וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן ה-Secondary של משפחת דברת קיבלה התחייבויות של כ-30 מיליון דולר מתוך יעד של 70 מיליון דולר

צורי דאר

5.2.2003 / 12:19

כך נודע ל-TheMarker; יעד הקרן המקורי היה 100 מיליון דולר; משפחת דברת התחייבה להשקיע כ-20 מיליון דולר



הקרן השניונית (Secondary Fund) של קבוצת דברת, קיבלה עד כה התחייבויות בהיקף של כ-30 מיליון דולר - כך נודע ל-TheMarker.



לפני כשנה עזב אלן פלד את קרן יזראל סיד פרטנרס. מעט לאחר פרישתו החל בהקמה וגיוס של קרן שניונית ממשרדי קרן ההון סיכון כרמל ונצ'רס, מקבוצת דברת. על פי מקורות, היקף היעד המקורי של הקרן היה כ-100 מיליון דולר, אולם יעד זה ירד לכ-70 מיליון דולר. ל-TheMarker נודע כי משפחת דברת התחייבה להשקיע כ-20 מיליון דולר בפעילות זו.



על פי מקורות, קיבל פלד התחייבות להשקעה גם מגוף פיננסי אמריקאי גדול. ככל הנראה מדובר בסיטי בנק עימו נמצאת קבוצת דברת בקשרים עסקיים הדוקים.



אלן פלד סירב להתייחס לידיעה בטענה שהליכי הגיוס עדיין לא הושלמו. גורמים בתעשיית ההון סיכון העריכו כי ייתכן שפלד, בנוסף להתחייבויות האמורות בסך 30 מיליון דולר, גם קיבל "התחייבויות רכות" (Soft Commitments - התחייבויות עקרוניות בעל פה ללא חוזה חתום) בהיקף של עוד כ-20 מיליון דולר, והוא ממתין לעיגונן בחוזה.



עוד נודע, כי הקרן השניונית כבר החלה לבחון הזדמנויות עסקיות, ואף גייסה את אילן זיווטובסקי, אנליסט לשעבר בבנק השקעות גולדמן סאקס, לשורותיה.



קרנות שניוניות רוכשות יחידות השתתפות של שותפים מוגבלים (LP) בקרנות הון סיכון קיימות ומסייעות למעשה לשותפים מוגבלים "להיחלץ" מהתחייבויות השקעה. בתנאי השוק הנוכחיים הרכישה היא בדרך כלל כמעט בחינם תמורת התחייבות להמשיך ולהשקיע בעתיד בחברות הפורטפוליו של הקרן. הדבר רווח בעיקר בקרנות חדשות יחסית (1-2 שנים) שעדיין לא השקיעו את רוב כספן ולמשקיעים המוגבלים יש עדיין מה להרוויח ממכירת יחידת ההשתתפות.



עד הקמת פעילות הקרן השניונית של דברת, פעלה רק קבוצת אוורגרין בתחום זה דרך קרנות Harvest I ו-II, שהיקפן כ-115 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully