וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרדי הנסיעות עתרו לבג"צ: "המדינה מפלה אותנו לרעה"

18.8.2021 / 8:10

התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל עתרה לבג"צ בשל החלטת הממשלה על נהלי בידוד גורפים לתיירי החוץ וטענה לאפליה מול עסקי הפנים: "אין הצדקה לפגיעה כזו בפרנסה, מתקבלות החלטות שלא על בסיס עובדתי"

התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל עתרה אתמול (שלישי) לבג"צ נגד המדינה. זאת, בשל החלטת הממשלה על נהלי בידוד גורפים לחוזרים מחו"ל ועל מתווה התמיכה לענף התיירות.

נתב"ג 28 ביויל 2021. ראובן קסטרו
ביולי היה עמוס, אבל החלטות הממשלה החדשות לא מעודדות לרוץ לנתב"ג/ראובן קסטרו

בעתירה, שהוגשה נגד משרדי התיירות, האוצר והבריאות על ידי עורכי הדין אסף פריאל, יובל בשן ואריאל ששון ממשרד תדמור לוי ושות', נטען כי "ממשלת ישראל שגתה חמורות באופן שבו היא מתעלמת לעניין נסיעה וחו"ל ושיבה ממנה, מההבדל המהותי בין מחוסנים ומחלימים למי שאינם כאלה, ותוך שהיא מפלה לרעה וללא הצדקה מאות משרדי נסיעות ואלפי עובדיהם בכל הנוגע לפיצוי בגין הפגיעה בפרנסתם, לעומת גורמים אחרים בתעשיית התיירות, אותם המדינה מפצה ולו באופן חלקי על נזקיהם".

הטענה של העותרים היא לחוסר איזון. "הממשלה מקבלת החלטות גורפות, שלא על בסיס עובדתי מוצק וספציפי, כפי שהייתה חייבת".

על פי צו בריאות העם, כל נוסע ששב מחו"ל מכל מדינה בעולם כמעט חייב בבידוד מלא של 14 ימים או 7 ימים עם הצגת תוצאה שלילית בבדיקת PCR. עם זאת, מתווה התו הירוק מקרנה לבעלי עסקים את הזכות להעניק שירות ללא החרגות ומגבלות מהותיות למחוסנים ומחלימים, כשבתביעה מודגש כי "מחוסן ומחלים פטור מחובת בידוד גם אם בא במגע הדוק עם מאומת לקורונה... זו פגיעה חסרת אבחנה".

התובעים טוענים כי הודאת משרד הבריאות, לפיה בבסיס שינויה של ברירת המחדל עומד חשש כוללני מהתחלואה בעולם ומסיכון כניסה של וריאנטים היא, בעצם, עמדה שאינה עוברת ובעלת משמעות עצומה למשק. "מהלך כזה פוגע קשות בזכויות היסוד של משרדי הנסיעות, מארגני התיירות ועאובדיהם לעיסוק ולקניין". הם אף הציגו נתונים על פגיעה משמעותית בהיקף הפעילות - ירידה של 80 אחוז במאי 2021 לעומת מאי 2019 ו-70 אחוז ביוני 2021 לעומת יוני 2019.

  • עוד באותו נושא:
  • תיירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully