וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחר וקז רוצים להעביר מכירת הרכבים המשומשים של חברת קשר לשותפות בבעלות פפושדו וקושניר

גולן פרידנפלד

5.2.2003 / 18:39

ההעברה - במסגרת עסקת בעלי עניין; פעילות מכירת הרכבים הניבה לקשר רווחים בהיקף של 15.5 מ' ש' ב-3 הרבעונים הראשונים של השנה; העסקה צפויה לחסוך לקשר 2.7 מ' ש' בשנה



קבוצת מאיר, שבשליטתם של יעקב שחר וישראל קז, מבקשת להעביר עסקת בעלי עניין בחברה הציבורית קשר רנט א קאר (הרץ) שבשליטתה, לפיה תמכור קשר את פעילות הרכבים המשומשים שלה לשותפות בה מחזיקה קבוצת מאיר בכ-50% מהון המניות. העסקה אמורה לקבל את אישור האסיפה הכללית במסגרת אישור עסקות בין בעלי עניין. פירושו של דבר הוא שהעסקה תצטרך לקבל את אישורם של שליש מבעלי המניות שאינם נגועים בעניין אישי בעסקה.



השותפות לה תימכר פעילות מכירת המכוניות המשומשות תוחזק בחלקים שווים על ידי חברת ק.ש אוטו סנטר וחברת מ.מ.מ טרייד שהינה חברה פרטית המוחזקת במלואה על ידי חברת מאיר. בעליה של חברת ק.ש אוטו סנטר הינם אלי פפושדו מבעלי מלונת ים סוף, לוי קושניר מבעלי נחושתן, קיטל זאב סוקולובסקי ודן שפירא. על פי מתווה העסקה, אמורה קשר למכור את כל הרכבים המשומשים לשותפות שהוקמה כביטחון לקיום התחייבויות השותפות. כמו כן, היא תעמיד לטובת חברת קשר בטחונות בהיקף של 25 מיליון שקל, מתוכן ערבות בנקאית בהיקף של 5 מיליון שקל.



על פי מתווה העסקה, תשלם השותפות לקשר תמורה המבוססת על שיעורי ההפחתה שהוסכמו בין הצדדים ממחיר המחירון של הרכבים. שיעורי ההפחתה המוצעים שסוכמו בין הצדדים ממחיר המחירון מסתכמים ב-21% לגבי רכבים שהושכרו ו-15% על רכבי הליסינג. כמו כן נקבע מנגנון שיעור ההנחה בהתאם לגיל הרכב, כך שההנחה המינימלית שנקבעה הינה 10% הן לרכבי ליסינג והן לרכבי השכרה, וההנחה המקסימלית שנקבעה הינה 30% ברכבי השכרה ו-22% ברכבי ליסינג.



דירקטוריון קשר הזמין חוות דעת ממשרד זינגר את אבן בכדי לעמוד על טיב העסקה. מהערכה עולה כי החברה צפויה לחסוך בעקבות הצעד האמור כ-2.7 מיליון שקל מהוצאותיה התפעוליות והמימוניות. בנוסף, מעריכה החברה כי העסקה המוצעת מגלמת ודאות במרווחי החברה, שכן במסגרת תנאי העסקה נקבעו מראש שיעורי ההנחה הניתנים לחברה המשותפת בעת מכירת הרכבים. כמו כן, מציינים בחברה כי ביצוע העסקה יחסוך לחברה את העלות בגין אחזקת הרכבים בימים שרכבים אלו עומדים למכירה. על פי החברה מדובר בכ-20-30 ימים בממוצע אשר נחסכים במסגרת העסקה.



יחד עם, זאת דו"ח הבדיקה הצביע על כך שהסיכון המרכזי הכרוך בעסקה הוא שבמידה והשותפות לא תעמוד בהתחיבויותיה לחברה ותיסוג מתנאי החוזה, תיאלץ החברה להקים מחדש את מערך המכירות שלה על כל ממשמעויותיו, לרבות מציאת מגרשי מכירה העסקת עובדים וכו. בנוסף, יש לצין כי פעילות מכירת הרווחים הינה פעילות רווחית ביותר עבור קשר. החברה הרוויחה בתשעת החודשים הראשונים של השנה כתוצאה ממכירת כלי רכב 15.5 מיליון שקל, לעומת 12.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השלישי הסתכם הרווח ממכירת כלי רכב בכ-6 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully