וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפ הזהב: מהם שלושת הפרמטרים לבניית עסק מצליח וצומח?

מערכת וואלה! בשיתוף אליזבט פירסון

עודכן לאחרונה: 31.8.2021 / 8:33

כל עסק שמתפתח חייב לשאול את עצמו שלוש שאלות בוערות: במה אני טוב, האם יש בזה כסף והאם יש לכך ביקוש. אליזבט פירסון, המנכ"לית והבעלים של EVOLVE, מספקת אסטרטגיות תוכן וייעוץ לעסקים, כדי להזניק אותם לשלב הבא ולחבר בינם לבין הלקוחות. ראיון

בווידיאו: אליזבט פירסון, המנכ"לית והבעלים של קבוצת EVOLVE/יח"צ

השאלה שרוב בעלי העסקים שואלים את עצמם על בסיס יומיומי היא "איך אני יכול להשיג יותר לקוחות?", אבל כיום השאלה הזו צריכה להתהפך ואותם בעלי עסקים צריכים לתהות "כיצד אנחנו גורמים ללקוחות למצוא אותנו?". כדי לענות על כך, תפסנו לשיחה את אליזבט פירסון.

אליזבט היא המנכ"לית והבעלים של קבוצת EVOLVE, המתעסקת בבניית אסטרטגיות תוכן. היא ובעלה סיימון בונים אסטרטגיות לכל ערוצי הסושיאל, כאלו שנועדו להקנות לעסקים את המיומנות ליצור תוכן מחובר ואיכותי, שלקוחות רוצים ונהנים לצרוך. הם מלמדים בעלי עסקים כיצד לנהל את הכסף שלהם טוב יותר, לבצע השקעות חכמות ולנהל צוות מרחוק, כל זאת בעזרת קורסים קצרים וממוקדים וליווי צמוד של צוות הכותבים והיוצרים המוכשר שהם נהנים לקרוא לו "החבורה של EVOLVE". בראיון עמה הציגה אליזבט כמה עצות זהב, כאלו שיעזרו לכם להזרים חמצן לעסק ולהגיע ללקוחות חדשים.

"בעולם שלנו, כל אסטרטגיה עסקית שנתכנן נשענת על תוכן", היא אומרת. "זאת משום שהיום, יותר מתמיד, העסקים חייבים להתחבר אל הסיפור של הלקוחות ולהבין אותו בצורה עמוקה יותר. במקום למכור להם, אנחנו צריכים לפתות אותם לקנות מאיתנו.

בשביל להגיע ללקוחות שלנו אנחנו צריכים להיכנס לראש שלהם ולהבין מה החוויה והתוצאה שהם מצפים לה, להבין איזה שיח כבר מתנהל בראש שלהם בהקשר למוצרים או לשירותים דומים לשלנו ולגשת לשיווק מהנקודה הזו. אני יודעת שקשה לבקש עזרה בניהול ויצירת תוכן כי כל אחד מאיתנו בטוח שאת הידע המקצועי שלו אף אחד לא יכול לכתוב טוב יותר ממנו או מהצוות שלנו, אבל זה פשוט לא המקרה. זה כמו שכאשר יש אתגר משפטי, הולכים לעורך דין - כשיש אתגר שיווקי, פונים לאיש שיווק ויוצרי תוכן".

אליזבט פירסון. רמי זנדר,
אליזבט פירסון/רמי זנדר

אליזבט מוסיפה: "זה ניכר במיוחד אצל בעלי עסקים קטנים, שלעיתים עזרה זה משהו שהם לא יכולים להרשות לעצמם. לפעמים אנחנו חושבים שאנחנו יכולים לעשות את זה טוב יותר, ועדיף שנבצע את זה בעצמנו, אז בשביל מה בכלל צריך עזרה חיצונית? אבל המציאות היא כזו - אם העזרה עולה פחות ממה שאנחנו חושבים ששעת העבודה שלנו כמנכ"ל שווה, אנחנו לא רק לא מרוויחים מספיק, אנחנו למעשה מפסידים כסף, ואת זה אנחנו רוצים למנוע".

לפי אליזבט, אם אנחנו רוצים עסק מצליח וצומח, אנחנו צריכים לוודא את קיומם של שלושה פרמטרים:

1) להבין במה אני טוב, במה אני מוכשר, מה אני עושה הכי טוב.

2) להבין האם יש בזה כסף. לשיר אופרה זה נהדר, אבל כנראה שמזה אנחנו לא נצליח לגלגל עסק של מיליונים, אלא אם אנחנו מעטי מעטים. אנחנו צריכים להבין במה אנחנו טובים ולהבין האם הדבר הזה הוא מה שנקרא Feasible - האם אפשר להרוויח ממנו את הכסף שאנחנו רוצים.

3) הכי חשוב - האם מה שאני רוצה להציע נדרש כרגע בשוק? אם אנחנו טובים במה שאנחנו עושים ואנחנו מרגישים שאנחנו יכולים להרוויח מזה כסף, אבל זה לא נדרש בשוק כרגע, יהיה לנו מאוד קשה להפוך את זה לעסק מצליח.

אליזבט פירסון. רמי זנדר,
איך מגיעים ללקוחות?/רמי זנדר

כששלושת הדברים הללו מתקיימים ואנחנו מתכננים כמו שצריך, יש לנו מתכון מנצח לעסק שיכול להחזיק לאורך זמן וכמובן שכל זה צריך להיעשות בתכנון ובייעוץ נכון. "העצה שלי לעסקים, בין אם הם מתחילים ובין אם הם בשלב טיפה יותר מתקדם - אל תעשו את זה לבד", אומרת אליזבט. "כל אחד מאיתנו טוב במה שהוא טוב בו ואם המקצוע שלכם הוא לא ייעוץ עסקי ופיתוח עסקי, היעזרו באיש מקצוע. תמיד כדאי שיהיה לצידנו מישהו שרואה את הדברים בספקטרום רחב יותר ממה שאנחנו רואים, מסוגל לראות את נקודות החוזק ונקודות התורפה של העסק שלנו, ולייעץ לנו כיצד להפוך את זה לעסק יותר מצליח, כלכלי, רווחי וטוב".

רוצים לשמוע עוד?

אליזבט פירסון:

פייסבוק

אינסטגרם

לינקדין

אתר

Peirson.co@gmail.com

מערכת וואלה! בשיתוף אליזבט פירסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully