וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוק ההסדרים מהווה סכנה קיומית"

עודכן לאחרונה: 18.8.2021 / 17:17

פיני גורביץ', מנכ"ל יכין: "תעשיית שימורי הירקות לא תוכל לעמוד בתחרות המחירים מול יבוא שימורים מאירופה ומדינות עולם השלישי' בהן החקלאות מסובסדת או ללא מכס כשתוצרת טרייה נהנית מסבסוד של האיחוד האירופי"

בשבועות אחרונים אנו עדים למאבק ציבורי גדול של מגדלי פירות וירקות, בעקבות הפגיעה הקשה בענף בשל חוק ההסדרים. חשוב לציין שכ- 50% מכלל גידול השדה בישראל הינם גידולי הפלחה המיועדים לתעשיית שימורי המזון בישראל.

פיני גורביץ, מנכ"ל חברת יכין, אומר: "חוק ההסדרים מהווה סכנה קיומית לתעשיית הירקות הארוזים, שימורים, ירקות קפואים בישראל ולמגדלי ירקות המיועדים לתעשייה זו (חקלאות הפלחה). תעשיית שימורי הירקות לא תוכל לעמוד בתחרות המחירים מול יבוא שימורים מאירופה ומדינות עולם השלישי, בהן החקלאות מסובסדת או ללא מכס כשתוצרת טרייה נהנית מסבסוד של האיחוד האירופי. חוק ההסדרים יביא לסגירת המפעלים הישראלים ומחיקת התעשייה הישראלית בתחום".

פיני גורביץ. יחצ,
פיני גורביץ'/יחצ

דיוויד לוי, מנכ"ל איגוד מגדלי חקלאות הפלחה, מוסיף: "חוק ההסדרים הוא מכה קשה ל-300 מגדלי ירקות הפלחה לתעשייה. למגדלי הירקות לפלחה אין ספק שהורדת המכסות, ללא טיפול מוקדם בהורדת עלויות הייצור של המגדלים ובטיפול מסיבי בהורדת ההוצאות ובראשן מחירי המים, יהיה אסון לחקלאות. חוק ההסדרים יכול להביא למצב של חיסול ענף חקלאות הפלחה להפסדים של מאות מיליוני שקלים ופיטורי אלפי עובדים בענף.

לוי טוען כי " כ-2 מיליון דונם שטחי חקלאות הפלחה של גידולי תירס, אפונה, שעועית, עגבניות, חומוס, חמניות, אבטיחים לגרעינים, וחיטה ועוד יכולים להימחק, ולא יהיה מי שישמור על שטחים אלו עבור המדינה. אני קורא לממשלת ישראל לא לפגוע בחקלאות הפלחה ולהשקיע במחקר ופיתוח, בטכנולוגיה חדשה, בגידול זנים חדשים, טיפול בנזקי טבע, ולחזק את ענף חקלאות הפלחה בישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • יכין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully