וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד לפני האוכל: כמה יעלה לעצב את שולחן החג?

עודכן לאחרונה: 6.9.2021 / 7:51

המארחים, שדואגים לכינוס הסועדים סביב שולחן החג, עסוקים עכשיו בנושא מטריד: איך להפתיע ולרגש את האורחים עם עיצוב מרשים שיסחט מחמאות, יצולם מכל הזוויות ויעלה לכל הרשתות. כמה עולות הקולקציות השונות ברשתות? הלכנו לבדוק

אם אתם מארחים מחר את ארוחת ערב ראש השנה בביתכם, סביר שאתם עסוקים כרגע באיך לרגש את האורחים שלכם עם עיצוב שולחן שיסחוט מחמאות כמו: "ווואו... איזה יופי... איך השקעת... השולחן מהמם, רגע, חייבים לצלם!"

לפני שתצאו לחפש בחנויות, ריכזנו לכם את מיטב המותגי לכלי בית ואירוח עם הטיפים, הרעיונות, התמונות והמחירים.

השולחן הטרנדי

קולקציית סתיו-חורף של GOLF&CO נועדה להנעים את זמננו בבית, ומציעה מגוון רחב של פריטים איכותיים ליצירת סביבה חמה, נעימה ועוטפת. בקולקציה בולטים פיתוחי טקסטיל חדשניים, צבעוניות חמה, ועולמות השראה עשירים.

GOLF&CO מציעה לנו 2 סגנונות לעיצוב שולחן החג:

קולקציית COLORAMA - השראה מעולמות הרטרו של שנות ה-70, מתאפיינת בקו נקי ומודרני, דפוסים עזים ומשטחי צבע גדולים בגוונים עזים, לצד אלמנטים גרפיים מעוגלים כמו קשתות וצורות גיאומטריות. פלטת הצבעים נעה בין גווני חמרה, חרדל, צבעי כחול עזים וצבעי ירוק בוהקים. החומריות מורגשת דרך טקסטורות ומרקמים שונים, בקרמיקה, זכוכית, כותנה וז'קארד.

גולף קו עיצוב לקראת החג. ערן סלם ועידן מלכה,
גולף קו עיצוב לקראת החג/ערן סלם ועידן מלכה

השולחן האלגנטי

קולקציית ALLURE - אווירת מסתורין רומנטית, בשילוב אלמנטים פרחוניים וגיאומטריים עשירים ומלאים בפרטים קטנים שעושים את ההבדל. הצבעוניות רוויה ועמוקה של בורדו וכחול, בשילוב ברק מתכתי זהוב וכסוף אשר מעצימים את האווירה הדרמטית. זכוכית צבעונית, פורצלן. בולטת בקולקציה זו סדרת כלי פורצלן AMARI בצבעי כחול עמוק ועם עיטורי פרחים אלגנטיים וסיומת גלית.

מחיר ממוצע לשולחן חג ברשת גולף & קו: כ- 1600 שקל. ניתן לעצב שולחן בפחות וביותר, תלוי בבחירת הפריטים וכיום, לכבוד החג מוצע המבצע: על כל "קנה ב-250 שקל ושלם 200 שקל בלבד"

דוגמאות למחיר ממוצע:
12 כוסות לשתיה קלה: 202.80 שקל
12 כוסות ליין: 274.80 שקל
סכו"ם ל-12 איש: 598 שקל
12 צלחות למנה עיקרית: 514.80
12 צלחות למנה ראשונה : 358.80 שקל
סידור למרכז שולחן - אגרטלים החל מ-59.90 שקל ליחידה

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
גולף קו עיצוב לקראת החג. ערן סלם ועידן מלכה,
השולחן האלגנטי או השולחן הטרנדי? גולף & קו/ערן סלם ועידן מלכה

חגיגי אך לא מתאמץ מידי

מיה נפתלי, מנהלת תחום CASTRO HOME ממליצה לחג: "ברשת CASTRO HOME החדשה הכנו לקראת החג, מספר קולקציות חגיגיות מאד, המתאימות לקהל הישראלי".

בין קולקציות כלי הבית מוצעות מערכות כלים חגיגיות מפורצלן במראה תחרה מסולסת, מערכות צבעוניות בכחול ים תיכוני יפהפה ומראה של עבודת יד. מסדרות הכלים החגיגיות ביותר, מציעה נפתלי את סדרת SANTORINI הכוללת מגוון רחב של צלחות, קעריות, כלי הגשה בגדלים שונים, המעוצבים בפורצלן בגוון שמנת בהיר עם קונטור של מסגרת עדינה מסביב, המשתלבת נפלא עם מפה בגווני אבן, מערכת סכו"ם כסוף מבריק או זהב ישדרגו את השולחן.

"מומלץ לעצב את השולחן עם קריצה מיוחדת ולשבור את המראה הקלאסי של הנחת הסכום לצידי הצלחות. לעיטור השולחן אני ממליצה לשלב לאורך השולחן כמה אגרטלים המעוצבים באותו הקו בגבהים שונים לאורך השולחן, ובכל אחד מספר פרחים בודדים בלבד, התוצאה תהיה מראה עדין, חגיגי, ולא מתאמץ מדי אלא מלא בסטייל ומחשבה".

"לנגיעה של סטייל ניתן להניח על כל צלחת ענף של צמח תבלין כמו רוזמרין או מרווה, הנותנים גם ניחוח נעים וגם נראות נפלאה עדינה וחגיגית. את כוסות יין יש להניח לצד כוסות מים והם ישלימו את המראה החגיגי של השולחן".

עלות עיצוב השולחן ל-12 אורחים:
12 כוסות שתיה קלה = 363.60 שקל
12 כוסות יין = 238.8 שקל
סכו"ם ל-12 איש = 415.4 שקל
12 צלחות מנה עיקרית = 574.80 שקל
12 צלחות מנה ראשונה = 478.80 שקל
סידור למרכז שולחן (מורכב מ- 3 צלחות עמוקות + ואזה) = 207.6 שקל

המחירים לאחר 20% הנחה לכבוד החג: סה"כ הכל = 2,279 שקל

castro home - שולחן החג של קסטרו. מירב בן לולו,
castro home - שולחן החג של קסטרו/מירב בן לולו

אסתטיקה קלאסית

את פני המבקרים בחנויות FOX HOME בימים שלפני החג מקבל שולחן חגיגי שמציג משחק של גווני זהב בוהקים ונוצצים בשילוב של מינון מדויק של זהב מט. השולחן שופע בצורות גיאומטריות המורכבות מקווים מעוגלים מוקפדים, השומרים על ניקיון צורני ויחד יוצרים אסתטיקה קלאסית וחדשנות כאחד.

בשולחן החג ניתן לשלב שתי מערכות אוכל, הראשונה עשויה מפורצלן לבן בוהק ומקושטות באיורי חמסות עדינות ומיסטיות, ובשנייה צלחות שקופות מזכוכית, בעלות שוליים רחבים מוזהבים. לצד הצלחות מונחות כוסות לשתייה קלה מזכוכית הניצבות על רגל רחבה, וכן כוסות וגביעי יין חגיגיים עם סיומת מוזהבת בקצה העליון.

fox home פריטים משולחן mystic. רונן מנגן,
fox home פריטים משולחן mystic/רונן מנגן

קומבינציות בגבהים שונים

השולחן מאפשר קומבינציות של מוצרים זהים בגבהים ובגדלים שונים, שיוצרים הפרשי גובה ועניין לעין, בהשראת עמודי טוֹטֶם אינדיאניים, המייצגים צמחים ובעלי חיים המקדשים את הטבע. כך למשל ניתן לפזר בין צלחות ההגשה פמוטים זהים בגבהים שונים, שיונחו לצד כלים נוספים שניצבים על רגליים, כמו הכוסות, קערית מרק, קערות הגשה וכדומה.

סה"כ עלות כוללת של הפריטים המוצעים ל- 12 סועדים: 2,178.90 שקל (לאחר הנחה המוצעת ברשת לכבוד החג)

הרשת מציעה הנחה של 50 שקל בקנייה מעל 250 שקל (גם בכפולות), כך שלאחר הנחה של 500 שקל אנחנו מדברים, בתוקף עד ה-8.9.21.

fox home - שולחן החג. רונן מנגן,
fox home - שולחן החג/רונן מנגן

געגועים לריזורט חלומי

פלורליס, מותג לעיצוב הבית, מציג קולקציית חגים וסתיו 2021 עם נגיעות בוהו שיק אופנתיות, השפעות של הטבע והגעגועים לחופשת ריזורט מרעננת במגוון סגנונות: בוהו שיק - רהיטים ואביזרי נוי מקש ומראטן, ריזורט - ריהוט גן המשלב צבעוניות וחומרים שונים, וקולקציית אופנתית של פרחים, עצים ועציצים יבשים לצד צמחייה טבעית.

שולחן החג של פלורליס מעוטר בפריטים ייחודיים וססגוניים ביניהם קלושים במגוון צורות וגדלים, כלים צבעוניים עם הדפסי חיות ,פלייסמנטים מקש וואזות מיוחדות ועוד.

מחירי הפריטים: 39-2,600 שקל. את הפריטים הללו ועוד מגוון רחב של פריטים ניתן להשיג בחנויות פלורליס, בחנויות המובחרות לעיצוב הבית ברחבי הארץ ולרכישה אונליין www.floralis.co.il

מחירים לדוגמא על שולחן החג:
12 צלחות למנה עיקרית: כ-550 שקל
12 צלחות למנה ראשונה: כ-325 שקל
סידור למרכז שולחן: אגרטל לבן 278 שקל ובוקה פרחים יבשים החל מ-39 שקל

שולחן החג, פלורליס. יח"צ,
פלורליס, קולקציית חגים וסתיו 2021/יח"צ

איזון בין חלל לפרטיות

קולקציית סתיו חורף ב- ZARA HOME מבוססת על חומרים טבעיים עם נגיעות עדינות של צבע, איזון בין החלל לפרטיות, כלי שולחן עשויים מחומרים טבעיים ומפיות בטקסטורה רכה.

אומדן לעלות שולחן החג של זארה הום ל-12 סועדים: כ-3,006 שקל

מחירים לדוגמא:
צלחת מנה עיקרית: 46 שקל
צלחת מרק: 46 שקל
כוסות שתייה קלה: 30 שקל
כוסות יין: 40 שקל
סכום: החל מ-23 שקל עד 30 שקל

zara home קולקציית סתיו חורף 21. יח"צ חו"ל,
zara home קולקציית סתיו חורף 21/יח"צ חו"ל

סיפור רומנטי על שולחן החג

שולחן החג של LOVERAMICS שואב השראה מהימים בהם שולחנות האוכל וכלי המטבח הציגו סיפורים רומנטיים עוד טרם הונחו מנות האוכל על הצלחות השונות.

LOVERAMICS, הגיע ממש לאחרונה לישראל, מציג קולקציה המשלבת בין המסורתי למודרני. את שולחן החג של המותג עיצבו בהשראת טכניקת ציורי יונק הדבש המחברת בין עולמן של מערכות האוכל המסורתיות לבין עיטורים עדינים המשלבים טכניקות ציור עתיקות מדרך המשי שבסין.

דור רמות, מנכ"ל ובעלים LOVERAMICS מפנק אותנו עם טיפים חשובים - "השנה אנו רואים עליה בביקוש לסטים מעורבים, כלומר אנשים בוחרים לשלב בין כמה סגנונות בשולחן החג. כך למשל בוחרים צלחות מנה עיקרית מקולקציה אחת ועליה מניחים צלחת מרק או ראשונה דווקא מקולקציה אחרת".

LOVERAMICS-  לשולחנות חג. יח"צ,
שולחן החג של LOVERAMICS/יח"צ

אל תעמיסו בכלים - ועוד טיפים

לדבריו של רמות, אלו הטיפים החשובים לעריכת שולחן חג:

לא להעמיס על השולחן יותר מדי כלים, אפשר לערוך בהדרגה, לפנות ולהוסיף כלים לפי התקדמות הארוחה .ככה גם יותר נעים לאכול וגם אפשר "להשוויץ" במגוון רחב יותר של כלי החג שלכם.

ניתן ורצוי, להוסיף לצד שולחן החג שולחנון / עגלת צד עליה ניתן להניח בקבוקי שתיה, פותחנים, מפיות נוספות וכד', על מנת שלא להעמיס על שולחן החג.

גווני זהב, כסף ושמנת מעניקים לשולחן החג "לוק" חגיגי ויוקרתי. מומלץ לבחור אחד מהגוונים האלו ולשלב במידה. האופציה המרשימה ביותר היא לבחור סכום מוזהב/מושחר לאווירה יוקרתית במיוחד.

אפשרות נוספת להוספת טאץ' אלגנטי לשולחן היא עם אקססוריז כמו פרחים, פרפרים או כדים מעוצבים ולעצב את שולחן החג סביב נושא מסוים באמצעות - מפות, מפיות, קישוטים ואביזרים.

על מנת להוסיף לאווירה ניתן למזוג את היין לקארף או לבקבוק קריסטל במקום להשאירו בבקבוק המקורי.

קלאסי ולבן או שמח וצבעוני?

באופן טבעי אנו נמשכים לשולחנות חג לבנים, אלגנטיים וחגיגיים מאוד. לדברי מעצבי רשת גולף & קו, יש עדיין מקום ללובן הבוהק, אך חשוב לדעת שניתן גם להגיע להישגים מרשימים ביותר, בעיצוב שולחן החג בשילובי צבעים ייחודיים וקצת תעוזה. בהתאם לקו העיצובי המועדף עליכם, יש מספר חוקים פשוטים בעיצוב שולחן החג:

שולחן לבן - לבן הוא צבעו הקלאסי של החגים. הוא מסמל עבורנו את כל מה שטהור, חדש ונקי. השולחן יכול להיות כולו לבן, או לבן עם קריצה מתכתית זהובה. אם בחרתם בשולחן שכולו לבן, רצוי להוסיף לו נגיעות של צבעי אבן או שמנת בחלק מן הצלחות, נרות או הוספה של מפיות בד. לאוהבי הזהב שבינינו, חשוב לשמור על מינונים נכונים ולא להעמיס יותר מדי וזאת על מנת שנוכל לשמור על הלובן האלגנטי. קריצת הזהב יכולה להגיע בסכו"ם, בעיטורים מוזהבים על הצלחות, בחבקים למפיות או בפמוטים.

צבע, צבע ועוד קצת צבע - אין כמו שולחן צבעוני בכדי להעלות חיוך. יש שנרתעים משימוש בצבע, אך אין צורך בכך, הרעיון המרכזי הוא להיצמד לפלטת צבעים מוגדרת מראש ולא להסתכל לצדדים. מרגע שבחרתם בקשת הצבעים המוגדרת, ניתן למתן את הצבעוניות באמצעות מפה ומפיות חלקות בגוון רך יותר. שולחן צבעוני, למעשה, מאפשר חופש עיצובי, מאחר וניתן לשלב בו ישן עם חדש, מרקמים שונים, וסטים שונים, היו אמיצים.

גולף קו עיצוב לקראת החג ערן סלם ועידן מלכה. ערן סלם ועידן מלכה,
צבע על שולחן החג של גולף & קו/ערן סלם ועידן מלכה

המרחב שמסביב לשולחן

ירוקים - איו כמו להכניס את הטבע לבית בכלל, ולשולחן החג בפרט. זה לא משנה אם תחליטו להשתמש בירוקים חיים או בעציצים מלאכותיים, הנוכחות הירוקה ורדרדה על שולחן החג, תשדרג אותו פלאים ותעניק לו ניחוח מרענן.

שבירת מוסכמות - במידה ולא התחדשתם בסטים חדשים, עדיין ניתן לגוון את שולחן החג ולשוות לו מראה חדש ולא צפוי. הדרך הטובה ביותר לגוון היא באמצעות שבירת מוסכמות, כלומר, לשנות משהו באופן שאתם ניגשים לסדר את השולחן ולבוא דווקא מגישה אחרת ומפתיעה שיוצרת עניין עיצובי.

לדוגמא, שילובים של משחקי גבהים - אפשר למקם אגרטלים או פמוטים בגבהים שונים לאורך השולחן, דוגמא נוספת היא לשחק בטקסטיל. במקום לשים ראנר אחד לאורכו של השולחן, ניתן לקחת שני ראנרים זהים ודווקא להצליב ביניהם וליצור זווית גיאומטרית. כל משחק כזה בפרופורציות שובר את המראה הסטנדרטי ומושך את העין.

תכנון אווירה - רבים נוטים לחשוב שהשולחן לבדו הוא שיכתיב את הסגנון העיצובי של הערב, אך האמת שכדאי לתכנן את המרחב כולו, בין אם השולחן ימוקם בפנים או מחוץ לבית. התכנון יכול להיות מורכב כמו צביעת קיר או הזזת רהיטים, אבל הוא יכול להסתכם גם בהוספת עציצים גדולים במרחב, זרי פרחים או תפזורות של סלים ונרות. מדובר בפריטים בודדים שיכולים להרים את האווירה לאווירה של קסם והתרוממות הרוח.

גולף & קו עיצוב לקראת החג. ערן סלם ועידן מלכה,
גולף & קו - תכנון אווירה יכול להסתכם בהוספת עציצים גדולים במרחב/ערן סלם ועידן מלכה

למה לא לגוון?

טקסטיל - רבים נלחצים כשמדובר בבחירת הטקסטיל לשולחן החג ולבסוף לרוב בוחרים בצבע הלבן הבטוח. אז שוב, אין שום פסול במפה לבנה, להפך, זה חגיגי ונעים לעין ובגדול מתאים לכל סט כלים, אבל, אם ביצירתיות עסקינן, אז למה לא לגוון? אפשר לבחור במפות חלקות בגוונים נעימים, מפות מפוספסות או בעלות דפוסים עדינים ולשלב אותן עם מפיות בד שונות ובכך ליצור עניין עיצובי בשולחן החג שלנו.

גולף קו עיצוב לקראת החג. ערן סלם ועידן מלכה,
גולף & קו - מפיות בד בצבעים רכים ייצרו עניין עיצובי בשולחן/ערן סלם ועידן מלכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully