וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות חדות בתום המסחר; ה-FTSE בלונדון עלה ב-2.5%

יהודה שויצר

5.2.2003 / 19:10

וודאפון עלתה ב-4.6% על רקע מגעים למכירת חברת הטלקום היפאנית ג'פאן טלקום; פרודנשל עלתה ב-3.9%



עליות שערים חדות במניות הטלקום והתרופות חילצו את בורסות אירופה מהמגמה השלילית שנרשמה בפתיחת המסחר. העליות התחזקו עם פתיחת נאומו של מזכיר המדינה האמריקאי קולין פאואל שסיפק עדויות לכך שעיראק מסתירה נשק בלתי קונוונציונאלי ושהיא פועלת בכדי לחבל בפעולת פקחי הנשק. מדד FTSE בלונדון סיים את המסחר בעלייה חדה של 2.5%; פאריס רשמה עלייה של 0.7% ופרנקפורט עולה ב-2.9%.



שיעור האבטלה בגרמניה גדל בחודש ינואר ל-8.6% לעומת 8.5% בדצמבר, והיה הגבוה ביותר בארבע שנים וחצי. מספר המובטלים גדל בינואר ב-62 אלף לעומת דצמבר, לנוכח סימנים להאטה הקרובה למיתון במשק הגדול באירופה.



ענקית הסלולר הבריטית וודאפון עלתה ב-4.6% לאחר שנודע כי היא מנהלת מגעים למכירת חברת הטלקום היפאנית ג'פאן טלקום, הספקית השלישית בגודלה ביפאן לשירותי טלפוניה. הרוכשת הפוטנציאלית היא קרן ההשקעות האמריקאית ריפלווד הולדינגס תמורת כ-2.5 מיליארד דולר. במקביל, רוכשת עתה וודאפון את השליטה המלאה בחטיבותיה בשוודיה ובפורטוגל.



וודאפון קבעה מחיר של 1.3 מיליארד דולר לרכישת יתרת המניות בחטיבות השוודיות והפורטוגליות שלה. יורופוליטן וודאפון בשוודיה תקבל 47 קרונות שוודיות למניה תמורת יתרת 25% מהמניות שאינם בידי וודאפון, ו-39% ממניות החטיבה בפורטוגל יירכשו ב-8.5 יורו למניה.



בנוסף לוודאפון רשמו מניות הטלקום והסלולר בלונדון עליות: BT עלתה ב-3.5%; מניית mmO2 התחזקה ב-4.3%; כייבל אנד וויירלס רשמה עלייה של 4.5%.



ויוונדי יוניברסל ירדה ב-2.7% בבורסת פאריס.



אוונטיס (סימול 13046.PA), יצרנית התרופות הצרפתית, ירדה ב-6.7% לאחר שרשמה גידול של 22% ברווחי הרבעון הרביעי בזכות מכירת התרופה אלגרה לטיפול באלרגיה, אך הורידה את תחזיות הרווח והמכירות ל-2003 ו-2004. לדברי המנכ"ל, צפויה אלגרה להיתקל בתחרות קשה מצד תרופת הקלריטין של שרינג פלו.



קומרצבנק, הבנק הגרמני, עבר לעלייה של 3.5% על אף שרשם הפסד לפני מס של 406 מיליון דולר בשנת 2002. היה זה ההפסד הראשון של הבנק מאז מלחה"ע השנייה. שני מתחריו, HVB ודרזדנר, צפויים גם הם לרשום הפסדים.



מניות חברות הביטוח בלונדון המשיכו את המגמה החיובית גם היום. פרודנשל עלתה ב-3.9%; לוידס התחזקה ב-3.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully