וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 טיפים שיעזרו לכם להתנהל בחוכמה בחודשים של הוצאות גבוהות

מערכת וואלה! בשיתוף max

עודכן לאחרונה: 11.10.2021 / 9:45

ישנם חודשים המהווים אתגר גדול מבחינה פיננסית - נופשים, מתנות, רכב חדש ושיפוץ הבית - כולם יכולים להצטבר להוצאות משמעותיות, שכדאי להיערך אליהן בצורה נכונה. הנה כמה טיפים שיעזרו, כולל מוצר חכם ומשתלם שאתם חייבים להכיר

משפחה מבשלת יחד. ShutterStock
איך מתמודדים עם הוצאות גבוהות?/ShutterStock

כל אחד ואחת מאיתנו מכיר את הסיטואציה הזו: תקופה בה שילוב בין מספר דברים מוביל להוצאות גבוהות מהרגיל.

זה יכול להיות שיפוץ הבית, שופינג של בגדים לקראת החורף, רכב חדש שהתאהבתם בו והחלטתם לקנות, מעבר דירה כמובן, נופש משפחתי או אפילו חודש מלא בימי הולדת ומתנות. לפעמים יש גם הוצאות פחות צפויות (נניח, טיפול שיניים דחוף) ואיך שלא תהפכו את זה, יש תקופות בהן ההוצאות פשוט ממשיכות להיערם ו"ליפול עליכם".

אז מה עושים, ואיך מתנהלים בחוכמה בחודשים כאלו של הוצאות גבוהות מהרגיל? הנה כמה טיפים שכדאי להכיר ולהשתמש בהם ברגע הנכון.

תכננו את התקציב ביחד: חשוב שכל בני המשפחה, שמתכננים לבצע הוצאות גבוהות, יהיו מודעים עד כמה שניתן לתמונה הרחבה יותר. שקיפות במשפחה וחשיבה קדימה יעזרו לכולם לדעת כמה שיותר מוקדם מה ריאלי מבחינת ההוצאות ומה עדיף לדחות או בכלל לוותר עליו. כך, גם אם ההוצאות אכן יערמו, לפחות יהיה לכם כיוון מסוים ותוכלו לתכנן מראש כיצד להתמודד עמן.

עקבו אחרי ההוצאות: באופן כללי, אבל בעיקר בחודשים עם הוצאות גבוהות, אנחנו לעיתים קרובות נוטים ללכת לאיבוד. טבלה מסודרת, עדיף במחשב אבל לא חייבים, תעזור מאוד במקרה כזה וכך גם בדיקת חשבון הבנק שלכם באופן קצת יותר תדיר. אל תהססו להיכנס לחשבון אפילו פעם בשבוע, כדי להציץ, להשוות לטבלה שלכם ולראות שאתם במסלול הנכון למרות כל ההוצאות.

זוג צעיר מחשב חישובים פיננסיים. ShutterStock
מעקב אחר ההוצאות יעזור/ShutterStock

היעזרו באפשרות התשלום הכי חכמה ומשתלמת: במקרים רבים של הוצאות חריגות, אנחנו נוטים להיכנס למינוס בבנק, תחת מסגרת האשראי. המינוס הזה הוא למעשה מעין הלוואה, שאנחנו משלמים עליה ריבית גבוהה במיוחד, כזו שאנחנו אפילו לא ממש יודעים מה היא עד למועד התשלום. בנוסף, המינוס פוגע בדירוג האשראי שלנו, שמאפשר לנו לקבל הלוואות בריביות משתלמות ובאופן כללי, מדובר באפשרות שקיימת, אך עדיף להימנע ממנה.

פתרון נוסף הוא בחירת סכום החיוב בכרטיס האשראי שמציע אפשרות הרבה יותר גמישה ומשתלמת כדי להתמודד עם הוצאות חריגות. מהו המוצר בחירת סכום החיוב בכרטיס? לדוגמה, אם בחודש מסוים ביצעתם עסקאות בכרטיס האשראי ב-5,000 ש"ח ואתם רוצים לשלם רק 3,000 ש"ח מתוכם כרגע, במסגרת בחירת החיוב החודשי תוכלו "להזיז" את ה-2,000 ש"ח הנותרים לחודש הבא בתוספת ריבית. ב-max מציעים ללקוחות חדשים 3 חודשים ראשונים ללא ריבית כלל עבור השימוש במוצר , כלומר - 2,000 השקלים הללו יישארו 2,000 שקלים, בלי תוספות של ריבית והפתעות וכך תוכלו להתמודד עם החזרתם באופן רגוע יותר, אחרי שהחודש או החודשים עם ההוצאות הגבוהות יהיו מאחוריכם.

נסו לקצץ איפה שבכל זאת אפשר: בחודשים של הוצאות גבוהות, כדאי יותר מתמיד לשים לב למקומות בהם אפשר גם לחסוך - לא לבזבז חשמל מיותר, לא להשאיר את הרכב דולק כשאתם ממתינים למישהו ולשרוף סתם דלק, לקנות בסופר בצורה מדויקת יותר. הדברים הללו יכולים להצטבר לסכום משמעותי מדי חודש ולעזור לכם להתמודד קצת יותר טוב עם הוצאות גבוהות.

לפרטים נוספים על בחירת סכום החיוב הכרטיס האשראי>>

seperator

הערות משפטיות:

ההטבה במוצר חיוב קבוע זמינה למצטרפים חדשים לשירות בלבד | לקוחות אשר יעמדו בתנאי הזכאות יוכלו ליהנות מההטבה | הטבת ריבית 0% תחול גם על עסקאות שבוצעו בחו"ל | יתרת הסכום, שלא תחויב, תצורף לסל עסקות מצטבר שיישא ריבית 0% למשך תקופת ההטבה, ולאחריה - בהתאם לריבית שנקבעה בתנאי הכרטיס | ניתן לקבוע החזר חודשי מינימאלי בסך 200 ₪ או 1% ממסגרת האשראי, הגבוה מבניהם | בכרטיסים שאינם מסוג מולטי ניתן לקבוע החזר חודשי מינימאלי בסך 500 ₪ או 1% ממסגרת האשראי, הגבוה מבניהם | אם גובה החיוב הקבוע שנקבע בכרטיס שווה לגובה מסגרת הכרטיס, הכרטיס יחויב בכל סכום העסקאות שבוצעו באותו החודש, לרבות סל העסקות המצטבר| אם הכרטיס חורג ממסגרת האשראי שהוקצתה לו, החיוב החודשי יהיה בגובה החריגה מהמסגרת| פירוט אודות הלוואות קיימות בכרטיסך ניתן למצוא בדפי הפירוט החודשיים| אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל | המלווה: מקס | כפוף לתנאי ההצטרפות ולאישורה של החברה.

מערכת וואלה! בשיתוף max
  • עוד באותו נושא:
  • max

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully