וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל: הרבית במשק ללא שינוי, 0.1%

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 23.8.2021 / 16:21

בבנק ישראל חוששים מההחמרה בתחלואה אך מייחלים להצלחת החיסון השלישי בבלימתה. כן קובע הבנק כי כל האינדיקטורים, בניטרול הסכנה שבהחמרת התחלואה, מצביעים על חזרה של רוב ענפי המשק לרמת הפעילות הרגילה. הוועדה המוניטרית תמשיך לנהל מדיניות מרחיבה

בבנק ישראל אין כל חדש, כך על פי הודעת הוועדה המוניטרית של הבנק שהחליטה להותיר את הרבית במשק ללא שינוי, על 0.1%. הבנק המרכזי מציין בהודעתו כי עליית התחלואה הביאה להחמרת המגבלות המוטלות על הפעילות ומוסיפה מידה רבה של אי-ודאות לגבי הפעילות הכלכלית במשק לטווח הקצר ולטווח הבינוני.

יחד עם זאת, במקביל - כך על פי בנק ישראל - החל תהליך של מתן מנת חיסון שלישית שצפוי לסייע בהפחתת התחלואה הקשה ולאפשר צמצום של הפגיעה הצפויה במשק.

עוד מודיע בנק ישראל כי האינדיקטורים השונים אודות התקופה, טרם ההחמרה המשמעותית של התחלואה, מעידים על כך שרמת הפעילות שבה למגמה ארוכת הטווח במרבית הענפים, אך הפעילות נמוכה מהמגמה בענפי הקירבה הפגיעים.

התוצר צמח ברבעון השני בשיעור שנתי גבוה של 15.4%. בנוסף, הלמ"ס עדכנה את הנתונים ההיסטוריים של התוצר כלפי מעלה. שילוב אלו מביא לכך שפער התוצר ברבעון השני של 2021 היה כ-3 אחוזים, פער נמוך לעומת ההערכה הקודמת שעמדה על 4.5%.

נגיד בנק ישראל, אמיר ירון במהלך מסע"ת בנושא הריבית 22 באוקטובר 2020. לשכת העיתונות הממשלתית
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון/לשכת העיתונות הממשלתית

אי שוויון בחזרה לעבודה ועליית מחירי הדירות

נתוני שוק העבודה ממשיכים במגמה של חזרה למצב שאפיין את השוק טרם המשבר. מספר המשרות הפנויות הוסיף לעלות בהמשך למגמה מתחילת השנה ומגבלת גיוס העובדים ממשיכה להעיב על התרחבות הפעילות. עם זאת קיימת שונות ניכרת בין אזורי הארץ ביחס בין מספר המובטלים לבין מספר המשרות הפנויות.

כן נמשכת מגמת העלייה של האינפלציה; האינפלציה בשנים-עשר החודשים האחרונים עומדת על 1.9%. הציפיות לאינפלציה לשנה הקרובה נמצאות בתוך תחום היעד, וירדו מעט; הציפיות משוק ההון ומחוזי האינפלציה נמצאות במרכז התחום בעוד תחזיות החזאים נמוכות יותר. הציפיות לאינפלציה לטווחים הבינוניים והארוכים מהשוק נותרו מעוגנות במרכז תחום היעד.

מאז החלטת הריבית הקודמת, השקל התחזק ב-0.6% מול הדולר, ב-1.5% במונחי השער האפקטיבי, וב-2.2% מול האירו.

מחירי הדירות עלו בשנים עשר החודשים האחרונים בקצב מהיר של 7.6%. לצד זאת, קצב עליית מחירי השכירות נותר ברמה מתונה יחסית.

תהליך התאוששות המשק הישראלי מהמשבר נמשך. עם זאת, עדיין קיימים אתגרים לפעילות הכלכלית, נוכח התגברות הסיכונים הבריאותיים בארץ ובחו"ל.

לכן, הוועדה תמשיך לנהל מדיניות מוניטרית מאוד מרחיבה לאורך זמן, תוך שימוש במגוון כלים ככל שיידרש, כולל כלי הריבית. זאת על מנת להמשיך ולתמוך בהשגת יעדי המדיניות, בהתאוששות הכלכלית מהמשבר ובהבטחת המשך פעילותם התקינה של השווקים הפיננסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully