וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלך שלמה: רווח נקי של רבע מיליארד שקל בחציון

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 23.8.2021 / 10:46

שלמה החזקות, העוסקת בתחום ליסינג, השכרה בארץ ובחו"ל ומכירת כלי רכב, ביטוח ואשראי חוץ בנקאי, ונמצאת בבעלות משפחת שמלצר, מציגה רווח נקי בסך 247 מיליון שקל בחציון האחרון - פי 5.5 מהחציון הראשון של 2020, שעמד בסימן הקורונה

שלמה החזקות מפרסמת את הדוחות הכספיים לחציון הראשון ולרבעון השני לשנת 2021 ומציגה גידול חד בכל הפרמטרים.

• הכנסות הקבוצה ברבעון השני לשנת 2021 גדלו בכ-46% לכ-1.2 מיליארד שקל לעומת 841 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. גידול שמתרחש בזכות שיפור בפעילות הרכב והאשראי וחברת הביטוח. ההכנסות במחצית הראשונה זינקו לכ-2.4 מיליארד שקל בכ-32% לעומת הכנסות של 1.8 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

• הרווח הנקי ברבעון השני של שנת 2021 זינק בכ-113% והסתכם בכ-145 מיליון שקל לעומת רווח של כ-68 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי במחצית הראשונה של שנת 2021 קפץ לכ-248 מיליון שקל לעומת רווח של כ-45 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

• כשבוע לאחר שהגישה טיוטת תשקיף לקראת הנפקה של מניותיה לציבור - שלמה ביטוח מציגה בחציון זה המשך גידול בתפוקות עם רווח נקי שמזנק לסך של 74 מיליון שקל לעומת הפסד של 6 מיליון שקל בחציון המקביל בו פרצה מגפת הקורונה בשנה שעברה. שלמה ביטוח רשמה רווח מהשקעות בחציון זה בסך 71 מיליון שקל, בהשוואה להפסד בסך 58 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנה שעברה, בה החל משבר הקורונה שהשפיע על כלל השווקים בעולם. הגידול ברווח נובע בעיקר כתוצאה מגידול בתפוקות ומגידול בהכנסות מהשקעות בשוק ההון.

• הרווח התפעולי מפעילות הרכב והאשראי ברבעון השני לשנת 2021 גדל לכ-140 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של כ-51 מיליון שקל.
בחציון הראשון של השנה הרווח התפעולי גדל בכ-117% והסתכם בכ-248 מיליון שקל לעומת כ-114 בחציון המקביל אשתקד. עיקר השיפור ברווח נובע משיפור בדמי השכירות הממוצעים, גידול במכירות כלי הרכב (הן במספר כלי הרכב שנמכרו והן ברווחיות) ומשיפור תפעולי.

• הרווח לפני מס מפעילות הרכב והאשראי של הקבוצה גדל ברבעון השני של שנת 2021 לכ-122 מיליון שקל לעומת רווח לפני מס של כ-23 מיליון שקל ברבעון המקביל של 2020. במחצית הראשונה הרווח זינק לכ-213 מיליון שקל לעומת כ-60 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

אסי שמלצר. עזרא לוי,
אסי שמלצר, יו"ר קבוצת שלמה. גם הכניסה לתחום הביטוח תרמה להכנסות הקבוצה/עזרא לוי

"היכולת לאפיין בזמן אמת את צרכי הלקוחות"

אסי שמלצר, יו"ר קבוצת שלמה: "התוצאות של הרבעון שני והחציון הראשון לשנת 2021 מציגות שיא ברווחי הקבוצה. האסטרטגיה בה דבקנו לאורך הדרך לפיה מתרכזת הקבוצה בהעצמת פעילותה בתחומי שירותי הליסינג וההשכרה, מוכיחה את עצמה בתוצאות אלה יותר מתמיד.

תחום הביטוח שמתנהל לצד פעילות הרכב של הקבוצה הביא גם הוא תוצאות מרשימות, זאת בזכות אסטרטגיה סדורה וניהול נכון לאורך משבר הקורונה ובכלל.

המגוון הרחב של השירותים שיודעת שלמה להציע והיכולת לאבחן בזמן אמת את התנהגות השוק ואת צרכי הלקוחות הישראליים, מאפשרת לנו לתת מענה מדויק ואיכותי ולהנות מתוצאות מרשימות. הקבוצה צפויה להמשיך ולצמוח בפעילויות הליבה לצד אפשרות להרחיב את הפעילות לתחומים נוספים מעבר לעולם הרכב, בדומה לכניסתנו לתחום התיירות בשנה החולפת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully