וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגזמתם בארוחת החג? תתכוננו לשלם

עודכן לאחרונה: 7.9.2021 / 7:35

הגזמתם קצת בזלילה סביב שולחן החג? כדאי שתקראו את הכתבה הזאת. העצות, התכשירים, הכמוסות, המשקאות, התרופות והאבקות שיסייעו לנו לעכל את החג הזה, וכמובן: כמה זה יעלה לנו

אם אתם האנשים שבורכו במשמעת ברזל בכל הקשור לדיאטה שלכם, אתם מוזמנים לעבור לכתבה הבאה. לעומת זאת, אם אתם כמו רוב עם ישראל מסיימים את ארוחת החג עם יד אחת שמחזיקה את הבטן, אחרי ששוב לא הצלחתם להתאפק נוכח המטעמים שעל השולחן. כדאי לכם להישאר אתנו.

לכבוד ראש השנה הלכנו אל אנשי המקצוע וקיבלנו לא רק טיפים לצריכת מזון מעט יותר הגיונית במהלך החג, אלא גם המלצות על תכשירים שיכולים לסייע למערכת העיכול שלנו לעמוד במשימה. מה הדרכים לצלוח את ארוחות החג וכמה יעלו לנו הפתרונות הזמינים בחנויות הטבע ובתי המרקחת?

שירלי סלומון, דיאטנית ורוקחת סופר-פארם מסבירה על תחושת הכבדות של הגוף לאחר ארוחה גדולה: "תחושה של עייפות, אי נוחות, חוסר יכולת וחוסר רצון לזוז, נגרמות מכיוון שהגוף מתחיל לעבוד יותר קשה, לפרק ולעכל את המזון שאכלנו.

זה בסדר לאכול ארוחה מגוונת הכוללת את כל אבות המזון אך יש לשים לב שתהליך העיכול לוקח זמן ודורש המון אנרגיה ועבודה של הגוף. אפשר להתמודד עם ערב אחד שבו אנו מעמיסים קצת על הקיבה אך רצוי לשים לב לכמויות ולא להגזים".

דיאטה ג'ינס השמנה בטנית בטן כרס שמנה שומן שמן כפתור מכנסיים מותן מותניים. ShutterStock
גם אתם פותחים כפתור לאחר ארוחה מלאה?/ShutterStock

עצות באדיבות סופר-פארם

ארוחת החג העיקרית כבר מאחורינו, אבל מאחר שחגי תשרי הם למעשה רצף של ארוחות חג, הנה כמה טיפים של "עשה" ו- "אל תעשה" לקראת ההמשך:

אל תגיעו רעבים מידי - כאשר אנחנו מגיעים במצב של רעב אנחנו אוכלים הרבה יותר ממה שהקיבה והגוף שלנו דורשת ועל כן מומלץ אפילו לאכול משהו קטן לפני שיוצאים לארוחה.

מזגו בצלחת קטנה יותר - באופן טבעי נמלא בצלחת כמות קטנה יותר שאולי תספיק לנו, ולא בהכרח להעמיס על הצלחת ולהרגיש שאנחנו "חייבים לסיים".

אפשר לטעום מהכל אבל במינון - אפשר לעשות ארוחת טעימות קלה, לקחת מכל דבר קצת וכך נרגיש שאכלנו וטעמנו מהכל בלי להעמיס יותר מידי כי "לא הספקנו".

הימנעו ממאכלים שאתם רגישים אליהם בשגרת היום יום.

הביאו אתכם מנה שאנחנו אוהבים - מספיק שתהיה מנה אחת טובה בארוחה, שאנחנו והגוף שלנו כבר מכיר והיא אכן תהיה מזינה

שתייה - באופן עקרוני אין בעיה לשתות בזמן ארוחה אך ישנם אנשים ששותים הרבה ובאופן אוטומטי ירגישו תחושה של שובע. בנוסף, שתייה מוגזת גם כן פחות מומלצת לתהליך עיכול תקין.

הליכה קצרה - פעילות גופנית מתונה וקצרה יכולה לזרז את תהליך העיכול ובכך לגרום לתחושה של הקלה מידית

אישה שותה משקה מוגז. Giphy
משקה מוגז פחות מומלץ לתהליך עיכול תקין/Giphy

תרופות לטיפול בבעיות עיכול

לעצירות - פרוביוטיקה המכילה למעשה חיידקים טובים לגוף היא פתרון טבעי ומומלץ (במערכת העיכול יש אוכלוסייה טבעית של חיידקים שעוזרים לנו לפרק את המזונות שאנחנו אוכלים).

ניתן לרכוש את הפרוביוטיקה בכדורים ורצוי להתייעץ עם רוקח לפני נטילת התוסף. בנוסף, ניתן להשתמש בתוספי תזונה על בסיס צמחים ופירות יבשים שיכולים לסייע גם כן בתהליך העיכול וכמו כן להקפיד על שתייה מרובה.

לגזים - קרבוסילן, נורית ותרופות נוספות ללא מרשם אך דורשות ייעוץ עם הרוקח, יכולים להקל באופן מידי על תחושה של גזים.

לצרבת - ארוחות גדולות ובעיקר אכילה בשעות מאוחרות של הלילה, עלולות לגרום לנו לתחושה של צרבת. להקלה ניתן להיעזר בתרופות ללא מרשם כמו טאמס, רני, אומפרדקס, לוסק

לנהגים - לאלו מבניכם שעולים על ההגה ישר לאחר הארוחה, צריכה מתונה של קפאין יכולה לסייע (תה\קפה)

צרבת. ShutterStock
ארוחות גדולות, בעיקר בשעות מאוחרות של הלילה, עלולות לגרום לצרבת/ShutterStock

נטורופתיה, דיקור וסיבים תזונתיים

פולה בליק דיין מומחית לרפואה טבעית ונטורופתיה עם הטיפים והדברים החשובים שאתם צריכים לדעת כדי לסיים את הארוחה בהרגשה מעולה גם שעות אחרי.

הכרה עצמית והימנעות - אין מישהו שמכיר טוב יותר את הגוף שלכם מעצמכם. תנסו להיזכר בארוחות עבר מה גרם לכם לתחושה של אי נוחות. לעתים נראה שהצעד הפשוט ביותר הוא להימנע ממאכלים שגורמים לכם לחוש בנפיחות. מומלץ לבדוק קודם כל כיצד אתם מגיבים לירקות מסוגים שונים, לקטניות, תבלינים, בשר, דגים ועוף.

פולה בליק דיין, מומחית לרפואה טבעית וקוסמטיקה מתקדמת. אור גפן,
פולה בליק דיין מומחית לרפואה טבעית ונטורופתיה/אור גפן

מומלץ להימנע מדיבור במהלך הארוחה אשר תכניס אויר לגוף ובדומה לכך גם השתייה המוגזת.

נטורופתיה - הנטורופתיה מציעה להוסיף למזון בבישול אורגנו, בזיליקום, זרעי כוסברה, זרעי שומר, ג'ינג'ר וזרעי כמון כדי להקל את הנפיחות בבטן והסדרת פעולת המעיים. (עם זאת אצל אנשים מסוימים הם עשויים דווקא להגביר נפיחות, לכן מומלץ לבדוק את ההשפעה של כל רכיב בנפרד).

בנוסף חימום האזור הבטן בתנועה סיבובית על ידי שמן אורגנו בשילוב שמן זית או רק שמן זית. חימום האזור מקל על נפיחות.

דיקור - הרפואה הסינית מציעה שימוש בנקודות דיקור שביכולתן לחזק את המרכז ומערכת העיכול של האדם. על פי הרפואה הסינית נפיחות בטן שמחמירה לאחר ארוחה מעידה על חולשה של מערכת העיכול, שמייצגת את יסוד האדמה בגופו של האדם. במקרים חמורים יותר, כתוצאה מחולשה מתמשכת של מערכת העיכול התופעה מעידה על מצב של סטגנציה - תקיעות של מזון - במערכת העיכול.

ככל שהאדם מתבגר, כל המערכות הפיזיולוגיות עובדת לאט יותר (כולל מערכת העיכול) לכן אנו חשים נפיחות שמתעצמת אחרי הארוחה, ומלאות שמתפשטת לגפיים.

דיקור לשיפור הפוריות. ShutterStock
הרפואה הסינית מציעה שימוש בנקודות דיקור לחיזוק מערכת העיכול/ShutterStock

תמציות ותה מאצ'ה

גם לדברי מיכל בלהנס, ספירולינה פור לייף: "כשיש עומס על הבטן, כמו אחרי אכילה מרובה, מערכת העיכול משקיעה המון אנרגיה בפירוק המזון, הגוף מתעייף והמזון לא מתעכל כמו שצריך, זה המקום בו אנו זקוקים לעזרה חיצונית בכדי להקל על העיכול והעיפוש הנוצר במערכת כתוצאה מהעומס".

"נוכל לדוגמא להשתמש בתמצית זרעי אשכולית. התמצית מסייעת לאיזון העיכול אם יש נטייה לעצירות או שלשול, מחטאת את הקיבה, מורידה נפיחות בבטן וגזים, ומקלה עלינו מכל התחלואות שסובלים מהם כשיש אכילת יתר. תמצית זרעי אשכולית זה בדיוק המוצר המתאים".

"בנוסף," אומרת בלהנס, "אני ממליצה לשתות בסוף הארוחה תה מאצ'ה שהוא תה ירוק יפאני מסורתי המסייע בין השאר להאצת חילוף החומרים, שיפור פעילות המעיים, הרגעת תחושת רעב ומשיכה למתוקים ופחמימות ותחושת קלילות בבטן".

תה המאצ'ה הוא תה ירוק אורגני יפני מסורתי. השימוש הוא בעלי התה אשר מיובשים ונטחנים לאבקה דקה. המאצ'ה עשיר ביותר בויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון עוצמתיים הכולל נוגדי חמצון הנמצאים בתה הירוק, המגנים מפני מחלות לב וסרטן".

"המאצ'ה שומר על איזון רמות סוכר בדם, מוריד לחץ דם וכולסטרול גבוה, מסייע להאצת חילוף החומרים, שיפור פעילות המעיים, הפחתת כאב, תחושת רעב ומשיכה למתוקים ופחמימות ולכן מסייע לירידה במשקל, התה מרגיע ומשרה תחושה של נינוחות ושלווה פנימית, מרומם ומשפר את מצב הרוח בזכות הורמוני "אושר" דופמין וסרוטונין המופרשים למח ומסייע לקשב, ריכוז, בהירות המחשבה, איזון וביטחון".

הוראות שימוש להכנת תה ירוק - מומלץ כפית תה ירוק ביום עם האוכל. מומלץ לחלק את המינון לאורך היום (1/3 כפית לכוס מים חמים/קרים). עד 3 פעמים ביום.

מוצע במחיר 128 שקל. כל המוצרים ניתנים לרכישה באתר "ספירולינה פול לייף". www.spirulina.co.il ובחנויות נבחרות בפריסה ארצית.

תה מאצ'ה אורגני 128 שקל ספירולינה פול לייף. יח"צ,
תה מאצ'ה אורגני 128 שקל ספירולינה פול לייף/יח"צ

רפואת הרמב"ם לתחושת מלאות מעיקה

הנטורופתית המוסמכת מורן שטרום, שפית ל-RAW FOOD, מומחית לצמחי מרפא, ארומתרפיה ובאך ומפתחת שיטה לשינוי DNA תזונתי מציעה את המוצרים ששקלו על תחושת המלאות המעיקה שלאחר הארוחה:

Pure Gold: מסייע לספיגת ויטמינים ומינרלים מהמזון והופך את תהליכי העיכול למקצב הרמוני ויעיל. הפורמולה מורכבת מצמחים, שורשים וקליפות גזע עשירים בנוגדי חמצון ונטילתה תאפשר לנו ליהנות מארוחת חג ומטעמים נהדרים מבלי לשלם על כך בנפיחות ותחושת אי נוחות. המינון המומלץ: 1 כמוסה עם מעט מים כשעה לפני ארוחת חג וכשעתיים לאחר ארוחת החג. Pure Gold ישפר את תחושת הכבדות, הנפחיות והכאב שנוצר בחלל הבטן.

טיפ תזונתי למקסם את יעילות המוצר: התחילו את האכילה בבוקר, כשעתיים לאחר היקיצה מה שיסייע לספיגה גבוהה ופעילות מרבית של כמוסות Pure Gold ויקל על מערכת העיכול.

pure gold כמוסות, 547 שקל. באדיבות מורן שטרום,
pure gold כמוסות, 547 שקל/באדיבות מורן שטרום

פורמולה של תמציות צמחים

CarbLess: הפורמולה מכילה תמציות צמחים שנודעים בהקשר של תמיכה בתהליכי עיכול וכתוצאה מכך תביא לתחושת נינוחות נעימה בסיום הארוחה. הפורמולה תעודד הפרשת הורמוני השובע ובמקביל תסייע לתהליכי עיכול וספיגה אופטימליים. מינון מומלץ: למהול 30 טיפות בחצי כוס מים (100 מ"ל) ולשתות כ-10 דקות לאחר ארוחת ערב החג.

שיטת תזונה 90%10 עובדת בין היתר לפי מוטיבים מרפואת הרמב"ם, הדוגלת בסיום אכילה לפני שנרגיש תחושת מלאות מעיקה. "לא יאכל אדם עד שתתמלא כרסו, אלא יפחות כמשובעתו", לכן איכלו בהנאה וקומו מהשולחן ברגע שתרגישו תחושת מלאות נעימה.

את המוצרים ניתן להזמין באתר החברה: https://www.moran-shtrum.co.il/shop/



.

carbless פורמולת,  306 שקל. באדיבות מורן שטרום,
carbless פורמולת, 306 שקל/באדיבות מורן שטרום

תוספי תזונה

בין ארוחת החג לקפה ועוגה, קיימים תוספי תזונה שיכולים לסייע לתפקוד תקין של מערכת העיכול במיוחד בחגים כשהתפריט עתיר שומן ואוכלים גם מזונות שהגוף לא רגיל בשגרה.

אלטמן בריאות השיקה במיוחד לראש השנה מארז פרוביוטיק Shape Summer במהדורה מוגבלות עד סוף ספטמבר, המציע שילוב של מספר מוצרים המסייעים לשמור על הגזרה לאורך זמן, וגם בתקופת החגים, בצורה בריאה ונבונה.

המארז פועל בשני מנגנונים: הראשון - מחזק את המחסום התפקודי במעיים ומונע תהליכים דלקתיים המעודדים אגירת שומן; השני- מעלה את ההורמון המסייע לתחושת שובע. במארז ניתן למצוא את המוצר פרוביוטיק Shape המכיל את החיידק ™B-420.

מחקרים הראו כי צריכתו מביאה לירידה של 300 קלוריות באופן יומי, מפחית מסת שומן ומסייע בירידה בהיקף המותנים. כהשלמה לתהליך, המארז מכיל את Fiber פרוביוטיק, מוצר מתקדם המשלב סיבים תזונתיים פרה-ביוטיים יחד עם פרו-ביוטיקה, שילוב המספק מצע נוח לגידול חיידקים ידידותיים ומספק במקביל את החיידקים הידידותיים.

המוצר הינו אבקה, ללא טעם וריח, כשר וטבעוני, אשר ניתן לערבב במים או במזון רך. בנוסף, מצורף למארז בקבוק מים, להקפדה של שתייה לאורך היום, וצידנית מושלמת. את המארז ניתן להשיג בסניפי Be פארם ברחבי הארץ ובשופרסל און-ליין.

מארז סאמר שייפ. באדיבות אלטמן,
מארז סאמר שייפ/באדיבות אלטמן

סיבים תזונתיים לתפקוד תקין של מערכת העיכול

חברת הרבלייף משיקה מוצר חדש: אבקת סיבים תזונתיים, להשלמת הצריכה היומית המומלצת של סיבים תזונתיים, העומדת על לפחות 25 גרם ביום על מנת לשמור על תפקוד תקין של מערכת העיכול.

האבקה בטעם מעודן של תפוח מכילה תערובת טבעית של סיבים מסיסים ובלתי מסיסים. מנת הגשה אחת מספקת לגוף כ-25% מהכמות היומית המומלצת של סיבים תזונתיים וניתן לשלב אותה בתפריט הרגיל, לערבב עם מים או להוסיף לשייק.

יתרונות: מייעלת את תהליך העיכול, מסייעת בייצור ותחזוקת המיקרופלורה במעי, מסייעת בניקוי הגוף מרעלים, תורמת לתחושת השובע ומסייעת בשמירה על המשקל.

מכילה: קרניטין, חומצת אמינו חיונית שמסייעת להפחתת משקל ותורמת לפירוק השומנים והפקת אנרגיה בגוף, 5 גרם סיבים תזונתיים ו- 17קלוריות למנת הגשה.

מחיר מומלץ לצרכן : 135 שקל (תכולה: 213 גרם, 30 מנות), ניתן להשיג באתר החברה: http://herbalife.co.il

הרבלייף - אבקת סיבים תזונתיים-135 שקל. דיטיילס,
הרבלייף - אבקת סיבים תזונתיים-135 שקל/דיטיילס

משקה מרענן בזמן הארוחה

משקה מרענן שמציעה הרבלייף להניח על שולחן ראש השנה ועשוי גם הוא להקל על מערכת העיכול:

תה קר עם חליטת גרגירי רימון:
רכיבים ל-4 כוסות:
2 כפיות מדידה (6.8 גרם) משקה נמס צמחי בטעם לימון
5 כוסות מים (כ- 1 ליטר)
1 רימון
1 תפוז
קרח

אופן ההכנה:
חלטו גרגרי רימון וכמה פרוסות תפוז בליטר מים במשך הלילה. הוסיפו קרח ומשקה צמחי נמס בטעם לימון וגרגרי רימון טריים.

הרבלייף-משקה צמחים. יח"צ, הרבלייף,
הרבלייף - משקה צמחים/יח"צ, הרבלייף

ויש גם אפליקציה

לטכנולוגיים שביניכם, שצריכים את התמיכה הנוספת, מוצעת אפליקציה חכמה, בעזרתה ניתן לעקוב באופן שיטתי ופשוט אחר המנות שאנחנו אוכלים בחג, ולראות מה אנחנו באמת מכניסים לגופנו ולייצר תפריט מאוזן, קליל שיסייע בהורדת הנפיחות.

כדי ליהנות מהמנות החגיגיות של החג ועדיין להמנע מתחושת כבדות ונפיחות, חשוב לעקוב אחר המזון שאנחנו אוכלים. אפליקציית myBite של אלטמן, מסייעת לניהול ומעקב תזונתי נוח וקל, המותאם לקהל הישראלי ללא תשלום.

המשתמש מזין את נתוניו האישיים, ועל בסיסם מקבל הערכה לצריכת הקלוריות היומית הנדרשת עבורו. לאפליקציה פיצ'ר צילום, הכולל טכנולוגיה מתקדמת המזהה תמונות של מנות אוכל, ומתרגמת את הערכים התזונתיים והקלוריים של המנות המותאמות באופן ספציפי למטבח הישראלי, וכדרך התרגום מסוגלת לחשב כמה קלוריות פחמימות, שומנים, חלבונים, ויטמינים ומינרלים צרך המשתמש בתזונה היומית על מנת שילמד יותר על התפריט היומי שלו.

פיצ'רים נוספים: ניתן להזין באופן ידני את מנות האוכל שלנו, מערכת לספירת צעדים ומערכת אוטומטית להוספת אימונים. באמצעות מעקב הפעילות הגופנית, myBite מחשבת עבור המשתמש את המאזן היומי: צריכת הקלוריות מהארוחות אל מול שריפת הקלוריות מהפעילות הגופנית ובכך מאפשרת למשתמש לנהל את עצמו בצורה מושכלת במיוחד בחגים.

אפליקציית מייביט. יח"צ,
אפליקציית מייביט/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    9
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully