וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: טבע מאבדת 2.7%; שופרסל מתאוששת ב-1.6%; המעו"ף יורד ב-0.6%

אלי דניאל

5.2.2003 / 15:21

מניות לאומי והפועלים ממשיכות להידרדר; מגמה מעורבת בקבוצת אי.די.בי; פרטנר יורדת ב-1.8%; תדיראן קשר מוסיפה 1.3% בעקבות חוזה חדש של 15.2 מ' ד'; מחזור המסחר - 89 מ' ש';



המגמה השלילית בבורסה של תל אביב נמשכת גם היום, וזאת על רקע נתוני הגירעון התקציבי לחודש ינואר שפורסמו אתמול, המשך התחזקותו של הדולר אל מול השקל והציפייה לנאומו של מזכיר המדינה האמריקאי, קולין פאואל, בפני מועצת הביטחון. עם זאת, הירידות בשיעור של 1% ויותר שנרשמו במדדים המובילים בשעות הבוקר התמתנו במקצת, ומדד המעו"ף יורד כעת ב-0.6% לרמה של 297.96 נקודות, מדד ת"א 100 משיל 0.5% לרמה של 307.37 נקודות בעוד שמדד התל-טק 15 עולה ב-0.2% לרמה של 166.33 נקודות. מחזור המסחר מסתכם בכ-89 מיליון שקל.



מניית טבע מרכזת את המסחר הגבוה בבורסה - 20 מיליון שקל, תוך שהיא רושמת ירידה של 2.7% לאחר שהחלה את המסחר עם פער ארביטראז' שלילי של 3.1%. אמש איבדה המניה, במהלך המסחר בבורסת הנאסד"ק כ-4.9%, ונראה שאת הירידה הזו ניתן לייחס לתוצאות הטובות שפירסמה בראשית השבוע חברת סרונו. זו האחרונה מייצרת את תרופת הרביף לטיפול בחולי הטרשת הנפוצה, תרופה אשר מתחרה בתרופת הקופקסון המיוצרת ע"י טבע ואשר נחשבת למוצר הדגל שלה.



נתוני המקרו השליליים משפיעים לרעה גם על מניות הבנקים הגדולים - לאומי והפועלים , על רקע החששות כי המשבר הכלכלי במשק יבוא לידי ביטוי בהיקף ההפרשות לחובות מסופקים. מניית הפועלים יורדת כעת ב-0.7% ומניית לאומי משילה 1%.



מניית שופרסל , אשר איבדה מאז תחילת השנה כ-19%, מתקנת כעת ב-1.6%.



מניית תדיראן קשר עולה ב-1.3% לאחר שהחברה דיווחה הבוקר על עסקה חדשה עם צה"ל בהיקף של כ-15.2 מיליון דולר. במסגרת עסקה זו תספק החברה הבת Talla-Com לצה"ל מערכת קשר מתקדמת.



מניות קבוצת אי.די.בי נסחרות כעת במגמה מעורבת, עם נטייה לעליות שערים. מניית אי.די.בי פיתוח עולה ב-0.2%, מניית דיסקונט השקעות מוסיפה 0.6%, בעוד שמניית כלל תעשיות נסחרת ללא שינוי. לעומתן, מניית אי.די.בי אחזקות יורדת ב-0.2%.



מבין המניות הדואליות ניתן לציין את מניית אלביט מערכות שנעה מעלה ב-0.4% ,בעוד שמניית פרטנר משילה 1.8%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully