וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת 'מנרב' רוכשת שליטה ב'דרך עפר' לפי שווי של 82 מיליון שקל

עודכן לאחרונה: 17.8.2021 / 16:42

עסקה ראשונה ל'קבוצת מנרב' מאז העברת הבעלות לאסנס פרטנרס: רכשה 60% ממניות החברה הקבלנית 'דרך עפר' בתמורה ל- 52 מיליון שקל

קבוצת מנרב, שעדכנה בשבוע החולף על השלמת העברת השליטה בה לאסנס פרטנרס, מדווחת על עסקה ראשונה תחת הבעלות החדשה.

מנרב מדווחת כי חתמה על הסכם לרכישת השליטה בחברת דרך עפר, העוסקת בביצוע עבודות תשתית, לפי שווי של 82 מיליון שקל. על פי הסכם הרכישה, שילמה הקבוצה בעבור 60% מהון המניות, סך של כ- 52 מיליון שקל. כפי שסוכם בין הצדדים, שוויה הסופי של העסקה ייגזר גם מהיקף המזומנים והחוב של החברה הנרכשת.

מהנדס, אדריכל. ShutterStock
מהנדס, אדריכל/ShutterStock

עסקה ראשונה תחת הבעלות החדשה

כאמור, זוהי עסקה ראשונה שנעשית תחת מבנה הבעלות החדשה. בשבוע שעבר הושלמה העסקה במסגרתה נמכרה מנרב לקבוצת משקיעים בראשות אסנס פרטנרס, לפי שווי חברה של כ-750 מיליון שקל, זאת לאחר שהתקיימו מלוא התנאים לביצוע העסקה.

'דרך עפר' עוסקת בביצוע עבודות בתחום התשתיות העירוניות והבינעירוניות. לחברה, שפעילותה תשתלב תחת פעילות מנרב תשתיות המנוהלת על ידי עדי סחר, כ- 20 פרויקטים פעילים. החברה רשמה בשנת 2020 הכנסות בסך של כ-130 מיליון שקל.

במסגרת העסקה, הוקנתה לצדדים אופציית רכש/מכר (לפי העניין) לתקופה של עד 48 חודשים ביחס למכירת יתרת החזקות המוכר בדרך עפר (40%) למנרב.

נדל"ן פרטי, קרקע, בנייה. ShutterStock
החברה הקבלנית דרך עפר עוסקת בביצוע עבודות תשתית/ShutterStock

"סינרגיה הדדית להאצת הצמיחה"

בעלי דרך עפר ומנהלה, יאיר סיון, צפוי להמשיך לנהל את דרך עפר. השלמת העסקה כפופה להתקיימות תנאים מתלים מסוימים, כנהוג בעסקאות מסוג זה.

מקבוצת מנרב נמסר: "העסקה נחתמה כחלק מאסטרטגית החברה להתרחבות בתחומי הליבה שלה, בתחום התשתיות. לחברת דרך עפר מוניטין של שנים רבות, ויש מאחוריה שורה של פרויקטים מורכבים בתחום התשתיות העירוניות והבינעירוניות. החיבור שלה לקבוצת מנרב יוצר סינרגיה הדדית, המאפשרת את האצת הצמיחה בתחום זה. אנו ממשיכים לבחון עסקאות נוספות לצורך יישום תכניותינו ולהבטחת צמיחת החברה בשנים הבאות".

רק לפני מספר חודשים, בשלהי מרץ 2021, מכר אברהם קוזניצקי את השליטה במנרב למשפחת וייל, אסנס השקעות ולאומי פרטנרס. העסקה שיקפה לחברה שווי של 750 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully