וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרופה ישראלית תוביל לחיים לצד הקורונה?

עודכן לאחרונה: 29.8.2021 / 13:06

חברת בונוס ביוגרופ החלה בהקמת קו ייצור לתרופה MesenCure, המטפלת במצוקה נשימתית בקרב חולי קורונה קשים, טרום חיבורם למכונת הנשמה, ומעריכה כי תתחיל לשווק בתוך כשנה. ד"ר שי מרצקי, המנכ"ל: "נערכים לייצור תעשייתי של התרופה מתוך הבנה שהקורונה תלווה אותנו שנים"

האם בקרוב מספר חולי הקורונה הקשים יפסיק לערער את שיגרת המשק? חברת 'בונוס ביוגרופ' החלה בהקמת פס ייצור מסחרי לתרופה MesenCure, שנועדה לטיפול בחולי קורונה קשים טרום הגעתם אל מכונות ההנשמה.

זאת לאחר שקיבלה לפני כשבועיים את אישור משרד הבריאות להרחבת הניסוי הקליני (פאזה 2) בתרופה לכל בתי החולים בארץ. החברה שכרה מבנה בשטח של כ-2000 מ"ר בפארק מת"מ בחיפה לתקופה של 3 שנים ובעלות של כ-5.5 מיליון שקל, שמחצית משטחו תיועד להקמת פס הייצור, ומחציתו האחרת להקמת מעבדה למיקרוביולוגיה ומעבדה לאבטחת איכות.

החברה תוכל להאריך את תקופת השכירות בשתי תקופות נוספות בנות 3 שנים כל אחת בתמורה לדמי שכירות חודשיים מוגדלים ב-3% בכל אחת מתקופות השכירות הנוספת. החברה מציינת, כי היקף הייצור לתרופה עתיד להגיע עד כ-10 אלף מנות בשנה, וכי היא עתידה לשכור לטובת הייצור והמעבדה כ-40 עובדים חדשים.

חיסון קורונה שלישי לבני 40 ומעלה 20 באוגוסט 2021. יותם רונן
הצפי לשנים הבאות הוא התמודדות עם זנים חדשים ואלימים שחלקם יפגעו גם במתחסנים, אם כי בשיעור נמוך יותר/יותם רונן

הימשכות הקורונה לשנים, תצריך גם תרופות ולא רק חיסון

ד"ר שי מרצקי, בעל השליטה (32.92%) ומנכ"ל החברה, מסר ל'וואלה! כסף!" כי "העולם נערך לחיים אפשריים לצד וירוס הקורונה, כולל זנים אלימים יותר שלו, שיימשכו, ככל הנראה, שנים קדימה.

בתקופה זו יידרשו חיסונים יעילים לכלל האוכלוסייה, ותרופות לטיפול בחולים הקשים, שיאפשרו חיים הקרובים ביותר לשגרה בה היו טרום התפרצות המגפה. מתוך הבנה זו של המציאות, בונוס ביוגרופ נערכת לייצור תעשייתי של מוצריה, ובכללם התרופה MesenCure, בהתאמה מודולרית לכמות הנדרשת לטיפול בחולי קורונה קשים, הסובלים מדלקת ריאות ומצוקה נשימתית מסכנת חיים".

MesenCure מיועדת לטיפול במצוקה נשימתית מסכנת חיים, בין אם נגרמה מקורונה על שלל זניו ובין אם נגרמה מווירוס אחר. בישראל כ-700 חולי קורונה המוגדרים 'קשה', ועד כה טופלו בתרופה הניסיונית MesenCure של 'בונוס ביוגרופ' כ-20 חולי קורונה קשים בקריה הרפואית רמב"ם.

רופאים קורונה. ShutterStock
עם כל הכבוד לחיסונים, החיים של רפואה אפקטיבית לצד הקורונה יידרשו את שיפור הטיפול במי שכן חלה/ShutterStock

הצלחה בניסיון שנערך ברמב"ם

התרופה הצליחה להוריד את שטח הדלקת שהתפשטה אצל החולים בריאות משיעור של כ-55% משטח הריאות לפני הטיפול, לשיעור של כ-15% משטח הריאות תוך כ-5 ימים מתחילת הטיפול, ועד לשיעור של כ-1% משטח הריאות כ-3 שבועות לאחר הטיפול. זאת במסגרת השלב הראשון (פאזה 1) של הניסוי הקליני בתרופה.

כתוצאה מכך, החברה ציינה, כי תפקודי הנשימה של חולי הקורונה שטופלו בתרופה MesenCure השתפרו, והם שוחררו מאשפוז בממוצע תוך יום 1 מתום הטיפול וללא צורך בתמיכה נשימתית, ועד 72 שעות מרגע קבלת המנה הראשונה של התרופה, הניתנת במסגרת של 3 מנות.

הערכות החברה הן שתוך כ-3 חודשים היא תסיים את בניית פס הייצור לתרופה, וההערכות גורמים בשוק התרופות הן כי הניסוי בה יסתיים תוך כשנה, לאחריו תוכל החברה לקבל את אישורי הקורונה המזורזים שיאפשרו לה להתחיל בייצור מסחרי ומכירות לתרופה.

בונוס ביוגרופ עוסקת בתחום תאי הגזע והנדסת הרקמות ונסחרת בבורסה בתל אביב בשווי 1.7 מיליארד שקל, לאחר שמנייתה זינקה 213.64% מתחילת השנה. רבים שביקרו את החברה על הודעתה כי היא מפתחת תרופה אפקטיבית לתופעות הנגרמות בשל בקורונה, פני שסברו כי מדובר ברצון להיצמד ל"טרנד", נוכחו כי ההצהרה ההיא גובתה גם בעשייה של ממש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully