וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראמקו תממש הזכויות בקידוח תמר 1; גרנית סונול בחרה שלא לקחת חלק בקידוח

אמיר טייג

5.2.2003 / 12:01

בריטיש גז הוסמכה לשווק יתר 40% מהזכויות בקרב משקיעים חדשים; עשויה להגדיל חלקה מעל 25%; הערכות: שאר השותפים יממשו הזכויות אך לא יגדילו אותן



ישראמקו מצטרפת לקידוח תמר 1 ואילו גרנית הכרמל בחרה שלא לקחת חלק בקידוח, כך הודיעו אתמול שתי החברות במסגרת כינוס השותפים ברישיון הקידוח וההפקה באתרי החיפושים גל A וגל B. היקף ההשקעה נאמד בכ-40 מיליון דולר.



ישראמקו הודיעה כי תממש את מלא זכויותיה ואילו גרנית סונול, חברת בת של גרנית הכרמל, הודיעה כי אין בכוונתה לממש זכויותיה כלל. לגבי שאר השותפים בקידוח, הערכות הן כי יחליטו לממש את זכויותיהם, אך לא להגדילן, בעקבות פרישת הקבוצות אחרות.



לפני חודש הודיעה חברת הפטרוכימיים, שותפה נוספת בזכויות, כי גם היא אינה עומדת לקחת חלק בקידוח. חלקן ברישיון של הפרוכימיים וגרנית מסתכם יחד בלמעלה מ-22%. על פי ההסכם בין השותפים, יחולקו הזכויות של השותפים, שהחליטו שלא לקחת חלק בקידוח, בין שאר השותפים.



עם זאת, ישראמקו הודיעה כי תיטול רק את חלקה המקורי (5%) ולא תגדילו. לפיכך, חברת בריטיש גז הוסמכה על ידי השותפים לשווק את יתרת הזכויות בקרב משקיעים פוטנציאליים שאינם חלק מהקבוצה הנוכחית. הערכות הן כי בריטיש גז, שמובילה את הפרויקט, תידרש לשווק כ-40% מהזכויות בקידוח, אך עשויה גם לבחור להגדיל את חלקה במקביל.



הבעלות המקורית על הרישיונות לעיל התחלקה בין בריטיש גז (25%), קבוצת MEE שבבעלות כלל תשתיות, דור כימיקלים והמפעלים הפטרוכימיים (30%), STX של קבוצת שטיינמץ-לנגוצקי (20%), גרנית סונול (15%), ישראמקו (5%) וחברת הדלק אלון (5%).



לפני כשנה זינקו מניות השותפות ב"גל B" בשיעורים חדים על רקע ידיעות בדבר גילוי גז טבעי בהיקף של 5-8 מיליארד דולר בקידוח. מאז ועד היום לא דווח על התקדמות בחיפושים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully