וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקנאביס לא ממריא: עידו נחושתן עוזב את קאנשור

עודכן לאחרונה: 19.8.2021 / 15:50

מאז נכנס מפקד חיל האוויר לשעבר לתפקידו כיו"ר חברת הקנאביס הרפואי ירדה מנייתה בכ-74%, והובילה אותה להיסחר בשווי של כ-52 מיליון שקל, לעומת כ-127 מיליון שקל שווי עת נכנס לתפקיד. גורמים בשוק ההון טוענים כי מקור התפטרות נחושתן במעבר קרוב לתפקיד אחר

הוא נחשב לאחד התחומים המבטיחים, משך פנימה כמה בעלי תפקידים מוכרים, הצית את דמיון המשקיעים וגם פתח לא מעט ארנקים, אבל נתוני השנה האחרונה מוכיחים כי העשן שפולטות חברות הקנאביס נובע בעיקר משריפת המזומנים, וגם תקוות הלגליזציה הנישאת מעליו לא מצליחה לפזר את המציאות.

יש הרואים בכך את סיבת התפטרות מפקד חיל האוויר לשעבר עידו נחושתן, מתפקידו כיו"ר חברת הקנאביס הרפואי 'קנאשור', לאחר כשנתיים ו-8 חודשים בלבד בתפקיד.

'קנאשור' לא ציינה בדיווח לבורסה את סיבת התפטרות נחושתן, אך יש לציין כי בחודשים האחרונים היא הייתה מוקד התעניינות לרכישה על ידי משקיעים מקומיים וזרים. כן יצוין כי כי את שנת 2020 היא סיימה עם הכנסות בגובה כ-3.5 מיליון שקל בלבד, לצד הפסד תפעולי שהעמיק ל-27.9 מיליון שקל, והפסד נקי שהעמיק גם הוא ל-28.5 מיליון שקל לאותה שנה.

התגמול הכולל של חמשת בכירי החברה, עם זאת, עמד על כ-4.5 מיליון שקל, שכ-1.2 מיליון שקל ממנו ניתן למנכ"ל החברה, רן עמיר, וכמיליון שקל ליו"ר, עידו נחושתן.

מפקד חיל האוויר עידו נחושתן בראיון פרישה. נמרוד סונדרס
הג'ונגל העסקי עלול להיות מאתגר כמו המרחב האווירי. אלוף במיל' עידו נחושתן בימיו כמפקד חיל האוויר/נמרוד סונדרס

מדוע התפטר נחושתן?

נזכיר כי באמצע יולי האחרון החברה הגיעה לעימות עם חברת הקנאביס קאנומד, הנמצאת בשליטה עיקרית של האחרים כפיר ומנור גינדי (המחזיקים יחד ב-34.34%), ודרשה מהאחרונה כ-460 אלף שקל בגין נזקים.

מקור העימות בין השתיים בתוצרת קנאביס רפואי שגודלה על ידי קאנומד ונמכרה לקנאשור במסגרת הסכם שנחתם ביניהן ב-27 ליולי 2020 והחל, על פי דיווח החברה אז, ב-15 לנובמבר 2020, לתקופה של 3 שנים.

לא ברור האם לפרשה זו יש קשר להתפרות המפתיעה, שכן יש גורמים הטוענים כי נחושתן התפטר בשל מעבר קרוב לתפקיד אחר בו הוא מרכז כעת מאמציו, ומפנים את תשומת הלב לצפי הכנסות החברה לשנת 2021 המוערך ב-34 מיליון שקל.

יש הטוענים עוד, כי להתפטרותו תרמה גם מיקוד עתיד התעשייה המקומית בלגליזציה, שלגביה נחושתן הביע בעבר התנגדות. בהקשר זה יש לציין, כי 'קנאשור' לא ציינה או דיווחה מעולם על כוונה לפעול בתחום הקנאביס הלא רפואי.

אישה מעשנת ג'וינט. ShutterStock
שוק הפנאי של הקנאביס: לגליזציה, שנחושתן מתנגד לה, הפכה לתקווה הגדולה של הענף. לא בטוח שזו הסיבה להתפטרות/ShutterStock

"בטוח ביכולת הנהלת החברה להנהיג קדימה אל אתגרי העתיד"

נחושתן נכנס לתפקידו כיו"ר קנאשור ב-7 לפברואר 2019 עם אופציות לכ-2.7% ממניות החברה, עת ענף הקנאביס היה הדבר הכי חם בבורסה המקומית והוביל אליו שלל דמויות פוליטיות וביטחוניות מוכרות.

אך לאחר אותו High המשקיעים נשארו רק עם המנצ'יז, שאותו לא יכלו להשביע עם מניית 'קנאשור', מאחר וזו ירדה בכ-74.5% מאז נחושתן נכנס לתפקידו, והנחיתה את החברה לשווי של כ-52 מיליון שקל בו היא נסחרת כיום.

הקסם של נחושתן על המשקיעים, כך נראה, היה קצר טווח, שכן כ-4 ימים לאחר כניסתו לתפקיד היו"ר זינקה מניית החברה ב-27.78%, ואם בוחנים את 'אפקט נחושתן' מאז נודע לראשונה על כוונתו להיכנס לחברה שדווח כחודש קודם לכן, מדובר בזינוק של 44.83%, לשווי שיא של כ-163 מיליון שקל. הבעיה היא שמאז אותו שיא המניה ירדה בהתמדה בכ-80%, לשווי הנמוך אף משווי כניסתו של נחושתן עליה - כ-127 מיליון שקל.

עידו נחושת: "זכיתי להוביל את 'קנאשור' יחד עם הנהלת החברה מיום הקמתה. היום, לאחר כשנתיים ו-9 חודשים של עבודה קשה, עומדת קנאשור כחברה עם יכולות מקצועיות גבוהות, כושר ביצוע מוכח ומוניטין מצוין. אני בטוח ביכולת הנהלת החברה, בהובלת הדירקטוריון, ויו"ר הדירקטוריון הצפוי, להמשיך ולהנהיג את החברה קדימה אל אתגרי העתיד".

החברה־האם של קנאשור, סולבר טכנולוגיות מזון, התמזגה לשלד הבורסאי דירקט קפיטל במהלך שנת 2019, ומהווה כיום בעלת השליטה העיקרית בחברה, עם אחזקה של כ־48.51% ממניותיה, העומדות על שווי של 25.2 מיליון שקל. אחד מבעלי השליטה ב'סולבר' הוא טייס ואיש חיל אוויר לשעבר, שמעון בר קמה, שבמקור ביקש מנחושתן למלא את התפקיד, ואילו החל מה-10 לאוקטובר השנה יחליף אותו בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully