקה להם תחושה של הערכה עצמית, או לחילופין - מתנות שההכנסות מהן מוקדשות למטרה נעלה.

המתנות האלה ירחיבו את לב המקבל, אבל גם את זה של הנותן - ויזכו את שניהם המצווה קטנה וראשונה לשנה החדשה.

צילום באדיבות החיות של דודו. עידו בנסמן. באדיבות החיות של דודו,
צילום באדיבות החיות של דודו. עידו בנסמן/באדיבות החיות של דודו

השראה לאנשים עם צרכים מיוחדים

הכירו את "החיות של דודו" מיזם תעסוקתי חברתי המבוסס על הציורים של עידו בנסמן (שם חיבה Dodo), צעיר על הספקטרום האוטיסטי שאוהב לצייר בעיקר חיות צבעוניות, מלאות ברגש ושמחת חיים.

המיזם הוקם בראשיתו, על מנת לייצר לעידו, כיום בן 25, מקום תעסוקה שיתאים לכישוריו ויביא לידי ביטוי את הכישרונות והחוזקות שלו.

עד מהרה הצטרפו אל עידו חברים נוספים, צעירים בעלי צרכים מיוחדים שהוכשרו במיוחד וזכו בהזדמנות להשתלב במעגל העבודה, ליהנות משכר הוגן ותנאים סוציאליים מלאים במקום עבודה תומך ומכיל, במסגרת תעסוקתית מותאמת כשגרת חיים מכבדת בחייהם הבוגרים.

במסגרת הפעילות, מייצרים הבוגרים מתנות ומוצרים בעיצוב מקורי עם מסרים של אופטימיות, הומור ושמחת חיים - שהם אבני היסוד של המשפחה של דודו אשר דבקה באופטימיות והפכה את האוטיזם לכח והצלחה.

המשפחה של עידו: "אנו מקווים לתת השראה להורים לילדים עם צרכים מיוחדים, לממש את הכישרון של ילדיהם ולמנף אותו לספור גאווה והצלחה. בדרך זו לתת להם ולבני משפחתם איכות חיים ועיסוק בחוזקות וביכולות המיוחדות. המסר שלנו הוא לתת לילדים כמו עידו את החופש להיות מי שהם, ואיך שהטבע ברא אותם, לראות את היופי והשמחה שהם מפיצים סביבם".

מארז לדוגמא עם החיות השמחות של דודו. באדיבות "החיות של דודו",
מארז לדוגמא עם החיות השמחות של דודו/באדיבות "החיות של דודו"

באתר האינטרנט של "החיות של דודו", מבחר גדול של מוצרים לכל גיל ולכל תקציב, מארזים מיוחדים לחגים ולימות השנה עם שירות משלוחים יעיל לכל רחבי הארץ.

לצד האג'נדה החברתית של המיזם יש חשיבה גם על הסביבה. באתר תוכלו למצוא גם מבחר של מתנות אקולוגיות מחומרים טבעיים. לכבוד השנה הבאה עלינו לטובה, הופק לוח שנה ידידותי לסביבה אשר בו כל חודש מוקדש לנושא סביבתי שונה ומלווה בטיפ שכל אחד יכול לאמץ וליישם. את לוח השנה ניתן לרכוש גם כחלק ממארז מתנה ובו בקבוק אקולוגי או ספל תרמי ושקית קניות מבד.

רכישה באתר "החיות של דודו" מספקת לצעירים אלו גאווה, כבוד, סיפוק וחיבור לקהילה: https://www.dodos-animals.com/

עידו בנסמן, החיות של דודו. באדיבות החיות של דודו,
עידו בנסמן, החיות של דודו/באדיבות החיות של דודו

100 מתכונים לעולם בטוח יותר

"מטבח משלהן" הוא פרויקט קולינרי ראשון מסוגו שמאגד 50 מנשות קולינריה מובילות בישראל שתרמו את המתכונים האהובים עליהן ממחברת המתכונים הפרטית לספר בישול שכל רווחיו ייתרמו לאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית בישראל. בספר כ-100 מתכונים.

את הספר יזמה, ערכה והפיקה בהתנדבות יעל כלב, לשעבר עורכת מגזין "על השולחן", והוא אוצר של ידע, ניסיון וחכמת נשים שנותן מענה רחב לכל צורך. בין המתכונים שזורים טקסטים שכתבו נשות האוכל הישראליות על אחווה והעצמה נשית, כפי שהן באות לידי ביטוי דרך הבישול ואהבת האוכל.

הספר בכריכה קשה, 288 עמודים, כשר. המחיר: 142 שקל. ניתן לרכוש את הספר באתר: www.thewcookbook.com

מטבח משלהן, 142 שקל , מתנות עם ערך חברתי. דניאל לילה,
מטבח משלהן, 142 שקל , מתנות עם ערך חברתי/דניאל לילה

איזו מן שלוה

בארגון 'שלוה' המרכז הלאומי לטיפול באנשים עם מוגבלויות ושילובם בחברההמפעילים תכנית לבוגרים מעל גיל 18 הכוללת סדנאות תעסוקה המספקות להם הכשרה ועבודה ומהווה עבורם שגרה ברוכה של יציאה לעבודה לצד מגורים מחוץ לבית וקיום חיים עצמאיים.

בחנות המקוונת ניתן לרכוש מארזים לחג, ביניהם "יין yossi" אותו הרכיב בנם של מייסדי שלוה, יוסי סמואלס - עיוור וחירש, בבקבוק מונגש באמצעות כתב ברייל.

כמו כן, במארזים ניתן למצוא יצירות קרמיקה, שוקולדים, שמן זית ממשק 'אחיה' אותו מסקו בוגרי שלוה, תכשיטים, חפצי נוי, מארזי תה ואת ספרו של נשיא שלוה קלמן סמואלס 'חלומות שלא חלמתי' על סיפור חייו וחיי הארגון. המארזים ניתנים לרכישה באתר 'שלוה-שופ'

קישור לאתר 'שלוה-שופ' - https://shop.shalva.org/

מארז של עמותת שלוה. שמרית חדד,
מארז של מרכז 'שלוה'/שמרית חדד

רימונים וסימנים

"עמותת עדי" מפעילים בוטיק בו מייצרים ומוכרים פריטים בעבודת יד, המיוצרים על ידי ילדים ומבוגרים עם צרכים מיוחדים משתתפים בתוכנית הכשרה מקצועית-שיקומית המשלבת ריפוי בעיסוק עם עבודה משמעותית.

ההכנסות ממכירת המוצרים יועברו כתרומה לעמותת "עדי". מתנות לדוגמא: סט צלוחיות 'סימנים' מקרמיקה בעבודת יד עם 6 סמלי החג: רימון, תפוח, גזר, תמר, כרישה ודגים. הקוטר 12 ס"מ

המחיר: 120 שקל. מארז 3 צלוחיות 'רימונים' בקוטר 10 ס"מ. ניתן להשיג בעמוד הבית של עמותת עדי https://bit.ly/3xUeDck

סט צלוחיות לסימני ראש השנה. מחיר 120 שקל. עדי,
סט צלוחיות לסימני ראש השנה. מחיר 120 שקל/עדי

יין ושוקולד מבית הגלגלים

עמותת "בית הגלגלים" בית הגלגלים הוא ארגון ארצי לצעירים ובוגרים עם מוגבלות פיזית, הכולל שישה בתים הפתוחים לאוכלוסיות שונות מכל חלקי החברה הישראלית. לקראת ראש השנה, העמותה מזמינה אתכם לרכוש מארז מהודר, ובכך לתרום להמשך פעילותה.

בית הגלגלים מציע שני סוגי מארזים הכוללים יין איכותי ומבחר שוקולדים. ההכנסות יועברו לעמותה ויסייעו לקידום אנשים עם מוגבלות.

מחירי המארזים נעים בין 100-160 שקל. לפרטים נוספים ולהזמנות: 09-9557999 או באתר https://www.beitgalgalim.org.il/

מארז בית הגלגלים. בית הגלגלים,
מארז בית הגלגלים/בית הגלגלים

מתוק מדבש

"אקים ישראל" מציעה מבחר מארזים מהודרים שנארזו באהבה ע"י אנשים עם מוגבלות שכלית. המארזים כוללים, יין, שמן זית, דבש, חמסה או רימון מקרמיקה בעבודת יד ועוד מגוון של מוצרים.

המחיר למארז לדוגמא: 99 שקל. להזמנות ולרכישה ניתן להיכנס לחנות "אקימרקט" בחנות המקוונת מרמלה מרקט באינטרנט אקימרקט https://akim.org.il/akimmarket/ או ליצור קשר בטל' 03-7662218

מארז ראש השנה של אקים. באדיבות עמותת אקים ישראל,
מארז ראש השנה של אקים/באדיבות עמותת אקים ישראל

יצירה של עולם טוב יותר

ילדי "כפר נהר הירדן" כפר נופש ייחודי, המעניק נופש חוויתי קסום ובטוח, המותאם לילדים ובני נוער המתמודדים עם מחלות מסכנות חיים, מחלות כרוניות, הממוקם בגליל התחתון.

הכפר מציע למכירה ערכות טאי דיי להכנה עצמית הכוללת: שתי חולצות טי שירט מידה S, שישה צבעים (פיגמנט חזק ולא רעיל באישור מכון התקנים הישראלי בבקבוק רב פעמי לשימוש חוזר), הוראות שימוש מודפסות יחד עם טכניקות בעברית, 4 זוגות כפפות, 1 כיסויי שולחן, חבילה של 20 גומיות לבנות לטאי דאי. ההכנסות ממכירת ערכה זו יועברו כתרומה למען ילדי "כפר נהר הירדן".

מחיר הערכה: 100 שקל ומחיר משלוח: 35 שקל. להזמנה - באתר https://jrv.org.il/

ערכת טאי דאי של כפר נהר הירדן. באדיבות כפר נהר הירדן,
ערכת טאי דאי של כפר נהר הירדן/באדיבות כפר נהר הירדן

מצחים שמרפאים לא רק את הגוף

"גליליס" בשיתוף וראייטי ישראל, הוא מיזם חברתי של קבוצת MORAZ צמחי מרפא, בעל ערך סביבתי וחברתי המקדם יצרנים קטנים מהגליל והפריפריה ומשלב בפעילותו אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים.

לראשונה יוצא המיזם בשיתוף פעולה עם עמותת וראייטי ישראל במטרה לתמוך בעשרות אלפי ילדי וראייטי הסובלים מאוטיזם, שיתוק מוחין, תסמונת דאון ולקויות אחרות. המארזים של גליליס מכילים מוצרים של מיטב יצרני הבוטיק בגליל ונמכרים בטווח.

המחירים: 85-185 שקל. לאתר גליליס: https://galilees.co.il/

גליליס, טעימות מהגליל מחיר 120 שקל. יח"צ,
גליליס, טעימות מהגליל מחיר 120 שקל/יח"צ

ספקטרום של יצירה

המרכז לטיפול וחקר באוטיזם - העמותה לילדים בסיכון במהלך 30 שנות פעילותו, המרכז מעניק מענה אבחוני וטיפולי בקהילה לילדים ולבוגרים עם אוטיזם ולבני משפחותיהם. כמדי ראש שנה, העמותה מציעה מתנות שמרחיבות את הלב אשר צוירו על ידי ילדים ובוגרים על הרצף: לוחות שנה שולחנים, לוחות קיר, יומנים, ברכות ואגרות שנה טובה.

כל ההכנסות מהמכירה הן קודש לטיפול ב- 4000 פעוטות, ילדים, נוער ובוגרים עם אוטיזם. הציורים המרהיבים בלוחות השנה, בכרטיסים וביומן, הם פרי מכחולם של אנשים עם אוטיזם ומראים את היופי והססגוניות בו חווים הציירים את עולמנו ועולמם.

המחיר ללוח שנה שולחני 55 שקל. ניתן לרכישה באתר העמותה https://www.childrenatrisk.org.il/ או בטלפון - 03-5100297

לוח שנה - המרכז לטיפול וחקר באוטיזם. המרכז לטיפול וחקר באוטיזם,
לוח שנה - המרכז לטיפול וחקר באוטיזם/המרכז לטיפול וחקר באוטיזם

כי בנפשנו הדבר

עמותת אנוש, העמותה הישראלית לבריאות הנפש, מציגה מתנות מקוריות לראש השנה עם ערך חברתי המיוצרות על ידי מתמודדים עם מגבלה נפשית העובדים במרכזי התעסוקה ברחבי הארץ.

הרווח ממכירת המוצרים מועבר ישירות למתמודדים - על מנת לסייע להם להשתלב בקהילה ולחזור ולחיות חיים מלאים ובעלי משמעות. המסגרת התעסוקתית מהווה מודל שיקומי, שבו מתמודדים עם מגבלה נפשית מקבלים הכשרה וכלים שיעזרו להם להשתלב בתעסוקה בשוק.

מארז תשרי כולל קעריות דבש, שמן זית מסיק מגל 500 גר', דבש 250 גר', קונפיטורת תפוח עץ וקינמון 250 גר', מארז של 8 אגרות ברכה, מקל דבש, מגש אינגליש קייק בהבלטת פרחים 16x29 ס"מ, צלוחית מרובעת בהבלטת פרחים 17x17 ס"מ.

המחיר: 240 שקל. עלות המארזים והמתנות נעה בין 8-260 שקל. ניתן מאתר חנות האון ליין "אנושופ" www.enoshop.co.il

להדפסה מארז תשרי. טל סיון ציפורין,
להדפסה מארז תשרי, אנוש שופ/טל סיון ציפורין

היין הזה דווקא עוזר להתרכז

מחפשים מתנה עם משמעות? חברת House of wine, המתמחה ביינות ואלכוהול בוטיק, משיקה לרגל ראש השנה והחגים, סדרת מארזים בשיתוף עם 'עמותת קווים ומחשבות', העמותה הישראלית להפרעת קשב ADHD, כאשר אחוזים מההכנסות ייתרמו לעמותה אשר תומכת ומקדמת זכויותיהם של אנשים עם הפרעת קשב.

בסדרת קווים ומחשבות של חברת House of wine קיימים שלושה סוגים של מארזים ברמות מחיר שונות וכוללים יין בוטיק ישראלי אדום ולבן.

מחירים לצרכן: החל מ-160 שקל עד 250 שקל כולל משלוח לכל הארץ. ניתן לרכוש בחנות העמותה http://www.keshev.org/ ובאתר www.houseofwine.co.il

house of wine מארזי יין תרומה לעמותת קווים ומחשבות 250 שקל. ציון בלחסן,
house of wine מארזי יין תרומה לעמותת קווים ומחשבות 250 שקל/ציון בלחסן

מפעל שמייצר רק טוב

עמותת צ'יימס ישראל, שפועלת לשיפור איכות חייהם של אנשים עם מוגבלות תוך שילובם בשוק העבודה החופשי, מפעילה מפעל רב-נכותי מוגן בראש העין, בו עובדים המשתקמים בחממה טיפולית לאורך השנה.

במסגרת עבודתם הם שותלים עציצים, מטפלים בצמחים ומכינים מארזים וערכות של 'עשה זאת בעצמך'.
את הערכות מכינים כתשעים משתקמים, מגיל 21 עד גיל 78, עם מגבלות שכלית, עם מגבלות נפשית, אוטיזם, או תסמונת דאון.

המארזים והמתנות שניתן לרכוש נותנים הזדמנות למשתקמים להתנסות ולפתח מיומנויות תעסוקתיות ואף לקבל תגמול הולם בעד עבודתם. התשלום הסמלי יועבר לתרומה למפעל הרב- נכותי המוגן בראש העין.

עלות העציצים והמארזים: בין 25 שקל ל-90 שקל. ניתן לרכוש בטלפון המפעל 077-2006527, או בטלפון/ווטסאפ 050-6788500

צ'יימס. סיון שאשא בהתנדבות,
עמותת צ'יימס ישראל/סיון שאשא בהתנדבות

במארז "יופי של שנה מתוקה": שמן זית, ממרח תמרים, טחינה בטעם שוקולד וכמובן - דבש!

המארז המהודר, שכולו תוצרת הארץ, הוא גם בעל אחריות חברתית, היות ונארז על ידי אנשים עם מוגבלויות, לקויי ראייה. המארז מביא את סיפורה של ישראל, ומבטא את האהבה לארץ המגוונת כל כך באנשים ובנופים באמצעות הטעמים הייחודיים והאותנטיים, ולכן מהווה את המתנה האולטימטיבית לאלה הרוצים לשלוח פיסה מישראל באריזה מהודרת לקרובים מעבר לים.

המוצרים במארז: דבש פרחי בר טהור, שמן זית, טחינה שוקולד, ממרח תמרים. המארזים הינם כשרים, 100% טבעיים, תוצרת כחול לבן, מיוצרים באחריות חברתית.

מחיר מומלץ לצרכן של מארז "יופי של שנה מתוקה": 150 שקל. ניתן להשיג בחנות אונליין: https://bit.ly/3ipkTD6.

מארז יופי לראש השנה. יחסי ציבור,
מארז יופי לראש השנה/יחסי ציבור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully