וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיזם ישראלי-סיני ישיב את הראייה למיליוני עוורים בסין

עודכן לאחרונה: 25.8.2021 / 11:42

חברת השתלים קורנית ויז'ן מתניעה פעילות בסין. קרן GIBF הישראלית-סינית השקיעה 4 מיליון דולר בחברת הבת בגוואנגז'ו ההשקעה צפוייה לקדם את אישור הקרנית המלאכותית בסין ולתת פתרון למיליוני עיוורים הממתינים להשתלת קרנית בסין, הסובלת ממחסור חמור ברקמה

קרן GIBF (Guangzhou Sino-Israel Biotech Investment Fund), השלימה לאחרונה השקעה של 4 מיליון דולר בחברת הבת של קורנית ויז'ן הישראלית אשר הוקמה בגוואנגז'ו, סין.

מטרת ההשקעה הינה הרחבת פעילותה של קורנית ויז'ן הישראלית לשוק הסיני, פעילות הכוללת בין השאר סדרה של ניסויים קליניים, הקמת קו ייצור והפצתם של שני השתלים הראשונים של החברה בשוק המקומי. מוצר הדגל של חברת קורנית ויז'ן הינו שתל קרנית מלאכותית פורץ דרך המחזיר ראייה לעיוורים.

השתל, אותו ניתן ללמד להשתיל בזמן קצר יחסית, ייתן מענה לצורך העז בשוק הסיני, בו ישנם למעלה מחמישה מיליון אנשים עיוורים על רקע קרנית ורק כ-5-8 אלף השתלות קרנית בשנה.

עם סגירת ההשקעה אמר ד"ר שוקי גלייטמן, שותף בקרן GIBF, כי "אנחנו שמחים לקחת חלק בפעילותה הייחודית של קורנית ויז'ן, ומאמינים שהטכנולוגיה פורצת הדרך אותה מפתחת ומקדמת החברה מהווה מהפכה של ממש בתחום השתלים הרפואיים.

טכנולוגיה זו תאפשר פיתוח מגוון רחב של שתלים בטוחים יותר, אמינים יותר, עמידים לאורך זמן וקלים יותר לטיפול מאשר החלופות הקיימות. הצורך בקרב השוק הסיני לשתלים אותם פיתחה החברה עד כה הינו ברור ויכול לשנות את איכות החיים של מיליוני אנשים".

מנכ"ל חברת קונית ויז'ן, אלמוג עלי-רז. תמי בר שי,
מנכ"ל חברת קורנית ויז'ן, אלמוג עלי-רז/תמי בר שי

ידע וניסיון מצטבר בשוק הסיני

מנכ"ל חברת קורנית ויז'ן, אלמוג עלי-רז הוסיף "השילוב של מעטפת התמיכה אותה מספקת GIBF לחברות המתחילות פעילות בסין, יחד עם מבנה העסקה הייחודי, הינו אופטימלי. העובדה שאנחנו יכולים להפגש עם מנהלי הקרן בארץ תוך נטרול פערי התרבות מאפשר דיון פתוח ומציאת פתרונות מהירים ויעילים.

הידע והניסיון המצטבר אותם מציעה GIBF בשוק הסיני כמו גם ההיכרות העמוקה של הקרן עם אנשי מפתח רלוונטיים, ספקים, מובילי דעה ובתי חולים מקנה יתרון משמעותי לחברות בתחום הרפואי המבקשות להרחיב את פעילותן לשוק הסיני".

אודות קורנית ויז'ן וקרן GIBF

חברת קורנית ויז'ן הינה חברה פורצת דרך בתחום השתלים הרפואיים. החברה הוקמה בשנת 2015 על ידי ד"ר גלעד ליטוין והיזם אלמוג עלי-רז, ומאז פיתחה בהצלחה מספר שתלים רפואיים המבוססים על טכנולוגית חומרים ייחודית המאפשרת אינטגרציה של שתלים עם רקמת הגוף ללא תגובת גוף זר.

הפלטפורמה הייחודית של קורנית ויז'ן מאפשרת חיבור פיזי של שתלים לרקמות, הצפנת שתלים וחיישנים, תיקון רקמות רכות וחיזוקן באופן תמידי, כמו גם ייצור ממברנות אשר מפרידות בין מתחמים שונים בגוף האדם.

טכנולוגיית החברה צפויה להחליף את השימוש ברקמות ביולוגיות מתרומות איברים ומהחי המשמשות בהליכים כירורגיים מגוונים. לאחרונה עלתה קורנית ויז'ן לכותרות כאשר החזירה ראיה לאדם עיוור על רקע קרנית עם תחילת המחקר הקליני של מוצר הדגל של החברה, הקרנית המלאכותית (CorNeat KPro).

בסוף השנה מתכננת החברה, בתמיכתה של GIBF, להרחיב את המחקרים הקליניים אותם מנהלת החברה למספר מרכזיים רפואיים בסין.

קרן GIBF הינה קרן השקעות ישראלית-סינית הפועלת בתחום הרפואי החל משנת 2016, בהובלתם של ד"ר שוקי גלייטמן, פרופ' שלמה נוי, אבנר לושי וקרל גנג. לאחרונה גייסה הקרן 300 מיליון דולר (2 מיליארד יואן) כקרן שנייה וצירפה לשורותיה שני שותפים נוספים. הקרן הוקמה בשיתוף עם ממשלת גוואנגז'ו, העיר השלישית בחשיבותה בסין ובירת דרום-סין.

המאפיין הייחודי ביותר של הקרן עבור החברות הישראליות בהן היא משקיעה הינו כי על אף שמדובר בקרן סינית עם זיקה ממשלתית, הקרן מנוהלת על-ידי שותפים ישראליים, דבר המהווה יתרון ברור עבור יזמים ישראלים.

בנוסף, GIBF הינה הקרן הסינית היחידה בניהול זר בעלת רישיון מהרשות לניירות-ערך הסינית לביצוע השקעות Private equity. למרות שהשקעותיה של הקרן מבוצעות ישירות בחברות הסינית, מודל ההשקעה של GIBF מאפשר גמישות מבנית במידה שחברת האם הישראלית מבצעת אקזיט במערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully