וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרדן נדל"ן: גידול חד במכירות ועלייה ברווחים

עודכן לאחרונה: 19.8.2021 / 18:10

חברת קרדן נדל"ן יזום ופיתוח בע"מ, בשליטת קרדן ישראל, ובניהולו של עמוס דאבוש, דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של שנת 2021, המלמדות על גידול חד בקצב מכירת דירות, צמיחה דו-ספרתית גבוהה בהכנסות ועלייה חדה ברווחים

החברה ממשיכה לפעול להגדלת עתודות הקרקע לבנייה למגורים בהתאם לתכנית האסטרטגית שלה, מתחילת השנה רכשה החברה מגרשים וקרקעות לבניית פרויקטים בהיקף של אלפי יחידות דיור ברחבי הארץ.

התוצאות לרבעון השני ב-2021

ההכנסות ברבעון השני של שנת 2021 צמחו בכ-42% לכ-170 מיליון שקל, בהשוואה לכ-119 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מזינוק של 144% בהכנסות ממכירת דירות כתוצאה מעלייה בכמות יחידות הדיור שנמכרו ומהתקדמות בקצב ביצוע הפרויקטים.

הרווח הגולמי ברבעון השני של שנת 2021 עלה בכ-72% לכ-41 מיליון שקל (24.2% מההכנסות), בהשוואה לכ-24 מיליון שקל (כ-20.1% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח הגולמי נבעה מהצמיחה האמורה בהיקפי פעילות מכירת דירות, וכן משיפור ברווחיות במגזר ביצוע עבודות בניה.

בשורה התחתונה, החברה מסכמת את הרבעון השני של שנת 2021 עם עלייה של כ-53% ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות לכ-14.1 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי של כ-9.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה החדה ברווח הנקי נבעה בעיקר מהצמיחה האמורה בהיקפי הפעילות, מהשיפור ברווחיות, וזאת למרות שברבעון זה הכירה החברה בהוצאות אחרות נטו בסך של כ-3.1 מיליון שקל שנובעות בעיקר בגין ירידת ערך של חברה מוחזקת.

עמוס דבוש. יחצ,
עמוס דאבוש/יחצ

שוק הדיור לא עוצר

עמוס דאבוש, מנכ"ל קרדן נדל"ן: "שוק הדיור בטירוף ולא נראה שהוא בדרך לעצור בשנים הקרובות. אנחנו נמשיך לראות שיאים חדשים במכירת דירות, בעליית המחירים ובנטילת משכנתאות. רמ"י כמעט ולא משווקת קרקעות חדשות וזמינות לבנייה, בטח לא בקצב שיכול להדביק את הביקושים הקשיחים באזורי הביקוש".

"במהלך הרבעון השני מכרנו פי 5 דירות ביחס לרבעון המקביל אשתקד וכבר במחצית הראשונה של השנה מכרנו יותר יחידות דיור מכל שנת 2020. הזינוק במכירות מתבטא גם בתוצאות הכספיות של החברה, עם עלייה חדה בהכנסות וגידול של למעלה מ-50% בשורת הרווח. קופת המזומנים הגדולה של החברה מאפשרת לנו לנצל הזדמנויות עסקיות, בהתאם לתכנית האסטרטגית, כך שמתחילת השנה ועד היום רכשנו קרקעות וחתמנו על עסקאות קומבינציה לבניית פרויקטים בהיקף של אלפי יחידות דיור בפריסה ארצית".

בנוסף, בשנה האחרונה נבחרה החברה לביצוע מספר פרויקטים של התחדשות עירונית באזורי ביקוש במרכז הארץ שיגדילו את צבר הקרקעות העתידי של החברה בצורה משמעותית. בכוונתנו להמשיך בתכנית האסטרטגית ולרכוש קרקעות ולחתום על עסקאות קומבינציה נוספות שיובילו לגידול של אלפי יחידות דיור נוספות במלאי לשנים הבאות".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

התוצאות למחצית הראשונה ב-2021

ההכנסות במחצית הראשונה של שנת 2021 צמחו בכ-47% לכ-338 מיליון שקל, בהשוואה לכ-229 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מזינוק בהכנסות ממכירת דירות בעקבות העלייה בכמות יחידות הדיור שנמכרו ומהתקדמות קצב ביצוע הפרויקטים.

הרווח הגולמי במחצית הראשונה של שנת 2021 עלה בכ-55% לכ-73 מיליון שקל (21.6% מההכנסות), בהשוואה לכ-47 מיליון שקל (כ-20.6% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה ברווח הגולמי נבעה מהצמיחה האמורה בהיקפי פעילות מכירת דירות ומהשיפור ברווחיות במגזר ביצוע עבודות בניה.

בשורה התחתונה, החברה המחצית הראשונה של שנת 2021 עם עלייה של כ-69% ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות לכ-29.3 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי של כ-17.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

פי 5 מכירת דירות ביחס לאשתקד

החברה הציגה זינוק של פי 5 בקצב מכירת דירות ביחס לרבעון המקביל אשתקד - במהלך הרבעון השני של שנת 2021 מכרה החברה 88 יחידות דיור, בהשוואה למכירת 17 יחידות דיור ברבעון המקביל אשתקד.

במחצית הראשונה של שנת 2021 מכרה החברה יותר יחידות דיור משנת 2020 כולה - במחצית הראשונה של שנת 2021 מכרה החברה 150 יחידות דיור, בהשוואה למכירת 36 יחידות דיור בתקופה המקבילה אשתקד ובהשוואה למכירת 104 יחידות דיור (חלק החברה) בכל שנת 2020.

מתחילת חודש יולי ועד למועד פרסום הדוחות הכספיים מכרה החברה 20 יחידות דיור נוספות.

מאזן והתפתחויות אחרונות

לחברה (בדוח המאוחד) היקף מזומנים ושווי מזומנים והשקעות לזמן קצר בסכום כולל של כ-468 מיליון שקל. מנגד, לחברה חוב פיננסי, נטו בסך של כ-39 מיליון שקל.

הונה העצמי של החברה הסתכם בכ-552 מיליון שקל (כ-549 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות), והוא מהווה כ-46.8% מסך המאזן (בניכוי מקדמות מרוכשי דירות והתחייבויות לבעלי קרקעות) - זאת לאחר חלוקת דיבידנד לבעלי מניות החברה בסך של כ-20 מיליון שקל ששולם בחודש אפריל השנה.

בחודש אוגוסט 2021, חתמה החברה על הסכם לרכישת מחצית מהזכויות בשני מתחמים המיועדים לפרויקט פינוי-בינוי בבת ים. מדובר בשני פרויקטים הנמצאים ברחובות יוספטל ומצדה, ובמסגרתם צפויים להיהרס 128 יחידות דיור, כשעל פי התב"ע המאושרת, ניתן לבנות כ-600 יח"ד, וכן כ-600 מ"ר שטחי מסחר. היקף ההשקעה בפרויקט מוערך בכ-800 מיליון שקל. אחוז החתימות בשני המתחמים עומד על כ-90%.

בחודש יולי 2021, חתמה החברה על הסכם קומבינציה מול בעלי קרקע פרטיים במגרש בשטח של כ-30 דונם בנתניה. המגרש מיועד להקמת 330 יחידות דיור, כ- 30,000 מ"ר משרדים וכ- 10,000 מ"ר מסחר, זאת בכפוף לאישור הועדה המחוזית. על פי תכנית חדשה למתחם שהומלצה להפקדה על ידי הועדה המקומית ועל פי תנאי העסקה שנחתמה, שיעור הקומבינציה במגורים יעמוד על 37%. כמו כן לחלק מבעלי הקרקע ניתנה אפשרות להמיר חלק משיעור הקומבינציה בעסקת שירותי בניה.

בחודש יולי 2021, חתמה חברת הבת אל-הר (מוחזקת 100%) על הסכם לבניית מתחם לוגיסטי לתעשייה, הצפוי לכלול חוות שרתים ומחסן קירור אוטומטי באזור התעשיה בשוהם. היקף הפרויקט, על שני שלביו, מוערך בסכום כולל של כ-450-500 מיליון שקל, כאשר החברה צופה תחילת הקמת השלב הראשון בתחילת שנת 2022 עם קבלת היתר הבניה.

בחודש אפריל 2021, הודיעה החברה על משא ומתן מתקדם לחתימה על הסכם לרכישת קרקע בבעלות פרטית בירושלים, בשטח של כ-50 דונם, בדרך של עסקת קומבינציה ו/או תמורות במקרקעין. במקביל, החברה תתחייב לקדם תב"ע חדשה על המקרקעין לבנייה למגורים. להערכת החברה, ככל שתאושר תכנית לבנייה במקרקעין, ניתן יהיה להקים בשטח זה כ-1,000 יחידות דיור.

בחודש מרס 2021, חתמה החברה על הסכם עם שותף לרכישת 60% מזכויותיו בקרקע לבניית כ-400 יחידות דיור בעפולה, וזאת בתמורה לכ-17 מיליון שקל. העסקה כפופה להתקיימותם של תנאים מתלים, ולהערכת החברה ניתן יהיה להקים במתחם כ-1,000 יחידות דיור.

בחודש פברואר 2021, החברה רכשה יחד עם קרן ריאליטי (בחלקים שווים) מתחם הממוקם בדרום ת"א-יפו בהיקף כולל של כ-26 דונם המשמשים כיום בשימושים מעורבים לתעשייה, משרדים ומסחר. תמורת המקרקעין צפויות קרדן נדל"ן וקרן ריאליטי לשלם סכום כולל של עד כ-337 מיליון שקל (בחלקים שווים). בכוונת החברה לקדם במתחם תכנית בהתאם לתכנית המתאר של ת"א-יפו אשר עתידה לכלול, אם וכאשר תאושר התכנית, זכויות לבניית מאות יחידות מגורים ושטחי תעסוקה ומסחר.

בחודש פברואר 2021, חתמה החברה על הסכם עם שותפות המחזיקה בקרקע חקלאית בשטח של כ-192 דונם באזור השרון.

על פי ההסכם בין הצדדים, קרדן נדל"ן תעניק לשותפות שירותי ניהול ותכנון שעיקרם קידום תוכנית חדשה לבנייה למגורים. במקביל, חתמו הצדדים על הסכם לפיו הוענקה לשותפות אופציה, שמימושה כפוף לאישור התכנית, לחייב את החברה לרכוש 50% מהזכויות בשותפות לפי תמורה שתשקף את שווי השותפות מסמוך לאחר אישור התכנית. להערכת החברה, אם וככל שתאושר תכנית מפורטת לבנייה במקרקעין כאמור, ניתן יהיה להקים על המקרקעין כ-1,250 יחידות דיור או יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully