וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציוד רפואי: המניה שנסקה עד שהתרסקה

עודכן לאחרונה: 22.8.2021 / 11:39

מגפת הקורונה הזניקה את חברת הציוד הרפואי 'יומן אקסטנשנס' וקירבה אותה לשווי של מיליארד שקל. אך מאז שוויה הדרדר בכ-72% - ואותה מגפה שדחפה אותה לבורסה בתל אביב, הובילה לצמצום הכנסותיה ב-94%, נתון המעיב על הסיכויים להמשך פעילותה

מגפת הקורונה שהלהיטה את מניות חברות הרפואה ודחפה להנפקה הכי מפתיעה בשנת 2020 של חברת ציוד רפואי בבורסה בתל אביב, היא גם זו שהובילה לאובדן פעילותה של האחרונה - חברת יומן אקסטנשנס (Human Xtensions) הישראלית, שפיתחה מערכת לניתוחים זעיר־פולשניים.

הכנסות החברה למחצית הראשונה של השנה ירדו בכ-94% ועמדו על כ-1.1 מיליון שקל בלבד, לעומת כ-18.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. החברה הסבירה את הירידה בהמשך הסגרים והמגבלות של מדינות אירופאיות שונות, לצד ירידה משמעותית בביקוש למוצריה כתוצאה מכך, וציינה כי היא צופה שהכנסותיה למחצית השנייה של השנה צפויות להישאר ברמה הנמוכה של המחצית הראשונה.

הירידה בהכנסות, לצד עלייה של כ-254% בהוצאות הנהלה וכלליות לכ-7.8 מיליון שקל בתקופת הדו"ח, לעומת הוצאות הנהלה וכלליות של כ-2.2 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2020, תרמו להעמקת ההפסד התפעולי בכ-141%.

זה האחרון עמד על כ-27.7 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2021, לעומת כ-11.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד הנקי הסתכם בכ-27.4 מיליון שקל לתקופת הדו"ח לעומת 10.8 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2020.

רופאים אורולוגים מבצעים הליך כירורגי. ShutterStock
Human Xtensions - הנפקה מוצלחת בשיא תקופת הקורונה, אבל לטענת החברה, הסגרים הקשו על השיווק/ShutterStock

ירידת שווי של כ-630 מיליון שקל

החברה מציינת כי בידה יתרת מזומנים בגובה כ-125.6 מיליון שקל, הון חוזר חיובי של כ-124.7 מיליון שקל, והון עצמי של כ-126.6 מיליון שקל, כשהיא ללא חוב פיננסי. כל אלה צפויים להקנות לה רמת נזילות מספקת למימון פעילותה השוטפת, לצד עמידה בהתחייבויותיה בעתיד הנראה לעין.

החברה ציינה עוד כי בכוונתה להרחיב את מכירותיה בשוק האמריקאי, בו היא רואה שוק מפתח, וכי לטובת כך הקימה חברת בת בארה"ב. כמו כן, דיווחה כי קיבלה אישורים רגולטוריים מה-FDA (מינהל המזון והתרופות האמריקאי), CE (תקינה אירופאית), ו-אמ"ר (אישור משרד הבריאות) למוצר Monopolar Hook - מוצר קצה המשמש בפרוצדרות כירורגיות, בהן נדרש לטפל ברקמות באמצעות אנרגיה.

יומן אקסטנשנס גייסה כ-158 מיליון שקל בנובמבר האחרון במסגרת הנפקת מניות ראשונה (IPO) הגדולה ביותר שנערכה לחברת מכשור רפואי צעירה בבורסה בתל אביב. היא החלה להיסחר בתחילת דצמבר 2020 לפי שווי של 625 מיליון שקל, ותוך כחודשיים וחצי טיפסה לשווי שיא של כ-871.6 מיליון שקל.

אך נראה כי עם הרגשת דעיכת הקורונה בישראל, דעך גם עניין המשקיעים בחברה, שמנייתה ירדה בכ-61% מאז החלה להיסחר באחוזת בית, ובכ-72% מאז שווי השיא אליו הגיעה אך לפני כמה חודשים, וכיום היא נסחרת בשווי כ-241 מיליון שקל.

אחת המשקיעות הבולטות בחברה היא משפחת שמלצר, המחזיקה בכ-13.2% ממניות החברה ומהווה בעלת העניין הגדולה בה. שווי האחזקה של המשפחה עומד כיום על כ-32 מיליון שקל, לאחר שהפסידה על הנייר כ-83 מיליון שקל מאז אותו שווי שיא אליו הגיעה החברה אך לפני כחצי שנה, אז עמדה אחזקתם בשווי של כ-115 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully