וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב פרנקל וחברת הפינטק שהכניסה יותר ממיליארד שקל ב-2021

עודכן לאחרונה: 17.8.2021 / 15:35

חציון מוצלח לחברת Plus500 הנסחרת בלונדון: החברה שרק לפני כמה חודשים מינתה את הנגיד לשעבר ויו"ר הקבינט המייעץ לשר האוצר לעמוד בראש הדירקטוריון שלה, מציגה ביצועים מרשימים, עם הכנסות של כ- 1.1 מיליארד שקל במחצית הראשונה של 2021

יעקב פרנקל מוכר לציבור בישראל כנגיד לשעבר של הבנק המרכזי - ולאחרונה גם כיועץ, יו"ר הקבינט הכלכלי, שאחראי לייעץ לשר האוצר אביגדור ליברמן. אלא שמעתה יכול פרנקל להתברך גם בדוח רבעוני מצוין שהציגה Plus500, החברה שמינתה אותו, לקראת סוף חודש מרץ, לעמוד בראשות הדירקטוריון שלה.

פלוס500, חברת הפינטק הישראלית, המפתחת ומפעילה פלטפורמות למסחר במגוון מוצרים פיננסים, כגון חוזי הפרשים (CFDs), חוזים עתידיים (Futures) ומניות, פרסמה הבוקר את דוחותיה הכספיים הלא מבוקרים לתקופה של ששת החודשים שהסתיימו ביום 30 ביוני 2021.

הכנסות הקבוצה בחציון 2021 הסתכמו ב- 346.2 מיליון דולר (לעומת 564.2 מליון דולר בחציון המקביל בשנת 2020 ו-308.3 מליון דולר בחציון השני לשנת 2020).

136,980 לקוחות חדשים הצטרפו לקבוצה במהלך חציון 2021 (לעומת 198,176 לקוחות בחציון המקביל בשנת 2020 ו-96,552 בחציון השני לשנת 2020), בנוסף, מספר הלקוחות הפעילים עמד על 333,940 בחציון הראשון לשנת 2021 (לעומת 328,409 לקוחות בחציון המקביל בשנת 2020 ו-278,566 בחציון השני לשנת 2020).

Plus500 ממשיכה לשמור על איתנותה הפיננסית, כאשר יתרת המזומנים ליום 30 ביוני 2021 היתה בסך של 722.5 מיליון דולר. כפי שניתן לראות מן התוצאות לחציון 2021, ישנה עליה משמעותית בכל תוצאות הקבוצה מן ההתקופה שלפני התפרצות המגיפה.

עם התפרצות המגיפה בשנת 2020, חל שינוי משמעותי בשווקים הפיננסים, שהביא לרמת תנודתיות גבוהה. ניכר כי סביבת השוק האטרקטיבית נמשכה גם בשנת 2021, הדבר מהווה פוטנציאל צמיחה משמעותי בעבור הקבוצה, עבור לקוחותיה ועבור לקוחותיה הפוטנציאליים, בניהם הדור החדש של סוחרים בעלי גישה ממוקדת טכנולוגיה למסחר ולהשקעות.

דירקטוריון החברה נותר בטוח בעתיד החברה ואף צופה צמיחה בת קיימא בטווח הבינוני- ארוך, ועליה בהכנסות ביחס לתחזיות האנליסטים הנוכחיות. הדירקטוריון הכריז על חלוקת דיבידנד ביניים בסך של 60 מיליון דולר המייצג 0.5921 דולר למניה.

בנוסף, הדירקטוריון הצהיר על כוונתו להוציא לפועל תכנית רכישה עצמית נוספת של מניות החברה בהיקף של 12.6 מיליון דולר, זאת לאחר שבמהלך חציון 2021 הושלמו שתי תוכניות רכישת מניות עצמית כך שסך רכישת המניות בתקופה זו היה כ- 42.5 מליון דולר.

יעקב פרנקל בכנס הרצליה 21 ביוני 2017. ניב אהרונסון
יעקב פרנקל, לשעבר נגיד בנק ישראל ויו"ר הקבינט הכלכלי המייעץ לשר האוצר. מונה להיות יו"ר הדירקטוריון של החברה/ניב אהרונסון

המלכים המכזיים במחצית הראשונה של 2021

כחלק מהליך הצמיחה של פלוס500, והתפתחותה באופן גלובלי לשווקים ולמוצרים חדשים, השיקה החברה את המוצר החדש שלה, 'Plus500 Invest', פלטפורמה למסחר במניות ותעודות סל. הפלטפורמה הושקה תחילה בשווקים נבחרים באירופה ובהמשך תתרחב לשווקים אירופאים נוספים.

'Plus500 Invest' מהווה נדבך נוסף בהתפתחות הקבוצה ומצטרפת לרכישתן של שתי החברות האמריקאיות: Cunningham Commodities, LLC, תאגיד אמריקאי ותיק, המחזיק ברישיון Futures Commission Merchant (FCM) המאפשר הצעה של חוזים עתידיים ואופציות על חוזים עתידיים בארצות הברית ו- Cunningham Trading Systems, LLC חברת טכנולגיה המפתחת ומפעילה את פלטפורמה T4, למסחר בחוזים עתידיים ואופציות על חוזיים עתדיים.

הפלטפורמה מאפשרת גישה למסחר בחוזים עתידיים בבורסות המובילות, ביניהן: CME Group ו- ICE. הרכישה העניקה ל- Plus500 גישה מיידית לתחום המסחר בחוזים עתידים בארצות הברית. שוק זה בצמיחה בקצב מואץ ומהווה הזדמנות עסקית בעלת פוטנציאל רב.


במהלך החציון האחרון מונה פרופסור יעקב פרנקל, נגיד בנק ישראל לשעבר, ליו"ר דירקטוריון Plus500, וכן מונו לדירקטוריון החברה הגב' סיגליה חפץ והגב' תמי גוטליב. מינויים אלו תרמו למארג הכישורים והיכולות לצד הניסיון והמומחיות של דירקטוריון החברה תוך מתן דגש על ערכי המדיניות החברתית (ESG) של החברה והמשך גיוון הרכב הדירקטוריון שלה.


בנוסף להשקעתה השוטפת במחקר ופיתוח החברה תשקיע כ- 50 מיליון דולר נוספים בשלוש השנים הבאות במחקר ופיתוח. בין היתר בהקמתו של מרכז חדש בתל אביב, שיצטרף אל ליבת הפעילות הטכנולוגית בשילוב עם צוותי הפיתוח המתקדמים של Plus500 ויתמקד בחדשנות ופיתוח טכנולוגיות מתקדמות לצד מוצרים חדשים.

דודי צרויה. Netanel Tobias,
דוד צרויה, מנכ"ל Plus500/Netanel Tobias

אופטימיים לגבי העתיד

דוד צרויה, מנכ"ל Plus500 : "התוצאות הטובות בחציון הראשון עליהן בישרנו הבוקר הן תוצאה של היכולת שלנו להגיב במהירות ויעילות להתפתחויות בשווקים הגלובליים באמצעות הטכנולוגיה המתקדמת וההון האנושי המוכשר שלנו.

בתחילת השנה הכרזנו על חזון חדש להוספת מוצרי מסחר חדשים והרחבת פעילותינו העסקית לשווקים נוספים. במהלך החציון ביצענו צעדים משמעותיים להגשמת חזון זה על ידי רכישת שתי חברות בארה"ב המאפשרות לנו להציע מסחר בחוזים עתידיים ואופציות על חוזים עתידיים וכמו כן על ידי השקת 'Plus500 Invest', פלטפורמת המסחר במניות החדשה שלנו המוצעת במגוון מדינות באירופה.

בנוסף, הקמנו מרכז פיתוח חדש בתל אביב ואנו נמצאים בתנופת גיוס וקליטה של מהנדסי תוכנה, מנהלי מוצר, אנשי QA ועוד. אנו נמשיך לצמוח הן בצורה אורגנית והן באמצעות בחינה של רכישת חברות נוספות.כמו כן, הבוקר הודענו על עדכון התחזיות שלנו לשנת 2021 כלפי מעלה ואנו אופטימיים לגבי העתיד".

פלטפורמות סחר מסביב לעולם

Plus500 היא קבוצת פינטק גלובלית, המספקת מגוון פתרונות ומוצרים פיננסים, מפתחת ומפעילה פלטפורמות מסחר. הפלטפורמה זמינה בלמעלה מ-30 שפות, וביותר מ-50 מדינות.

הקבוצה מחזיקה ברישיונות רגולטורים באנגליה, אוסטרליה, קפריסין, ישראל, ניו זילנד, דרום אפריקה, סינגפור ואיי סיישל.

פלטפורמות הקבוצה מאפשרות מסחר במגוון כלים פיננסים: חוזי הפרשים (CFDs), מניות, חוזים עתידים ואופציות על חוזים עתידיים.

החברה עוסקת בפיתוח תוכנה, המהווה פלטפורמה למסחר בחוזי הפרשים CFDs המבוססים על מגוון כלים פיננסים: מניות, מטבעות וירטואליים, מדדים, סחורות, מט"ח, אופציות ותעודות סל.

השנה רכשה פלוס500, את החברות Cunningham Commodities, LLC ו-Cunningham Trading Systems, LLC שמאפשרות מסחר בחוזים עתידים ובאופציות על חוזים עתידיים. זוהי דריסת הרגל הראשונה של החברה בארצות הברית והיא תביא להרחבת השירותים המוצעים מטעם הקבוצה ברחבי העולם.

בנוסף, השנה השיקו בחברה את 'Plus500 Invest', פלטפורמה למסחר במניות ותעודות סל אשר הושקה תחילה בשווקים נבחרים ותוצע בהמשך בשווקים אירופאים נוספים, 'Plus500 Invest'. דרכה ניתן יהיה לבצע עסקאות דרך מגוון רחב של כלים פיננסיים הכוללים את המניות והתעודות הפופולריות ביותר בבורסות הגדולות בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully