וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 מיליארד שקל לפח: המזון שנזרוק בחגים

עודכן לאחרונה: 26.8.2021 / 13:26

מבדיקה שערכה עמותת "לקט ישראל" לקראת הקניות לחגי תשרי עולה כי הציבור בישראל יוציא בחג הקרוב כ-8.4 מיליארד שקל על מזון, מתוכם על פי האגון, כ-240 אלף טון מזון, בשווי של כ-2 מיליארד שקל, ייזרקו לפח

עמותת "לקט ישראל", העוסקת בהצלת מזון, מצילה בכל שנה כ-18.5 אלף טון מזון ומחלקת מעל ל-2,400,000 ארוחות חמות ומזינות לנזקקים, מפרסמת נתונים מבדיקה שערכה לקראת קניות המזון של משקי הבית לחגי תשרי הקרובים.

על פי הנתונים, שנאספו על ידי פירמת רואי החשבון BDO, עולה כי בתקופת חגי תשרי משקי הבית בישראל יוציאו כ-1.6 מיליארד שקל על רכישת פירות וירקות ברשתות השיווק, בשווקים ובחנויות השונות. כאשר הנתון המדאיג העולה מתוך הנתונים הוא שמתוכם יזרקו לפח כ-65 אלף טון פירות וירקות המגיעים לכדי שווי של מעל חצי מיליארד שקל.

לקט ישראל. לקט ישראל,
בחגים אנו משליכים לפח כ-65 אלף טון פירות וירקות/לקט ישראל

חבל גם על הכסף: כל משפחה תזרוק 460 שקל לפח

הבדיקה מצביעה על נתון נוסף,: משק בית ממוצע בישראל יוציא על סל המזון בתקופת חגי תשרי כ-3,050 שקל, כאשר מתוכם מזון בשווי של 460 שקל ילך לפח. שווי הפירות וירקות אשר יזרקו בכל משק בית הוא כ-95 שקל.

בראיית מאקרו, המשק הישראלי כולו (כולל משקי הבית), מוציא בתקופת חגי תשרי כ-8.4 מיליארד שקל על מזון. מתוכם כ-240 אלף טון מזון, בשווי של כ-2 מיליארד שקל הולך לפח. רק בקרב משקי הבית אובדן המזון בתקופת חגי תשרי נאמד במיליארד שקל.

לקט ישראל. באדיבות לקט ישראל,
לקט ישראל/באדיבות לקט ישראל

בואו נגלה בחג הזה סולידריות

"דווקא בחג הזה, בתקופת הקורונה שדרדרה רבבות לאי בטחון תזונתי, רצוי שנדע לנצל את המזון, ועודפי המזון, בצורה מיטבית וככל שאפשר לתמוך באותם האנשים הזקוקים לעזרה" מסביר גידי כרוך, מנכ"ל "לקט ישראל".

"בואו נגלה בחג הזה סולידריות ונחשוב על אלה ששולחנם יהיה חסר, נחשוב על הגנת הסביבה ובייחוד בחגי תשרי, נוכל לחסוך מאות שקלים וגם להימנע ולמנוע בזבוז מזון מיותר".

גידי כרוך, מנכ"ל לקט ישראל. תומס סולינסקי,
גידי כרוך, מנכ"ל "לקט ישראל"/תומס סולינסקי

מספר הנזקקים לארוחה חמה גדל

מספר הנזקקים המגיעים לקבלת אוכל מעמותות גדל משמעותית במהלך ובעקבות משבר הקורונה. בתקופת שיא המגיפה, העמותות דאגו ל-67% יותר נזקקים ובתקופה שלאחר היציאה ממשבר הקורונה הן תומכות ב-42% יותר נזקקים ביחס לתקופה שלפני המגיפה.

בימים אלה לקט ישראל מגייסת תרומות עבור ארוחות חמות בחג לכאלה שידם אינה משגת, ואף רתמה השף המפורסם ישראל אהרוני עבור המטרה החשובה. לתרומות: https://roshhashanah.leket.org/

לקט ישראל. באדיבות לקט ישראל,
לקט ישראל, ארוחות חמות למשפחות/באדיבות לקט ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully