וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנובה מרקט: יצרנית המזון תמכור אונליין ישירות לצרכן

עודכן לאחרונה: 29.8.2021 / 20:53

תנובה, יצרנית המזון מהגדולות בישראל, מקימה את אתר "תנובה מרקט", במסגרתו תמכור מוצרי חלב, ירקות, פירות, לחמים ומוצרי מזון. האתר יוקם בשותפות עם חברת שוקבוק.שאת השליטה בה תרכוש תנובה בתוך שנתיים

אולי זה הרצון לקחת חלק בפעילות הקמעונאית אונליין שגאתה בשנת הקורונה - ולא מצטמקת עם החזרה היחסית לשגרה.

אולי זה הרצון לחתוך את רשתות השיווק כשחקניות משמעותיות בתהליך, אולי זה הרצון להגן על מעמדה נוכח הסיכוי שרפורמת החקלאות תעבור כחלק מחוק ההסדרים.

מכל מקום, תנובה הכריזה על צעד שיכול לגרום לרעידת אדמה בעולם הקמעונאות: לא בכל יום מחליטה יצרנית מזון ענקית עם שליטה בשוק מוצרי החלב, לפתוח אתר סחר שיימכור ישירות לצרכן הקצה. אמנם תנובה "טבלה אצבע במים" באמצעות EATY ומוכרת ישירות לצרכן מזה כשנתיים, אך הפעם מדובר במהלך גדול הרבה יותר.

זירת האונליין שתיקרא: "תנובה מרקט" תחל לפעול ברבעון האחרון של השנה, כלומר - לאחר חגי תשרי. בנוסף להקמת אתר הסחר החדש שמרחיב את פעילות מערך המכירה הישירה לצרכן, תנובה חתמה על הסכם רכישת השליטה בחברת שוקבוק, המתמחה במכירה ישירה של פירות וירקות ישירות מהחקלאים.

מהלך זה הוא חלק מהתוכנית האסטרטגית של תנובה לפתח פעילותה בתחום ה-D2C (Direct to Consumer) ולחזק את הקשר הישיר עם הצרכנים. האתר החדש יושק במהלך הרבעון הרביעי של 2021.

"תנובה מרקט" יציע מגוון מוצרים טריים ואיכותיים בהם: ירקות ופירות, מוצרי חלב, לחם מאפים וכן מגוון מותגי מזון ייחודיים. אספקת המוצרים לבית הלקוח תעשה על-ידי המערך הלוגיסטי של שוקבוק במטרה לספק שירות מהיר ויעיל וכן לשמור על טריות המוצרים מרגע קבלת ההזמנה ועד להגעת המוצרים לבית הצרכן.

תנובה מרקט, אתר הסחר החדש שימכור מוצרים ישירות לצרכן. מתוך אתר תנובה מרקט,
תנובה מרקט, אתר הסחר החדש שימכור מוצרים ישירות לצרכן/מתוך אתר תנובה מרקט

ישירות מהחלקאי ללא גורם מסחרי מתווך

שוקבוק הינה פלטפורמה דיגיטלית הנותנת במה למעל 400 חקלאים ויצרנים ישראלים, ללא תיווך גורם מסחרי. לצד כל מוצר, ירק או פרי באתר מצוין שם המגדל / היצרן וכתובתו, המאפשר לצרכנים לדעת במדויק באלו תנאים גדל ומהיכן הגיע המזון.

המגדלים יבחרו ויקטפו את התוצרת המוזמנת בסמוך למועד (שעות בודדות) המשלוח שהוגדר. התוצרת תועבר מהחקלאים אל בית האריזה של שוקבוק, שם תאררז ותישלח לבתי הלקוחות ברחבי הארץ.

ליקוט מוצרים לשליחה לצרכן, שוקבוק. שוקבוק,
ליקוט מוצרים לשליחה לצרכן, שוקבוק/שוקבוק

שינויים בהרגלי הקניה

מבדיקות שערכה תנובה, בשנים האחרונות חלו שינויים משמעותיים בהרגלי הקניה של הצרכנים, שעוברים מקנייה מרכזית אחת לשבוע לפיצול קנייה של מוצרים טריים ומוצרים ייחודיים. לאור זאת, באתר ישווקו מוצרים טריים ומצוננים במטרה לספק לצרכן במקום אחד את מוצרי המזון שנקנים ונצרכים בתדירות גבוהה יחסית לאורך השבוע.

מנוע צמיחה לשנים הקרובות

הקמת זירת הסחר היא מהלך מרכזי באסטרטגיית המכירה הישירה לצרכן של תנובה (D2C), אחד ממנועי הצמיחה אותם הקבוצה הגדירה לשנים הקרובות.

ב-2019 הקימה החברה לראשונה את אתר Eaty באמצעותו מכרה חבילות קולינריה ייעודיות וב-2020, עם פרוץ מגיפת הקורונה והכניסה לסגר הראשון, הייתה חברת המזון הראשונה בישראל שהציעה חבילות מוצרים עד בית הלקוח בשליחות מהיום למחר במסגרת פעילות "תנובה עד הבית", אשר זכתה להצלחה רבה.

בנוסף, החברה נכנסה השנה לתחום המכירה הישירה של אבקות החלבון וחטיפי חלבון תחת מותג תזונת הספורט GO, אותם היא משווקת באמצעות זירת סחר ייעודית. זירת הסחר "תנובה מרקט" תהווה את לב הפעילות הישירה של הקבוצה.

תנובה GO. מיכה לובוטון,
תנובה GO, תזונת ספורט/מיכה לובוטון

האסטרטגיה: חיזוק הקשר עם הצרכן

אביבית רוטליין מנהלת מנועי הצמיחה בתנובה: "השנה האחרונה לימדה אותנו שהאונליין הפך לפלטפורמת מכירה מרכזית וצרכנים מבקשים לקבל פתרונות זמינים, מהירים, נוחים וטריים. מבדיקות שערכנו, הצרכנים נוטים לפצל את קניית המוצרים הטריים בין המאפיות, הירקניות ומוצרי הבוטיק, אך יעדיפו לקבל את הכול תחת קורת גג אחת".

"אתר הסחר החדש שלנו יאפשר לנו להציע מגוון רחב של מוצרים טריים ואיכותיים, שיהיו זמינים מעתה במקום אחד. מהלך זה הוא צעד נוסף במימוש האסטרטגיה של החברה לחזק את הקשר הישיר עם הצרכנים, והוא צפוי להתרחב עם הצעות ערך נוספות", הוסיפה רוטליין.

תנובה מרקט, ישירות לצרכן. מתוך אתר תנובה מרקט,
תנובה מרקט, ישירות לצרכן/מתוך אתר תנובה מרקט

הצדדים חולקים ערכים משותפים

אייל יעקובי, מנכ"ל שוקבוק: "שוקבוק הינה הפלטפורמה הטכנולוגית היחידה בארץ שמאפשרת חיבור ישיר בין הצרכן לחקלאים ברחבי הארץ. כעת לצד המוצרים של מיטב חקלאי הארץ מצטרפים גם מוצרי תנובה המייצרים סל מוצרים טרי ואיכותי לצרכן. שיתוף הפעולה בין תנובה לשוקבוק, החולקות ערכים משותפים של טריות ואיכות הינו טבעי ונותן מנעה לצורך אמיתי של הצרכנים שלנו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully