וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בענף ההייטק לא חוששים מסגר רביעי

עודכן לאחרונה: 18.8.2021 / 16:20

הרחבת הגבלות הקורונה מכניסה גם את מקומות העבודה לכוננות: האם יהיה סגר רביעי, כיצד נערכים אליו ובמה הוא יהיה שונה מקודמיו? מסתבר שבעוד יש ארגונים שחוששים ממכה כלכלית, הרי שבחברות ההייטק כבר מוכנים: רובן פועלות במודל היברידי, כלקח מסגרים קודמים

בהמשך להחלת התקנות החדשות, ייתכן וגם התקהלות עובדים במקום העבודה הסגור תוגבל שוב, ויש ארגונים שכבר נערכים לאפשרות הזו, למרות הבטחות הממשלה להמנע מסגר. ו

בעוד ישנם עסקים שעבורם סגר - ועוד בתקופת החגים - יהווה מכה כלכלית אנושה, אחרי שרק בקושי הספיקו להתאושש מפגיעת הסגרים הקודמים, יש ארגונים, בעיקר בתחום ההייטק שישמחו אמנם להיווכח כי בסופו של דבר לא יוטל סגר, אך גם אם כן - הם מצדם כבר ערוכים לאפשרות, ממילא רובם פועלים במודל היברידי כבר מאז הסגרים הקודמים.

כמה בכירים, בדגש על מנהלי משאבי-אנוש, הסכימו לשתף אותנו בתחושות ובהכנות שמתבצעות בארגון למקרה של סגר. מסתבר שלפחות בכל הקשור להייטק, הקטר הכלכלי של המשק, הווריאנט אינו נורא...

פתיחת חנויות בקניון איילון לאחר הסגר השלישי, 21 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
תקנות תו סגול במרכזי מסחר - האם מקומות העבודה יחזרו מודל הקפסולות או העבודה מהבית?/ראובן קסטרו

חוזרים לפעילות צוותית במרחב הדיגיטלי

קרן רובין סמנכ"לית משאבי האנוש ב"אוגרי": בסטארטאפ החיפאי אוגורי (Augury) הפועל בתחום התעשייה 4.0, מורגלים כבר למעברים בין עבודה מהמשרד לעבודה מהבית. "זה כמו שריר שמתרגל, הצוות שלנו מוכן ומתורגל למצב הזה, ולכן גם ההסתגלות היא מאוד מהירה".

"הורינו לעובדים לעבוד מהבית עד אחרי החגים, אם מישהו כן מגיע למשרד הוא מחויב להקפיד על כללי ריחוק חברתי ומסכה, ואנחנו חוזרים לעשות פעילויות צוותיות במרחב הדיגיטלי. הניסיון שצברנו בהתמודדות עם המצב הזה מסייע לנו להבין גם על מה לשים דגש ומה חשוב לנו, כשבראש ובראשונה זה הקשר האנושי בין העובדים והצוותים והבריאות הפיזית והנפשית של העובדים שלנו".

קרן רובין סמנכ״לית משאבי האנוש ב"אוגרי". ג'ואי כהן,
קרן רובין סמנכ״לית משאבי האנוש ב"אוגרי"/ג'ואי כהן

עובדים במודל 50-50

נועה פרנקו אוחנה, מנהלת החדשנות של ענקית האחסון Seagate בישראל: "בחברת סיגייט אנחנו מאמינים בגמישות. חשוב לנו לעקוב תמיד אחר הנחיות משרד הבריאות וההנחיות של סיגיייט הגלובלית, ומצד שני לאפשר לעובדים שלנו לעבוד מהבית ולהרגיש בטוחים גם אם לא תצא הנחייה רשמית כזו".

"נכון לעכשיו אנו עובדים במודל של 50-50. כלומר 50% מהעובדים מגיעים מהמשרד והיתר עובדים מהבית, כדי לאפשר מראש עבודה מרווחת. עם זאת, אנו לא שוללים שבעקבות העלייה בתחלואה או הטלת סגר אפשרי, נאלץ לעבור כולנו שוב לעבודה מהבית", מרחיבה פרנקו אוחנה.

"עוד מהסגרים הקודמים דאגנו שלכל העובדים שלנו יהיה הציוד הדרוש שמאפשר עבודה נוחה מהבית ואנו נערכים באופן דומה גם כעת, כל הפגישות שלנו מראש הם תמיד ב-Teams ומי שרוצה יכול להצטרף מהבית. בנוסף, כל עובד שנדרש לציוד או סיוע כלשהו, מקבל אותו מאיתנו.

"כולנו תקווה שנוכל להמשיך ולהתראות בתדירות כזו או אחרת אבל לצערנו המציאות הראתה שבמידת הצורך אנו יודעים לתפקד מצוין גם מרחוק".

נועה פרנקו אוחנה  מנהלת החדשות של ענקית האחסון Seagate בישראל. יח"צ,
נועה פרנקו אוחנה מנהלת החדשנות של ענקית האחסון Seagate בישראל/יח"צ

מעודדים חיסונים וקשובים לצרכים

שירלי הילינגר, סמנכ"לית משאבי אנוש של סיטי בישראל: "סיטי ממשיכה לדאוג לבריאות ובטיחות עובדיה. עם זאת למדנו גם לחיות לצד הקורונה תוך הקפדה על כללי זהירות וגילוי אחריות חברתית וערבות הדדית. כך למשל, עובד שלא מרגיש טוב לא מגיע למשרדים גם אם אין חשש ישיר לקורונה".

"נכון להיום אנחנו ממשיכים במודל עבודה היברידי, מעודדים חיסונים וקשובים לצרכי העובדים. יחד עם זאת, אנו ערוכים היטב עוד מהסגרים הקודמים לכל תרחיש, עם תמיכה מקצועית ופיזית לעובדים ככל שיידרש".

שירלי הילינגר, סמנכ״ל משאבי אנוש של סיטי בישראל. פרטי,
שירלי הילינגר, סמנכ״לית משאבי אנוש של סיטי בישראל/פרטי

משחקי קהוט ומשלוחי בירה

בחברת מדפליט (Medflyt) המספקת פלטפורמה טכנולוגית בתחום הסיעוד בארה"ב, פועל מרכז הפיתוח בישראל במתכונת היברידית, שבה כל עובד מחליט בכל יום אם להישאר בבית או לבוא לעבוד מהמשרד. רוב העובדים, מסיבות חברתיות, תיאמו להגיע יחד בימי שני ורביעי.

"מעבר לעובדה שהחברה דאגה למשרד נוח ומאובזר לכל עובד בבית, בסגר משתנים שני דברים - כדי לשמור על אווירת העבודה ועל הצוות: שיחת פתיחת בוקר ושיחת ערב בזום - גם כדי שכולם יהיו מעודכנים בהתפתחויות בחברה, ומצד שני גם כדי שלא ישתגעו לבד בבית".

"בנוסף, העברת כל פעילויות הרווחה לאונליין: משעשועני קהוט משותפים לכולם, דרך משלוחי חבילות בירה הביתה ועד פעילויות מפתיעות יותר שאחראית הרווחה בחברה מארגנת", אומר ניר ברנשטיין סמנכ"ל הטכנולוגיות במדפליט (קרדיט:Medflyt)

ניר ברנשטיין סמנכ״ל הטכנולוגיות במדפליט. Medflyt,
ניר ברנשטיין סמנכ״ל הטכנולוגיות במדפליט/Medflyt

התשתית כבר קיימת וכולנו מורגלים

מירה אלטמרק-סופר, סמנכ"לית שיווק ופיתוח עסקי, מדהסנס: "אנחנו ב-Medasense, כבר אחרי הסגר הראשון, ביצענו טרנספורמציה למודל עבודה היברידי שמאפשר להגיע למשרד מספר פעמים בשבוע ובשאר הימים לעבוד מרחוק.

בכל מקרה כל הפגישות כוללות קישור ל-ZOOM ומאפשרות גם למשתתפים מרחוק, כולל עובדי החברה בספרד ובגרמניה להתחבר ולהתעדכן, כך שחזרה ל100% עבודה מהבית לא אמורה ליצור שינוי מהותי - התשתית כבר קיימת וכולנו מורגלים לעבוד בצורה זו".

אפילו לסגירת השמיים שהביאה איתה הקורונה ועמה האתגר לתמוך בלקוחותינו בחו"ל, הסתגלנו על ידי הטמעת שיטות תמיכה יצירתיות. בימים כתיקונם נהגנו לטוס מסביב לעולם ולהעניק תמיכה בשטח לבתי חולים שהטמיעו את הטכנולוגיה של Medasense לניטור כאב בחולים קריטיים.

כיום אנו משתמשים בטכנולוגיות תמיכה מרחוק כגון 'משקפיים חכמים' שאותם מרכיב המשתמש בכל מקום בעולם ומשדר תמונת זמן אמת לצוות התמיכה בארץ".

"נראה כי מגוון הטכנולוגיות שהטמענו בשנה האחרונה יישארו איתנו גם בעידן פוסט-קורונה שכן הם הוכיחו את יעילותן - איכותית וכלכלית".

מירה אלטמרק-סופר, סמנכ"לית שיווק ופיתוח עסקי, מדהסנס. פרטי,
מירה אלטמרק-סופר, סמנכ"לית שיווק ופיתוח עסקי, מדהסנס/פרטי

טיפול רגשי-מקצועי לכל עובד

מיכל גרשון, סמנכ"לית משאבי אנוש של חברת Kryon העוסקת בתחום ה- RPA: "אנחנו עורכים כל העת שיחות עם העובדים, שיחות אישיות וכן שולחנות עגולים, בכדי לתקף את המודל ולהבין צרכים אישיים של כל עובד ועובד".

"במקרים בהם מערכת החינוך לא פעלה אפשרנו לעובדים לעבוד במשמרות של בוקר/אחה"צ על מנת לאפשר תמיכה בילדים שנמצאים בבית. במקביל ערכנו סדנאות עם מומחי תוכן בתחום המשפחה בכדי לתת כלים להתמודדות עם התקופה המאתגרת. הענקנו טיפול רגשי-מקצועי לכל עובד שבחר בכך.
במעבר למודל זה זכינו לגייס עובדים מקצוות הארץ שעובדים באופן מלא מהבית ומהווים ערך מוסף משמעותי לארגון".

מיכל גרשון, מנכלית משאבי אנוש של חברת Kryon המובילה את השוק בתחום ה RPA. יח"צ,
מיכל גרשון, סמנכ"לית משאבי אנוש של חברת Kryon/יח"צ

החברה חיונית - לעובדים יש אישורי מעבר

בחברת הסטארטאפ אנטידוט (Antidote), קופת חולים וירטואלית מבוססת AI המספקת שירות רפואי 24/7 למיליוני אמריקאים שאינם מבוטחים, אינם מודאגים מהמצב.

"כחברה שעשתה את צעדיה המשמעותיים בתקופת הקורונה ונבנתה כדיגיטלית לחלוטין, עיקר העניין והמאמץ הוא בהכנת 50 הרופאים ו-30 העובדים הנחלקים בין ארה"ב לישראל לגל ביקושים משמעותי נוסף מצד מטופלים הממשיכים לאמץ את מודל הרפואה מרחוק שאנטידוט מציעה", אמר אביחי סודרי מנכ"ל אנטידוט והוסיף, "מאחר ותחום הפעילות שלנו הוא בעולם הרפואי, העובדים שלנו נחשבים כחיוניים ורשאים להגיע למשרד".

אביחי סודרי. Antidote,
אביחי סודרי מנכ"ל אנטידוט/Antidote

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully