וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האח הגדול: תביעה נגד עסקי הקנאביס של האחים ברזני

עודכן לאחרונה: 24.8.2021 / 17:15

גפן קרנות גידור וכרמים שוקי הון תובעים את בעלי השליטה בחברת 'וונטייז' הציבורית, בה הם מחזיקים יחד בכ-5% ממניותיה, על הצגת "מעשים פסולים ונפסדים". בין הנתבעים: עומר ברזני מ"האח הגדול" ואחיו גבריאל. וונטיז: "החברה דוחה מכל וכל את הדברים הנטענים"

בזמן שעומר ברזני נלחם על מקומו בבית ה'אח הגדול', אחיו הבכור, גבריאל ברזני, נאבק בהשלכות הניסיון להכניס את פעילות קנאביס הפנאי האמריקאית, שבבעלות המשפחה לבורסה בתל אביב.

בסוף השבוע האחרון הוגשה נגדם, ונגד בעלי עניין נוספים בחברת 'וונטייז' הציבורית, תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב המאשימה את האחים ברזני בהצגת "מצגי שווא" שונים לטובת קבלת העדפה ברכישת השליטה בחברה ומיזוג פעילותם אליה, במסגרת הסדר נושים.

התובעים הם 'גפן' קרנות גידור וקרנות הנאמנות של 'כרמים שוקי הון', המחזיקים בכ-5% ממניות 'וונטייז', שהחזיקו לפני הסדר הנושים כמחצית מהנשייה של החברה, לאחר שכל שנותר מהפעילות הקודמת שהייתה בה הוא שלד בורסאי.

'גפן' ו'כרמים' טוענות, באמצעות עוה"ד עופר צור ושני וייס ממשרד עורכי הדין גורניצקי, כי האחים ברזני פעלו תוך "התנהלות קלוקלת", ותובעים מהם להחזיר את מניותיהם לקופת הסדר הנושים, תוך קיום חקירה שתבדוק ותקבע "מהו היקף הנזקים שנגרמו לחברה ו/או לנושים", כלשון כתב התביעה, ודורשים כי 3 מיליון השקלים שהברזנים הכניסו לקופת ההסדר, לא יושבו להם.

האח הגדול - קיץ 2021, עומר ברזני. רשת 13, צילום מסך
עומר ברזני מנסה לזכות במיליון שקל בבית - ונתבע מבחוץ/צילום מסך, רשת 13

חוקי הבורסה בת"א מול הדין הפדרלי בארה"ב

טענות התובעים מתמקדות בעיקר בחוסר היכולת של המשפחה להכניס את פעילות חברת 'אספן' (Aspen Forest), הפועלת בתחום הקנאביס במדינת קולורדו ארה"ב, לתוך 'וונטייז'. "מדובר במצג שווא" נכתב בתביעה", שכן "הדין המדינתי בקולורדו אינו מאפשר להכניס את פעילות הקנאביס לתוך חברה ציבורית ישראלית.

בעלי השליטה לא גילו זאת בזמן אמת. לא לבית משפט. לא לנאמן. ולא לנושים. לאחר שהתברר כי אין אפשרות להעביר את פעילות אספן לידי החברה הישראלית, התחייבו בעלי השליטה שחלף הכנסות הפעילות הם יזרימו לחברה את כל רווחיה של אותה פעילות קנאביס".

יש לציין כי כל נושא פעילות הקנאביס האמריקאית ויכולתה להגיע לבורסה בתל אביב היו בבחינת משרד המשפטים ורשות ניירות ערך, וכי ביוני 2020 רשות ניירות ערך פיסמה מתווה במסגרתו תוכלנה חברות המבקשות לעסוק בפעילות פנאי בחו"ל להיסחר בתל אביב.

אך בעוד רשות ניירות ערך הישראלית אפשרה מתווה במסגרתו תוכל פעילות קנאביס הפנאי של האחים ברזני להתמזג לבורסה בתל אביב, התובעים מספרים, כי "הן הדין הפדרלי בארה"ב והן הדין במדינת קולורדו עצמה, אינם מאפשרים להעביר את רווחי פעילות הקנאביס האמורה לידי חברה ציבורית. עובדה פשוטה ז לא גולתה לציבור.

ברור כי הצעת בעלי השליטה כאן לא הייתה מקבלת עדיפות ולא הייתה נבחרת על ידי הנושים אילו ידעו בזמן אמת שאין כל אפשרות חוקית להזרים את פעילות הקנאביס ורווחיה לידי החברה. לפיכך, המסד להסכם קרס, פגום בפגם יסודי ובטל או ניתן לביטול".

חלק מדרישות הרשות לניירות ערך היו שבעלי השליטה ונושאי המשרה בחברות קנאביס פנאי הפועלות בחו"ל ומבקשות להיסחר בבורסה בתל אביב, לא יהיו ישראלים. כדי לעמוד בתנאים אלו, גבריאל ברזני, בעל השליטה העיקרי בחברה והמנכ"ל שלה, טען כי בכוונתו לפעול לוויתור על אזרחותו הישראלית כדי לעמוד בתנאים החדשים.

אלא שהתובעים טוענים, כי "מדובר היה בפייק ניוז, לא רק שמר ברזני לא ויתר על אזרחותו הישראלית בפועל, אלא שלא הוצגה אפילו אסמכתא אחת בדבר הגשת בקשה מטעמו לוויתור עליה. ניסיון לברר סטטוס הבקשה נתקל בסירוב מוחלט מצד בעלי השליטה. סירוב והסתרה".

התובעים גם טוענים כי לאחים ברזני לא הייתה כל כוונה להעביר את רווחי פעילות קנאביס הפנאי ל'וונטייז. "כספי 'אספן' מצאו ויש להניח שעוד מוצאים דרכם לכיסם של בעלי השליטה" נכתב בתביעה "ללא שהדבר הותר וללא שקיבלו אישורים כדין.

אישה מעשנת ג'וינט. ShutterStock
"קנאביס פנאי", חוקי בקולורדו וחוקי גם למסחר מניות בישראל, תלוי מי הבעלים/ShutterStock

התגובה: "הסדר הנושים אושר כדין"

כך למשל, החברה הציגה למבקשות בתום שנת 2020 דוחות כספיים לא מבוקרים של 'אספן' שבהם הרווח של 'אספן' עמד על כ-720 אף דולר לאותה שנה. יחד עם זאת, הדוחות הכספיים המבוקרים שפורסמו לציבור בגין אותה שנה הציגו רווח זעום ומינורי של 65 אלף דולר בלבד.

הפער בנתונים מדבר בעד עצמו, וברור מאליו כי רווח של כ-720 אלף דולר בדוח בלתי מבוקר אינו יכול להצטמק לרווח כמעט אפסי ללא תרגילים פסולים לריקון קופת אספן מתכולתה".

כחלק מטענות התובעים על "התנהלות קלוקלת" של בעלי השליטה החדשים ב'וונטייז' הוזכרה גם תביעתו של חיים רמון, המשנה לראש הממשלה ושר המשפטים לשעבר, שכיהן במשך כחצי שנה כיו"ר החברה הציבורית והתפטר ממנה במפתיע. רמון תובע מהחברה כ-100 אלף שקל בגין שכר שלטענתו לא שולם לו.

למרות טענות התובעים, וונטייז, שעומר ברזני מחזיק ב9.57% ממניותיה השוות כ-1.7 מיליון שקל, הבהירה מצידה בסוף השבוע האחרון במסגרת דיווח לבורסה שנחתם על ידי גבריאל ברזני, המחזיק ב-24.71% ממניות החברה השוות כ-4.3 מיליון שקל, כי לעמדתה "ההסדר (נושים) אושר כדין ונכנס לתוקף".

תגובת וונטיז: "החברה דוחה מכל וכל את הדברים הנטענים"

מחברת וונטייז נמסר: "כמפורט בדיווחי החברה, עסקת רכישת השלד הציבורי מהנאמן נעשתה על פי דין ואושרה על ידי בית המשפט.

הקרנות גפן וכרמים, המחזיקות פחות מ-5% בחברה, פועלות מזה תקופה ארוכה בכדי לפגוע בפעילות החברה, ומנהלות מסע הכפשות נגד החברה ובעלי השליטה בה תוך גרימת נזקים לחברה ובעלי מניותיה.
החברה דוחה מכל וכל את הדברים הנטענים ותפעל למצות את מלוא זכויות החברה ומשקיעי החברה בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully